דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי חוויית לקוח? 

מאת    [ 12/10/2009 ]

מילים במאמר: 399   [ נצפה 4652 פעמים ]

אחד המושגים הנשמעים יותר ויותר בתקופה האחרונה הוא "ניהול חוויית לקוח", או באנגלית Customer experience management,. מילת הבאזז היא CEM. המושג הקדום יותר הוא CRM (Customer Relationship Management).
ההשקפה הקיימת היום כלפי מערכות CRM רואה בהן כלי שמטרתו שיפור השירות ללקוח, מערכת שבאה לנהל את הקשרים עם הלקוח ושלרוב ההחלטה על הטמעתה נובעת ממניעים טכנולוגיים. בדרך כלל, התוצאה הסופית היא מעין בסיס נתונים משוכלל, תוכנה המאפשרת הכרת הלקוח, מאפייניו הדמוגרפיים ומהות פניותיו לחברה, אך אינה ממחישה את תחושותיו ורגשותיו במהלך מחזור חייו.
לטעמי, ואני מתבססת על מחקריו של Colin Shaw The DNA Of The Customer Experience היא כי היתרון היחסי והבידול של החברות כמובילות בשוק יכול להיגרם על יד יצירת חווית לקוח, שהיא המשך ישיר של הקונספט האומר ש"הלקוח הוא המרכז".
אסטרטגיית חוויית הלקוח צריכה להיות מבוססת על מגוון האינטראקציות שיש ללקוח עם החברה. באסטרטגיית חוויית לקוח חשוב לדעת אילו אינטראקציות הלקוחות מעריכים, ואיך אפשר להגדיל את המשמעות שנוצרת עבור הלקוחות מהאינטראקציות הנ"ל, כאשר בד בבד פוסלים אינטראקציות אשר יביאו לערך מופחת.
יש אפשרויות רבות למימוש חוויית לקוח: פנייה ללקוחות בשפתם ובסביבתם התרבותית, באמצעים שנוחים להם ו"מקובלים" עליהם; יצירת גורמי הפתעה ללקוח; מתן התייחסות אישית ואמיתית של נותן השירות; יצירת חוויה של תענוג ללקוח, וכדומה .

המדיה החברתית מתבררת כזירת שירות חדשה, שמציגה אפשרויות רבות לפני ארגונים וחברות להשתמש בזירה הזו כערוץ נוסף ליצירת חוויית לקוח.
מהי המדיה החברתית -
הגדרה שאפשר להשתמש בה היא:

Social media are primarily Internet- and mobile-based tools for sharing and discussing information among human beings. The term most often refers to activities that integrate technology, telecommunications and social interaction, and the construction of words, pictures, videos and audio)

לקוחות נמצאים יותר ויותר במדיה חברתית ופחות במוקדי השרות המסורתיים, וכאשר חברות וארגונים שולחים שלוחות אל המדיה החברתית, הם פוגשים שם את הלקוחות, כך שהמדיה החברתית מתהווה כזירה החדשה של השירות.
כיצד ניתן לייצר חוויית לקוח בחברה שלי?
בניית אסטרטגיה ניהולית ותפעולית עדכנית ומותאמת לערכי מתן שרות וחוויית לקוח (CEM) בזירת השירות החדשה - המדיה החברתית, תוך התחשבות בהתנהלות מוקד השרות הלקוחות הקיים והתודעה הCRMית הארגונית הנוכחית המתקיימת בו.
ביצוע ניתוח מצב קיים, הכרות עם תהליכי העבודה הרלוונטיים, זיהוי צרכי הארגון בתחומי הממשק החדש (מוקד שרות - מדיה חברתית),בנית תוכנית אסטרטגית ברוח האג'נדה החדשה, הגדרת תהליכים עסקיים עדכניים והטמעתם בארגון בהיבטים הטכנולוגיים והאו"שים.
תוצרי העבודה של תהליך כזה יכולים לכלול מסמכים,כגון תוכנית אסטרטגית, בניית תהליכים עסקיים, נהלי עבודה,חוברות הדרכה ומסמכי איפיון טכנולוגיים, וכן ביצוע סדנאות, הדרכות לאנשי הצוות וליווי ההנהלה באופן שוטף לפי הצורך .


יועצת ומומחית CRM ו-ITIL, בעלת NiceIT המתמחה ביצירת מערכות לרכישת לקוחות חדשים, פיתוח לקוחות קיימים, שימור לקוחות לאורך זמן, מניעת נטישה לפני התרחשותה, והחזרת לקוחות שנטשו.
http://adifarkash.blogspot.com/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב