ההבדל שבין שיווק, מכירות ופרסום
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ההבדל שבין שיווק, מכירות ופרסום 

מאת    [ 05/02/2015 ]
מילים במאמר: 510   [ נצפה 1826 פעמים ]

 
 

אלמנט הפרסום והמכירות הוא רק אלמנט אחד מתוך ארבעת האלמנטים שמהווים את המושג "שיווק". עולם הפרסום שייך לתהליך המסחור של המוצרים. תפקידים של אנשי המכירות היא ליצור תדמית חיובית אצל הצרכנים ולהעביר את המידע מהלקוח ולהיפך. כחלק מתהליך המכירה, מתבצע גם תהליך גביית הכספים, השירות וההדרכה.

אז מה תפקידו למעשה של איש שיווק? למעשה, "להכין את הקרקע" לאנשי המכירות בצורה הטובה ביותר. על איש השיווק לזהות את הצרכנים ולקשר בין המוצר לבין הצורך. בנוסף, אנשי השיווק אחראים על תהליך ההפצה ועליהם לכוון את אנשי המכירות לפלח הנכון של האוכלוסייה ולקבוע תמחור לגבי המוצר. החיבור בין איש המכירות לאיש השיווק חשוב במיוחד ועל איש השיווק לערוך הכנה טובה על מנת שסיכויי המכירה יהיו גבוהים.

שלב הפרסום והמכירה לרוב מגיע לאחר הפעילות האסטרטגית של המשווק.

ניהול השיווק                  

ניהול השיווק עוסק בתהליך התכנון וההוצאה לפועל של פיתוח, המחרה, קידום מכירות והפצת הרעיונות והשירותים. התמהיל השיווקי חייב למהול את כל ארבעת האלמנטים : המוצר, המחיר, המקום והתמחור על מנת ליצור תהליך מכירה חוזרת.

בכל ניהול שיווקי, יש לערוך בקרה שמטרתה לתקן את הכשלונות ואת החסמים שגרמו לירידה במכירות. פעילות שיווקית מוצלחת היא פעילות שמובילה לקנייה חוזרת ובהמשך תוביל לנאמנות הצרכנים כלפי המותג או כלפי החברה.

גישות שיווקיות

לכל חברה גישה שיווקית שונה. גישה שיווקית טובה נשנעת על תפיסות המחלוקות הישנות והמודרניות. נבדיל בין כמה גישות של המחלקות השונות:

-          גישת הייצור: מתעלמת מצרכי הלקוח. הגישה היא לייצר בהתאם לחומרי הגלם ובהתאם לתקציב שעומד ברשותנו מתוך ידיעה שהיצרן ירכוש את המוצרים. הנחות היסוד של גישת הייצור מתבססות על זמינות המוצרים ועלויות נמוכות. גישת ייצור זו מתאימה בעיקר במדינות המתפתחות ופותחה בשנות ה-60 בארה"ב כאשר התחרות היתה נמוכה. בגישה זו משתמשים מותגים המחזיקים במונופול.

-          גישת המוצר: מתמקדת בלייצר את המוצר הטוב ביותר ומתבססת על הנחות שחומרי הגלם שירכשו לתהליך הם מהסוג הטוב ביותר ולשם כך נגייס את ההון הדרוש. גישת המוצר מתמקד בלקוח ובאיכות המוצרים. גישה זו פופולרית בעיקר במדינות מהן מיוצרים המוצרים הטובים ביותר (צרפת, גרמניה) במדינות אלו הלקוח נאמן למוצרים ולמותגי החברה השונים. יש לשים לב כי ההבדל בין גישת הייצור לגישת המוצר הוא מבחינת הנאמנות למוצר מצד הצרכן.

-          גישת המכירות: מגישה זו כדאי להימנע מלהגיע אליה. על פי גישת המכירות, המוצרים שהיצרן ייצר צריכים להימכר גם מבלי שנערך מחקר האם הצרכן זקוק למוצר. שיטה זו היא "שיווק בכוח" – היא דוגלת בשיווק אגרסיבי במיוחד (סוכני מכירות, טלמרקטינג).

-          גישת השיווק המודרני: הגישה שמניעה את אנשי העסקים והגישה הרצויה. על פי גישה זו השלב הראשוני הוא לערוך מחקר בו נגלה את הצרכים והחסכים של הצרכנים ולבדוק לאחר מכן את היכולות הכלכליות והמשאבים שיש לחברה בכדי לענות על הצרכים. בגישה זו שמים דגש על פילוח שוק מדויק. כל חברה מתקדמת פועלת על פי שיטה זו.

-          גישת הלקוח: גישה שמטרתה לתת מענה לצרכן הבודד או לפלחי צרכנים מצומצמים. מדובר בייצור של מוצר בודד וחד פעמי שמבוסס על פי דרישות ממוקדות.

-          גישת השיווק החברתי: גישה המתבססת על לחץ חברתי מצד החברה ולכן עונה על צרכים. גישה זו פונה לפלחי שוק מסוימים ולפיה יקבל את הצרכים הספציפיים שלו ובמקביל יקבלו גם פלחים אחרים את המענה.

קידום אתרים - מיתוג עסקים - קידום עסקים ברשתwww.seoman.co.il | 0545369468 | elirandoron@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב