מה זה בכלל שיווק?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה זה בכלל שיווק? 

מאת    [ 03/02/2015 ]
מילים במאמר: 458   [ נצפה 2187 פעמים ]

 
 

מדיה חברתית, קידום במנועי חיפוש ובלוגים, הם רק חלק קטן מעולם השיווק. למעשה, בעשורים האחרונים נכנסה קטגוריית השיווק באינטרנט לתודעת העולם וככל הנראה הולכת להשתלט על עולם הפרסום לגמרי בעשור הקרוב. על מנת להפיק את המירב מתהליך שיווקי עלינו להבין מהו בדיוק שיווק:

שיווק הוא למעשה תהליך חברתי שכתוצאה ממנו אדם יכל להשיג את מטרותיו. המרה היא תוצאת הצלחה לתהליך שיווקי. למעשה, כל אדם עוסק בשיווק במידה כזו או אחרת. אדם משווק את עצמו בפני האוכלוסייה, משווק את עצמו במקום עבודתו וכן הלאה. המטרה העיקרית של השיווק היא להפוך את תהליך המכירה ל"סמוי" או מיותר. במידה ונבין כיצד לפנות את הלקוח ו"לקנות אותו" ולענות לו על צורך, לא נצטרך כלל לנסות ולמכור לו את המוצר, הרי שהלקוח ירצה זאת מבלי שנצטרך לשכנע אותו.

אז מה הם למעשה המושגים העיקריים בעולם השיווק? כחלק מהיסודות של השיווק ישנם מונחים כמו "צרכים, רצונות וביקושים" שעלינו לענות על צורך מסויים של קהל יעד על מנת שיתעניין במוצר. אופן המכירה מתבטא במכירת מוצרים, שירותים או רעיונות שמדברים אל הלקוח וללקוח צורך בהם. שביעות רצון והערכה כלפי המוצר, הם תהליך שעתיד לתחזק את השיווק למוצרים שאנו מוכרים.

מה מניע את הצרכן לפעולה?


שאלת המיליון שכל בעל עסק חייב להבין על מנת למכור את המוצרים שלו. חשבו למעשה על מוצר מסוים שרכשתם לאחרונה (בחרו במוצר היקר ביותר), מה למעשה הניע אתכם לרכוש דווקא אותו ולהשקיע בו סכום כה גדול? ב-80% מהמקרים מדובר בצורך מסוים שהביא אתכם לרצות את המוצר. אותו הצורך מוביל לביקוש למוצר מסוים. כלומר, ככל שנדע לענות על צרכים בסיסיים יותר, נוביל את הלקוחות לרצות את המוצר (לעורר את הרצונות שבהם) וכתוצאה מכך יהיה ביקוש רב לאותו המוצר.

מהו צורך? צורך הוא תחושה אנושית שיוצרת פער בין "מצוי לרצוי". לעיתים מדובר בצרכים גופנים, ביטחוניים, חברתיים או אישיים. למעשה כל מוצר משתייך לקטגוריה מסוימת של צרכים שנוצרים בקרב בני האדם. אותם הצרכים מובילים לרצונות.
מהו רצון? רצון הוא הדרך בה מבטא האדם ומספק את צרכיו החסרים. קיימת למעשה תשוקה לסיפוקים ייחודים של צרכים שמובילים את הצרכן לרכוש את המוצרים ומביאים לביקוש של מוצר מסוים.

כיצד הצרכן בוחר במוצר אותו הוא מעוניין לרכוש?


לאחר שהכרנו בצורך וברצונות של הצרכן עלינו להבין בדיוק כיצד אותו הצורך מוביל את הצרכן לבחור במוצר מסוים ולהשקיע בקנייתו. למעשה נכיר במושג "ערך הלקוח" - לכל מוצר יש ערך אצל כל אדם שונה. ככל שאותו המוצר עונה על צורך בהול יותר והצרכן חש כי מקבל יתרון בזכותו, כך ערך הלקוח עולה לגבי אותו המוצר וכך יהיה מוכן להשקיע סכום גדול יותר על מנת להשיגו.

שביעות הרצון של הלקוח לאחר רכישת המוצר, היא תחושה המבטאת את הביקורת של הצרכן לגבי הביצועים של המוצר שרכש.
עסקת החליפים "Exchange" היא הפעולה הפיזית בה הלקוח משלם בתמורה לקבלת המוצר.

אתם מוזמנים להצטרף לסדרת המאמרים שלנו על מנת להכיר לעומק את יסודות השיווק ולמשוך את לקוחותיכם לבחור במוצרים שלכם.

 

קידום אתרים - מיתוג עסקים - קידום עסקים ברשתwww.seoman.co.il | 0545369468 | elirandoron@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב