מה הופך את השיווק לתחום כל כך אטרקטיבי?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה הופך את השיווק לתחום כל כך אטרקטיבי? 

מאת    [ 03/02/2015 ]
מילים במאמר: 424   [ נצפה 1243 פעמים ]

 
 

עולם השיווק מתחלק לעשרות מחלקות, אמנם רובנו רואים ב"שיווק באינטרנט" כשירות היעיל ביותר בעולם המודרני, אך מה עלינו לחשוב לפני שאנו מתחילים תהליך שיווקי? מיליוני אנשים ברחבי העולם מתפרנסים משיווק, למעשה, כמעט כל האוכלוסייה בעולם עוסקת בשיווק גם אם אינה מודעת בכך. בחיי היום יום אנו משווקים את עצמנו בפני החברה, בפני המעסיקים שלנו ובפני הלקוחות שלנו, אך בכל זאת תחום השיווק הפך למקצוע בפני עצמו - מה הופך את השיווק לכל כך אטרקטיבי?

6 סיבות שהופכות את תחום השיווק לכל כך אטרקטיבי!


1) כלכלה.
אחת הנושאים שמעסיקים ביותר את האוכלוסייה ברחבי מדינת ישראל ובעולם בכלל. כמו כל תהליך (כמעט) בעולם המודרני שקשור בצורה כזו או אחרת לכלכלה, גם עולם השיווק מתקשר לכלכלה. מעבר לכך שעבודה בשיווק היא למעשה "ללא גבולות" ולרוב התמחור עובד על פי מכירות, עולם התמחור של המוצרים, בו קובעים את המחיר הנכון לכל מוצר הוא חלק מהכלכלה. לכל מודל עסקי צריך להיות מודל כלכלי שמטרתו היא לבחון את הרווחיות שבתהליך השיווקי. המטרה היא להרוויח כמה שיותר מהמחיר שמוגדר כהגיוני ללקוח.

2) פסיכלוגיה.
התנהגות הצרכנים היא חלק מרכזי בתהליך השיווק של המוצרים. המטרה היא להכנס לראשו של הצרכן ולהבין את הצרכים של הצרכן ואת המוצרים בהם יהיה מוכן להשקיע. תהליך הפרסום נועד על מנת להשפיע על הלקוח ו"לשכנע" אותו שהוא זקוק למוצר. הפרסומת למעשה תפקידה לעורר את הרצון והחשק של הצרכן למוצר.

3) סוציולוגיה.
אחד השלבים החשובים ביותר בתהליך השיווק והפרסום שעשוי לחסוך לבעלי עסקים כסף רב הוא תהליך הפילוח של האוכלוסייה והתאמת השיווק בפני קהל היעד המתאים. מושג זה מתקשר לסוציולוגיה ויוצר פלחי אוכלוסייה. אחת הסיבות לכך שעולם הפרסום באינטרנט בעל אחוזי המרה גבוהים, היא בזכות היכולת לפלח את התהליך הפרסומי בפני קהלי אוכלוסייה מוגדרים ובכך למעשה לנצל את תקציב הפרסום כמה שיותר.

4) לוגיסטיקה.
תכונה שעשויה לתרום במיוחד למנהלי קמפיינים או כל אדם העוסק בשיווק הוא עניין הארגון והסדר. כחלק מתהליך שיווק המוצרים מעורבים גורמים שונים, כך למשל הצוותים שתפקידם לדאוג להעברת הסחורה בדרך הכלכלית ביותר והמהירה ביותר. מערכת ההפצה ודרכי ההגעה ללקוח מורכבים במיוחד. אדם בעל מיומנויות לוגיסטיות יהיה בעל יתרון רב ויוכל לחסוך הרבה מאד כסף.

5) סטטיסטיקה.
היתרון הבלתי מעורר של עולם השיווק באינטרנט הוא היכולת לערוך סטטיסטיקה של הביצועים. אפשרות המדידה המדויקת שאינה קיימת בכל שיטת שיווק שונה תפקידה לייעל את הקמפיינים ולהוזיל עלויות לאורך זמן. סטטיסטיקה גם מתקשרת למחקר השיווקי. סקר ותצפיות שנערך על ידי אנשי מקצוע עשוי לנבא את הצלחת המוצר.

6) תקשורת.
עולם הפרסום אליו אנו חשופים מתלכד עם עולם התקשורת. כל תהליך הפרסום והקידום של המוצרים הוא חלק מעולם התקשורת. יש לדעת כיצד לפרסם את המוצר בדרכים היעילות ביותר וכיצד לדאוג ליחסי ציבור טובים.

קידום אתרים - מיתוג עסקים - קידום עסקים ברשתwww.seoman.co.il | 0545369468 | elirandoron@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2016
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS
כתיבת מאמרים

מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב