מדוע על הסוכן להסביר ללקוחות כיצד עובדות חברות ה:LOW COST
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מדוע על הסוכן להסביר ללקוחות כיצד עובדות חברות ה:LOW COST 

מאת    [ 24/11/2010 ]
מילים במאמר: 688   [ נצפה 3409 פעמים ]

מדוע על הסוכן להסביר ללקוחות כיצד עובדות חברות ה"לאו-קוסט"

 

לאחרונה פורסם בעיתון "גלובס" מאמר שכותרתו " נוסעים קנו כרטיס טיסה יקר ? אך נאלצו לשלם 1.5 אירו לכוס מים"

 

רקע:

בשנתיים האחרונות יותר ויותר חברות "לאו-קוסט" אירופאיות מפעילות טיסות מאירופה לישראל. בין המפורסמות והגדולות בהן ניתן למנות את איזי-ג'ט , אייר-ברלין שהן חברות לאו-קוסט ענקיות . אליהן מצטרפות עוד שורה של חברות המוגדרות כחברות לאו-קוסט מספרד, איטליה, גרמניה ובריטניה.

לאחרונה הצטרפה ארקיע הישראלית  לתחרות ומציעה טיסות "לאו-קוסט" למספר יעדים ? אמסטרדם, פריז וכעת שוקלים על הרחבת ההיצע.  

 

לאחר קריאת המאמר נראה לי שקיימת בעיה מובנית של הסברה ללקוחות וכך גם למועצה לצרכנות  מה הן חברות "לאו-קוסט".

 

המודל העסקי של חברות "הלאו-קוסט" מתבסס על הזמנות  ישירות באינטרנט  החוסכות לחברת התעופה  תשלום עמלה לסוכן הנסיעות. בדרך כלל, ככל שמזמינים בטווח זמן רחוק מהטיסה, מחיר הכרטיס יורד. הזמנה בטווח של 6-8 חודשים מראש יאפשר בדרך כלל את המחיר הזול. ככל שטווח ההזמנה מתקצר ומתקרב למועד הטיסה מחיר הכרטיס עולה. המעניין הוא, שבחלק מהמקרים הזמנה קצרת מועד ב"לאו-קוסט" תניב מחיר כרטיס טיסה יקר יותר מאשר בחברות התעופה הסדירות או חברות הצ'רטר.

 

חלק מחברות ה"לאו-קוסט" טסות אל ישראל וממנה בשעות הלילה ? זמנים בהם השמישות של המטוסים  שלהן בטיסות  באירופה מוגבלת עקב סגירת שדות התעופה בארצות האיחוד האירופאי .

 

יש לציין שחלק מחברות ה"לאו-קוסט" עושות שימוש בשדות תעופה משניים על מנת לחסוך בעליות תפעול.  הרעיון של "לשלם עבור מה שהלקוח צורך" . ברוב חברות אלו יש במטוסים רק מחלקה אחת.  הרעיון הבסיסי של ה"לאו-קוסט"  "לשלם עבור מה שהלקוח צורך" הומצא על ידי חברות אלו והתקבל בהבנה רבה על ידי הנוסעים באירופה. בחלק של המטוסים צומצם מקום המטבח ובמקומו הוספו מושבים.

 

בישראל המצב שונה. חברות ה"לאו-קוסט" הזרות נאלצו להתאים עצמן לצרכן הישראלי שעדיין מזמין חלק ניכר מחופשותיו דרך ציבור סוכני הנסיעות. לכן, חובה על הסוכנים להציג בפני הלקוח את המשמעות של טיסת "לאו-קוסט" ואת עיקרי ההבדלים בינן לבין חברות תעופה "רגילות":

 

  • תשלום עבור מטען
  • תשלום עבור שינוי טיסה
  • חיוב מלא עבור ביטול טיסה ללא החזר
  • חיוב על מטען שעולה לתא הנוסעים ? תרמילי גב, טרולי
  • תשלום עבור מזון ושתיה במהלך הטיסה
  • חיוב עבור אוזניות שמע
  • בחירת מקום מועדף במטוס כרוכה בתשלום
  • הזמנת מקום בחברת "לאו-קוסט" לא תמיד זולה מטיסה בחברה סדירה או בצ'רטר
  • חלק משדות התעופה בהם משתמשות חברות ה"לאו-קוסט" ממוקמים רחוק ממרכזי הערים והנסיעה מהם ואליהם ארוכה ויקרה

 

לסיכום:

 

עם הגברת פעילות חברות ה"לאו-קוסט" הטסות לישראל וממנה משתנה מפת התעופה הישראלית. הלקוח הסופי עדיין אינו מבין את ההבדלים וחובה על הסוכנים הסביר ללקוח את ההבדלים.

עוסק מזה 27 שנים בתעשית  התיירות, התעופה, חברות נסיעות ובתי מלון בישראל ובחו"ל. מאז 2003 פעיל בחברות התיירות השונות של תאגיד אי.די.בי.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב