תכנית נגיעות בלקוח ככלי לשימור לקוחות
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

תכנית נגיעות בלקוח ככלי לשימור לקוחות 

מאת    [ 18/03/2018 ]
מילים במאמר: 399   [ נצפה 1849 פעמים ]

 
 

שאלה שחוזרת פעמים רבות:

לקוח קיים, שכבר קונה ממני/צורך ממני שירות, מתי נכון שאתקשר אליו? שאשלח לו מייל או SMS? שאצור איתו קשר?

כל כמה זמן, מה המינון המדויק?

ומה בדיוק קשר זה יכלול? ברכה ליום ההולדת? הצעת מכר?

והתשובה לכך – תלוי!

תלוי בסוג המוצר/שירות, תלוי באופי הקשר ואופי הצריכה של המוצר, תלוי בסוג הלקוח ובגורמים נוספים.

לדוגמא:

לקוח שצורך שירות באופן קבוע, שירות שמתחדש אחת לשנה, ונמצא בקשר איתי (עם החברה), רק כשיש תקלה, דורש תקשורת של "נגיעות" ספורות בשנה, בקונוטציה חיובית, כדי שהקשר יבוסס על רגעי עונג, ולא על רגעי כאב בלבד.

דוגמא נוספת:

לקוח שניסה לרכוש ממני מוצר אונליין, ונטש תוך כדי התהליך מסיבות מגוונות, יש ליצור עמו קשר בתדירות גבוהה יותר בסמיכות לתהליך, לנסות ולהבין את הסיבה לכך שלא השלים את תהליך הרכישה, להציע הטבה תחומה בזמן, ועוד.

לאחר שיעבור זמן, זה כנראה, יהיה פחות רלוונטי.

אז מה עושים?

בונים את זה כך שתכנית הנגיעות תהיה נכונה, למוצר / שירות שלך, וללקוחות שלך.

 

נהוג לחלק את התכנית למספר נושאים:

 

תכנים - מה אני רוצה שהלקוח יקבל:


    • ערך מוסף חינמי - מאמר בתחום התוכן של החברה, הכולל תוכן שמועיל ללקוח.
    • הטבה כלשהי ללקוחות הנאמנים.
    • תזכורת "מנומסת": ברכת יום הולדת, ברכת ליום הנישואים. (תלוי, כמובן בסוג השירות /מוצר)
    • הצעת מכר אטרקטיבית.

ועוד.

אפשר, כמובן, גם לחבר בין 2-3 מהסעיפים.

 

תדירות ותזמון - מתי וכמה לשלוח/ליצור קשר:

יותר מידי, כמובן, זה לא טוב. הלקוחות מתעייפים, והחושים הופכים כהים. אם מדובר ברשימת תפוצה, הם יסירו עצמם.

חשוב להבין, הלקוחות "מופצצים" בהצעות מגוונות, ותשומת הלב שלהם (שלנו..:-), מוגבלת.

הנכון ביותר הוא להתחיל "בקטן", ולבדוק. אם הדברים עוברים טוב, אפשר להגביר.

ואיך נדע שהם עוברים טוב?

הלקוחות מממשים את ההטבה, נענים להצעת המכר, אינם מסירים עצמם מרשימת תפוצה, ובמידה וערכתם סקר - נותנים ציון טוב.

 

הנושא השלישי הוא רלוונטיות -

מיהו הלקוח ועד כמה ההצעה שאני שולח/ת לו רלוונטית.

אם ממילא הלקוח התכוון לקנות חומרי ניקוי לפני החג, בוודאי ישמח להטבה.

אם יקבל מאמר עם תוכן איכותי וייחודי, בדיוק כשהוא צריך, הוא ישמח.

וכה הלאה.

תכנים שונים רלוונטיים ללקוחות שונים. חשובה כאן גם הסגמנטציה והפילוח.

 

תכנית "נגיעות בלקוח", משפרת נתוני שימור לקוחות ובונה חווית לקוח איכותית.

 

מיכל דגן ברעם שימור לקוחות

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב