שימור לקוחות הוא לא..
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שימור לקוחות הוא לא.. 

מאת    [ 01/01/2020 ]
מילים במאמר: 383   [ נצפה 1000 פעמים ]

 
 

שימור לקוחות עובר שינויים והתאמות צרכניות עם השנים. ממש אבולוציה. היום נרחיב ונדגים מה שימור לקוחות הוא לא:

שימור לקוחות הוא לא להיזכר בלקוח כשהוא כבר עם רגל אחת בחוץ. אם הלקוח כבר אומר לך בצורה גלויה: "אני רוצה לבטל/לנטוש/להתנתק/לעזוב", הסיכוי לשמר אותו קיים, אך רצוי היה לשפר את התהליך.

והנה ההסבר:

אנחנו רואים שאפקטיביות השימור במעגל ה"מגיב" של שימור לקוחות, הולכת ויורדת עם השנים. שימור לקוחות איכותי, מנטר ומזהה את כוונות הנטישה עוד לפני שהלקוח אומר, וכבר שם מנסה לתת מענה ולשמר.

שימור לקוחות הוא לא שובר "קפה ומאפה" / "ארוחת בוקר זוגית", ללקוח שקיבל שירות גרוע.

אם פישלת, וזה קורה לכולנו, הלקוח מצפה שתתקן / תשפר את השירות, אבל על אמת. אם בסוף תיקנת, אתה יכול לצ'פר בהטבה נוספת. אבל זה לא יבוא במקום השירות / המוצר העיקרי.

שימור לקוחות הוא לא "שגר ושכח". אם הלקוח קיבל ממך שירות, או מוצר, הוא רוצה שתתעניין האם הוא מרוצה. בעיקר אם הוא לא היה מרוצה.

שם המשחק – מערכת יחסים. ואתה רוצה שללקוח תהיה מערכת יחסים אתך, עם הארגון שלך ועם המוצר / שירות שאתה משווק. זה מגדיל את ההכנסות.

זה אומר גם הקמת תהליכי הקשבה ללקוח (סקרים? משובים?), אנליזה מתמדת, ותמיכה מותאמת במערכות.  

שימור לקוחות הוא לא  מנדט בלעדי בידיהם של נציגי שירות/מכירה/שימור כשהלקוח כבר בדרך החוצה. שימור לקוחות איכותי הוא חוצה חברה, מתחיל מהראש, ואסטרטגי לחלוטין.

אם רוח הדברים לא מגיעה מההנהלה, (או מהבעלים) הסיכוי שהשימור שיתבצע יהיה איכותי הוא קטן.

שימור לקוחות הוא לא מכירות, כי הלקוח כבר מכיר אותך, חווה אותך ואולי אפילו מאוכזב ממך. נכון, יש קשר הדוק בין שימור לקוחות למכירות, חוצה דרך ניהול לקוח, אבל, ההבנה שאתם כבר בתוך מערכת יחסים, ולא בשלב החיזור, משנה את מתודולוגיית העבודה, את תסריטי השיחה ואת התקשורת הנדרשת עם הלקוח.

שימור לקוחות הוא לא רק מחיר. זה אומר, שאם בתהליך השימור אתה / נציגיך "בורחים" מהר מדי לאופציה של הנחה במחיר או הטבה כספית, כדאי להשקיע בדבר המרכזי שיוצר שימור לקוחות איכותי בשלב השימור המגיב, והוא הכשרה של הנציגים בתחום מיומנויות השיחה ומיומנויות שימור הלקוחות. וגם באופן השימוש בתסריט שיחה. במילים אחרות סדנת שימור לקוחות.

קבלו עוד שמונה מילים סתמיות בשביל אתר כתיבת המאמרים.

רוצה לקבל הכוונה נוספת? מידע וטיפים נוספים? פנה אלינו לשדרוג ולשיפור מערך שימור הלקוחות, ולגידול בהכנסות.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב