דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ג'אגלינג כאימון נוירומוטורי 

מאת    [ 15/09/2018 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 1987 פעמים ]

לאימוני ג'אגלינג יש שלושה יתרונות בולטים, אתחיל בלפרט אותם:

1- שיפור תפקודי מוח: כיום כבר ידוע מחקרית על אנשים שמתאמנים בלהטוטים ניתן לראות באופן ברור עלייה במספר תאי מוח, עלייה ניכרת בכמות הקישור הנוירונים במוח וזה מתבטא ביכולות זיכרון טובות יותר, ריכוז טוב יותר, הקשבה והבנה ואפילו עוזר בלימוד קריאה וכתיבה. אימון כזה הוא מצויין לילדים אשר בונים את מיומנויות החיים, למבוגרים אשר רוצים לשמר תפקודי מוח ואפילו לקשישים שרוצים למנוע מחלות שיחכה על ידי תרגול למידה מוטורית.

2- אימון גופני, ג'אגלינג עם כדורים למשל לא נחשב אימון אירובי/אנאירובי, אנשים לא מתרגלים זאת כדי להיכנס לכושר או להרזות אבל הגוף נמצא בתנועה, זרימת הדם מוגברת, הדופק עולה והשרירים אשר לוקחים חלק בפעולות מתחזקים (יותר סבולת שרירים ופחות כוח כמובן).

3- אימון מהנה, אימון ג'אגלינג הוא אימון סזיפי, ארוך והדרגתי מאוד אבל טומן בחובו הנאה רבה, במיוחד בשלב ההתחלה רואים כמעט כל אימון את השיפור לעומת האימון הקודם ולאר מכן כל שבוע רואים שיפור, יש בזה סיפוק, התחושה של הגשמה, ביטחון בעצמי, ביכולת שלי ללמוד ולרכוש מיומנויות מורכבות מאוד, ג'אגלינג ניתן גם לתרגל בזוגות, תרגיל המסירות נקרא 'פסים' (פאסינג) בו מוסרים אלות קרקס או כדורים מאחד לשני לפי קצב קבוע הוא אימון חברתי מהנה מאוד.

איך להתחיל?

ראשית כל הייתי ממליץ להיות פתוח למגוון גדול של סוגי להטוטים, לראות מה הכי מתאים, אולי ללכת לראות מופעי ג'אגלינג שונים וככה להיחשף למגוון הכלים השונים או לשוטט קצת ביו-טיוב, אחרי שהחלטנו במה להתחיל (מקלות פרח/מקל סטאף/חישוק/כדורים/פויזים או כל דבר אחר) הייתי ממליץ לצפות בסרטוני הסבר או ללכת להיפגש באופן חד-פעמי עם מורה לקרקס שייתן את הטיפים הראשוניים. 

שנית, הייתי ממליץ לקבוע שעה קבועה ביום שמוקדשת לאימון, לרוב האנשים יותר קל להתמיד באימון לאורך זמן אם מקדישים לו זמן בשלב קבוע של היום, למתחילים אפילו 10 דקות ביום זה פרק זמן מספק.

אני ממליץ להתאמן במצב אידיאלי של הגוף, כלומר, לא במצב עייפות, לא תחת השפעת אלכוהול או סמים ולא אחרי ארוחה כבדה, ניתן לנגן מוזיקה קצבית ברקע או להתאמן בשקט, בהתחלה עדיף להיות לבד כדי לא להתעסק במה חושבים עלי מי שרואה אותי.

בהמשך, אחרי שכבר ביססנו מיומנות בכלי הג'אגלינג ואנחנו רוצים להרחיב אופקים אני ממליץ ללכת למפגשי ג'אגלינג, אנשים שעושים מופע ג'אגלינג אוהבים להיפגש ותמיד נחמד להיפגש איתם וללמוד מהם טריקים חדשים, לקבל מקור להשראה וחברה טובה.

במידה ויש לכם כבר שיגרת אימונים ואתם רוצים לשלב את הג'אגלינג לתוך האימון הראשון אני ממליץ לקרוא את המאמר בקישור על ידי לחיצה על המשפט.

גיל אינלנדר - 'קרקס בגיל' להטוטן


 לפרטים נוספים- 050-7675152


kirkasbegil@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב