דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג שכונה 

מאת    [ 15/12/2009 ]

מילים במאמר: 450   [ נצפה 2564 פעמים ]

 


אני מדליק טלוויזיה ורואה פרסומת למוצר או בעצם "לשכונה" שיצרו מהמוצר, ומנסה לנתח את הכיוון הקריאטיבי ואת המשמעות המיצובית שאליו חותרת החברה. צריך להבין - מאחור פרסומת קיימת תוכנית שיווקית שלמה.


 כאשר חברה מכוונת נמוך, זול, פשוט, מהיר... היא מכוונת לקהל יעד המחפש מוצר זול, מוצר בעל מעורבות נמוכה שרכישתו תהיה מהירה וללא כל דיסוננס קוגנטיבי ולכן, כל בעל עסק, חברה או ארגון


חייב להגדיר את שלושת ה"מהו":


1.      מהו המוצר – שיוך ערך המוצר ע"פ הענף - ניתן לשייך ע"פ המתחרים ואיכות המוצר.


2.      מיהו קהל היעד של המוצר – צריך לבצע מחקר שוק מקיף ופילוח אוכלוסיה המתאימה למוצר.


3.      מהו המחיר – הגדרת המחיר !!! משמעותית להמשך קיום המוצר ומכירתו.

אך הניסיון השיווקי שלי מדליק נורה אדומה שאומרת ששיווק "נמוך" אמנם עובד לטווח קצר אך מה קורה בטווח הארוך? האם החברה תוכל למכור מוצרים יקרים בלי לסבול מהתדמית הזולה והפשוטה שנוצרה לה ?


 


אם נדשדש בזיכרוננו נראה שלא מעט חברות מכוונות נמוך. הדוגמא הבסיסית לרשת מצליחה היא  איקאה המשווקת מוצרים לבית. התוכנית העסקית והחזון של איקאה הוא לספק מוצרים זולים לכלל האוכלוסיה.


 


הרעיון הוא נכון והמיתוג עובד בוודאות לטווח הקצר אך הבעייה היא ההשפעה של מיצוב החברה בטווח  הארוך. כאשר חברה ללא אופק עסקי מתחילה במיתוג נמוך בכדי למכור ואז מחליטה להעלות מחירים ולהתחיל למצב את המוצרים בכדי לפנות לאוכלוסיה אמידה יותר, הסיכוי לכך יהיה קלוש והמאמץ ידרוש השקעה כלכלית ושיווקית עצומה.


 


אני לא פוסל שינוי מיתוג מנמוך לגבוה אף להפך, אך תדמיינו כי חברה המוכרת בגדים ברשתות הסופרמרקט תתחיל לשווק בכיכר המדינה... יהיה קשה לאדם הסביר לרכוש בגד באלפי שקלים כשהוא יודע שקיימת קולקציה בעשרות שקלים בודדים.


 ראינו בעשור הקודם שינוי מיתוג כאשר נכנסה חברת פלאפון עם המוצרים למגזר העסקי ולמעמד הגבוה בלבד. לאחר כניסתה של סלקום שכיוונה ל כ ו ל ם  וכבשה את השוק וביססה את מעמדה במקום הראשון, ביצעה חברת פלאפון שינוי מיתוג ו"ירדה" אל העם. אך שינוי זה לקח לה חודשים ואף שנים, דבר שהוביל אותה לאיבוד השליטה בשוק הסלולאר.


שינוי ייעוד שיווקי הוא מהלך אפשרי אך דורש תכנון ובניית תוכנית שיווקית מדוקדקת. נראה לי כי רוב החברות לא מייחסות לעניין חשיבות, וזה  ירדוף אותם בעתיד כאשר ירצו להעלות מחירים או להכניס "ליין" מוצרים יוקרתי יותר או להעלות מחירים - האם הלקוח "יקנה" את עליית המחירים או המוצר "היוקרתי" ??


 אל תברח מהעבר שלך - אחרת הוא יבוא וירדוף אותך בעתיד.  


  

 

אלי סבג ,
תואר שני למנהלים (EMBA) במנהל עסקים של המכללה למנהל .
תואר שני (EMS) מה- City University of NY
עובד כ 9 שנים בהייטק , כיום מנהל שיווק ומכירות ארצי בחברה אמריקאית .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב