מיתוג שכונה
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מיתוג שכונה 

מאת    [ 15/12/2009 ]
מילים במאמר: 450   [ נצפה 2135 פעמים ]

 
 

 


אני מדליק טלוויזיה ורואה פרסומת למוצר או בעצם "לשכונה" שיצרו מהמוצר, ומנסה לנתח את הכיוון הקריאטיבי ואת המשמעות המיצובית שאליו חותרת החברה. צריך להבין - מאחור פרסומת קיימת תוכנית שיווקית שלמה.


 כאשר חברה מכוונת נמוך, זול, פשוט, מהיר... היא מכוונת לקהל יעד המחפש מוצר זול, מוצר בעל מעורבות נמוכה שרכישתו תהיה מהירה וללא כל דיסוננס קוגנטיבי ולכן, כל בעל עסק, חברה או ארגון


חייב להגדיר את שלושת ה"מהו":


1.      מהו המוצר – שיוך ערך המוצר ע"פ הענף - ניתן לשייך ע"פ המתחרים ואיכות המוצר.


2.      מיהו קהל היעד של המוצר – צריך לבצע מחקר שוק מקיף ופילוח אוכלוסיה המתאימה למוצר.


3.      מהו המחיר – הגדרת המחיר !!! משמעותית להמשך קיום המוצר ומכירתו.

אך הניסיון השיווקי שלי מדליק נורה אדומה שאומרת ששיווק "נמוך" אמנם עובד לטווח קצר אך מה קורה בטווח הארוך? האם החברה תוכל למכור מוצרים יקרים בלי לסבול מהתדמית הזולה והפשוטה שנוצרה לה ?


 


אם נדשדש בזיכרוננו נראה שלא מעט חברות מכוונות נמוך. הדוגמא הבסיסית לרשת מצליחה היא  איקאה המשווקת מוצרים לבית. התוכנית העסקית והחזון של איקאה הוא לספק מוצרים זולים לכלל האוכלוסיה.


 


הרעיון הוא נכון והמיתוג עובד בוודאות לטווח הקצר אך הבעייה היא ההשפעה של מיצוב החברה בטווח  הארוך. כאשר חברה ללא אופק עסקי מתחילה במיתוג נמוך בכדי למכור ואז מחליטה להעלות מחירים ולהתחיל למצב את המוצרים בכדי לפנות לאוכלוסיה אמידה יותר, הסיכוי לכך יהיה קלוש והמאמץ ידרוש השקעה כלכלית ושיווקית עצומה.


 


אני לא פוסל שינוי מיתוג מנמוך לגבוה אף להפך, אך תדמיינו כי חברה המוכרת בגדים ברשתות הסופרמרקט תתחיל לשווק בכיכר המדינה... יהיה קשה לאדם הסביר לרכוש בגד באלפי שקלים כשהוא יודע שקיימת קולקציה בעשרות שקלים בודדים.


 ראינו בעשור הקודם שינוי מיתוג כאשר נכנסה חברת פלאפון עם המוצרים למגזר העסקי ולמעמד הגבוה בלבד. לאחר כניסתה של סלקום שכיוונה ל כ ו ל ם  וכבשה את השוק וביססה את מעמדה במקום הראשון, ביצעה חברת פלאפון שינוי מיתוג ו"ירדה" אל העם. אך שינוי זה לקח לה חודשים ואף שנים, דבר שהוביל אותה לאיבוד השליטה בשוק הסלולאר.


שינוי ייעוד שיווקי הוא מהלך אפשרי אך דורש תכנון ובניית תוכנית שיווקית מדוקדקת. נראה לי כי רוב החברות לא מייחסות לעניין חשיבות, וזה  ירדוף אותם בעתיד כאשר ירצו להעלות מחירים או להכניס "ליין" מוצרים יוקרתי יותר או להעלות מחירים - האם הלקוח "יקנה" את עליית המחירים או המוצר "היוקרתי" ??


 אל תברח מהעבר שלך - אחרת הוא יבוא וירדוף אותך בעתיד.  


  

 

אלי סבג ,
תואר שני למנהלים (EMBA) במנהל עסקים של המכללה למנהל .
תואר שני (EMS) מה- City University of NY
עובד כ 9 שנים בהייטק , כיום מנהל שיווק ומכירות ארצי בחברה אמריקאית .

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב