מדוע כדאי לחזק את הגב ואת רצפת האגן במשולב בעזרת תרגול שיטת פאולה?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מדוע כדאי לחזק את הגב ואת רצפת האגן במשולב בעזרת תרגול שיטת פאולה? 

מאת    [ 03/10/2018 ]
מילים במאמר: 365   [ נצפה 464 פעמים ]

 
 

 

בין השרירים הטבעתיים כגון: עיניים, נחיריים, פה, לשון וסוגרים מתקיימים קשרים תנועתיים. הקשרים עוזרים לחוש את הפתחים השונים של רצפת האגן, להניע אותם ללא הפעלת כוח ולפתח ערנות לתחושות מדויקות. נוסף לכך, מפעילים הסוגרים את עמוד השדרה ומאפשרים לתנועת הסוגרים להשפיע על הגוף כולו.

כיווצים והרפיות, מגע בין אצבעות הידיים, תנועות הלשון, כולם מעלים את יכולת הריכוז הכללית של האדם ביחס לגוף ועוזרים להתרכז בתחושות שבסוגרים. כמו כן ניתן ללמוד בעזרת אברים אלו כיצד להפריד בין הסוגרים ולחזקם באמצעות ההפרדה.

ככל שאנו לומדים את גופנו מתוך מחקר עצמי, כך הולכות ונוספות אסטרטגיות שקל לזכור ולהפעיל ביום יום, הן במצבים גבוליים ומביכים והן מתוך ערנות לסימנים מוקדמים וליכולות שליטה עצמית.

על אף שבשיטת פאולה לא נעשה שימוש באביזרים, קל יותר להבין תרגילים מקריאה בעזרת מחשבה על אביזרים. לדוגמה: כיווץ הפה כלפי פנים תוך כדי אחיזת קשית, החזקת עיפרון בין השפה העליונה לאף כדי ללמוד לגלגל את השפה העליונה שוב ושוב, דבר השומר על תנועת הסוגרים הקדמיים כלפי מעלה. וכן, אגרוף ידיים לסירוגין תוך כדי אחיזת כדורים, כשלב ראשון לפני שעוברים לתרגול ללא כדורים.

אגרוף ידיים ופתיחתן היא תנועה מוכרת והתרגיל אינו ייחודי לשיטת פאולה. הייחודי לשיטה הוא אגרוף לא כוחני, שאת ההדרכה שלו קשה לתת בכתב. יש לשנות את מיקום הידיים וכיוון ההנחה שלהן בהתאם לתחושות המשתנות בגב. לדוגמה, כאשר מתרגלים סובלים מכאב בגב העליון או בכתפיים, הנטייה הטבעית תהיה למקם את הידיים לצידי הגוף כך שכפות הידיים תהינה בגובה מפרק הירך. זו נטייה בריאה משום שאין סיבה לפעול נגד הגוף ולהפעיל כוח. ככל שהמתרגלים יתמידו באגרוף לסירוגין ויקחו את הידיים בהדרגה כלפי גובה הכתפיים סביר שלא יהיה קושי לחזור על התנועה באופן שישחרר את הזרועות, ועקב כך את הכתפיים. בו זמנית, כדאי לשים לב לכיוון ההנחה של כפות הידיים. אם יבחרו מתרגלים להניח את הידיים כך שכפות הידיים פונות לרצפה, מוטב שינסו בהדרגה לכוון את גב היד אל הרצפה ולאפשר לכתפיים תנועה משוחררת יותר.

התרגילים שתוארו כאן מאפשרים לחוש את הסוגרים בנפרד, ואת השינויים שתרגול יכול לגרום לגב בנפרד. מי שיבחרו לחזור על התרגילים המתמקדים בסוגרים אחרי התרגיל המשחרר את הגב, יוכלו לחוש כיצד הפעלת הסוגר האחורי מסייעת לחלק העליון של הגב להיפתח, וכיצד תרגיל המעורר תחושות בסוגר הקדמי מאפשר הארכה והיצמדות של הגב התחתון אל המזרון.

סמדר נבו. אם לשלוש בנות, זוגה של....בת של... מטפלת בשיטת פאולה ובייעוץ זוגי ומשפחתי. ניסיוני בטיפול בשיטת פאולה במשך 20 שנים עודד יצירתיות בהצעות התרגול והבנת הקושי של אנשים הסובלים מבעיות שונות


0544893772


smadar.nevo@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב