דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע כדאי לחזק את הגב ואת רצפת האגן במשולב בעזרת תרגול שיטת פאולה? 

מאת    [ 03/10/2018 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 1900 פעמים ]

 

בין השרירים הטבעתיים כגון: עיניים, נחיריים, פה, לשון וסוגרים מתקיימים קשרים תנועתיים. הקשרים עוזרים לחוש את הפתחים השונים של רצפת האגן, להניע אותם ללא הפעלת כוח ולפתח ערנות לתחושות מדויקות. נוסף לכך, מפעילים הסוגרים את עמוד השדרה ומאפשרים לתנועת הסוגרים להשפיע על הגוף כולו.

כיווצים והרפיות, מגע בין אצבעות הידיים, תנועות הלשון, כולם מעלים את יכולת הריכוז הכללית של האדם ביחס לגוף ועוזרים להתרכז בתחושות שבסוגרים. כמו כן ניתן ללמוד בעזרת אברים אלו כיצד להפריד בין הסוגרים ולחזקם באמצעות ההפרדה.

ככל שאנו לומדים את גופנו מתוך מחקר עצמי, כך הולכות ונוספות אסטרטגיות שקל לזכור ולהפעיל ביום יום, הן במצבים גבוליים ומביכים והן מתוך ערנות לסימנים מוקדמים וליכולות שליטה עצמית.

על אף שבשיטת פאולה לא נעשה שימוש באביזרים, קל יותר להבין תרגילים מקריאה בעזרת מחשבה על אביזרים. לדוגמה: כיווץ הפה כלפי פנים תוך כדי אחיזת קשית, החזקת עיפרון בין השפה העליונה לאף כדי ללמוד לגלגל את השפה העליונה שוב ושוב, דבר השומר על תנועת הסוגרים הקדמיים כלפי מעלה. וכן, אגרוף ידיים לסירוגין תוך כדי אחיזת כדורים, כשלב ראשון לפני שעוברים לתרגול ללא כדורים.

אגרוף ידיים ופתיחתן היא תנועה מוכרת והתרגיל אינו ייחודי לשיטת פאולה. הייחודי לשיטה הוא אגרוף לא כוחני, שאת ההדרכה שלו קשה לתת בכתב. יש לשנות את מיקום הידיים וכיוון ההנחה שלהן בהתאם לתחושות המשתנות בגב. לדוגמה, כאשר מתרגלים סובלים מכאב בגב העליון או בכתפיים, הנטייה הטבעית תהיה למקם את הידיים לצידי הגוף כך שכפות הידיים תהינה בגובה מפרק הירך. זו נטייה בריאה משום שאין סיבה לפעול נגד הגוף ולהפעיל כוח. ככל שהמתרגלים יתמידו באגרוף לסירוגין ויקחו את הידיים בהדרגה כלפי גובה הכתפיים סביר שלא יהיה קושי לחזור על התנועה באופן שישחרר את הזרועות, ועקב כך את הכתפיים. בו זמנית, כדאי לשים לב לכיוון ההנחה של כפות הידיים. אם יבחרו מתרגלים להניח את הידיים כך שכפות הידיים פונות לרצפה, מוטב שינסו בהדרגה לכוון את גב היד אל הרצפה ולאפשר לכתפיים תנועה משוחררת יותר.

התרגילים שתוארו כאן מאפשרים לחוש את הסוגרים בנפרד, ואת השינויים שתרגול יכול לגרום לגב בנפרד. מי שיבחרו לחזור על התרגילים המתמקדים בסוגרים אחרי התרגיל המשחרר את הגב, יוכלו לחוש כיצד הפעלת הסוגר האחורי מסייעת לחלק העליון של הגב להיפתח, וכיצד תרגיל המעורר תחושות בסוגר הקדמי מאפשר הארכה והיצמדות של הגב התחתון אל המזרון.

סמדר נבו. אם לשלוש בנות, זוגה של....בת של... מטפלת בשיטת פאולה ובייעוץ זוגי ומשפחתי. ניסיוני בטיפול בשיטת פאולה במשך 20 שנים עודד יצירתיות בהצעות התרגול והבנת הקושי של אנשים הסובלים מבעיות שונות


0544893772


smadar.nevo@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב