שילוב מיומנויות קרקס בשגרת אימוני כושר
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שילוב מיומנויות קרקס בשגרת אימוני כושר 

מאת    [ 25/02/2015 ]
מילים במאמר: 381   [ נצפה 1137 פעמים ]

 
 

מוצאים את עצמכם משתעממים באימוני הכושר? יש לי חדשות בשבילכם - גם הגוף שלכם משתעמם, והתוצאה היא שיפור מועט מאוד בכושר במקרה הטוב או שמירה על המצב הקיים, הגוף מתרגל מאוד מהר לסגנון אימון שהוא לא מגוון.

אני מאמין בגיוון, לאתגר את הגוף (והמוח) בדברים חדשים ומעניינים - משום שאני מגיע מעולם הקרקס והכושר אתן פה כמה הצעות להוספת אימונים קרקסיים לתוך שגרת האימונים הרגילה.

1- אימון הליכה על חבל, חבל 'סלק ליין' ניתן לקשור בכל מקום שיש שני עצים או עמודים במרחק סביר (בהתאם לאורך החבל שיש לנו), אימון זה מפעיל את כל השרירים בגוף, בונה יציבות ושיווי משקל נהדר ומחזר שרירי ליבה עמוקים (רחב בטני, מרובע מותני, זוקפי הגב ורצפת האגן) שאליהם לא ממש מגיעים באימונים שגרתיים.

2- רכיבה על חד-אופן, אחרי שלומדים לרכב על חד אופן המיומנות נהיית פשוטה אבל תמיד ניתן לאתגר ולרכב במקומות עם עליות, ככה המתאמן מרוויח גם סבולת לב ריאה וגם אימון שיווי משקל מעולה.

3- אימון עמידות ידיים, מומלץ להתחיל בהדרגה (ניתן לקרוא מאמר בנושא) ולשלב אימון זה בתחילת אימון כוח ולא בסוף. אימון זה משלב גם כוח, חיזוק שרירי חגורת כתפיים ושיווי משקל על הידיים.

3- כדורי ג'אגלינג - מעברים מעמידה לשכיבה על הגב וחזרה. אימון זה דורש תרגול ושליטה גבוהה בלהטוטי כדורים אבל ברגע שמצליחים כבר לשלוט במיומנות אנחנו מרוויחים חיזוק בטן, רגליים וידיים תוך כדי המעברים משכיבה לישיבה ולעמידה וחזרה והכל תוך כדי להטוטי כדורים שתורמים רבות למצב המוטורי של הגוף. ניתן גם לשלב כדורי ג'אגלינג במהלך ריצה.

4- טיפוס על חבל, חבל טיפוס צריך להיות חבל מאוד עבה ומחובר לענף חזק מאוד או למתקן מיועד לכך, מי שלומד לטפס יכול להתדם ללמוד תליות מהרגליים, היפוכים ועוד תרגילים מגניבים, אימון זה מאוד מחזק ידיים, בטן וגב. חשוב לשים לב לבטיחות.

לסיכום:

שתי סיבות עיקריות לגוון שגרת אימונים:

ראשונה - לא להשתעמם, שגרת אימונים משעממת מובילה לרוב לחוסר התמדה, חוסר מוטיבציה ועניין באימון.

שנייה - לאתגר את הגוף וללמוד מיומנויות מוטוריות חדשות, מיומנויות אלו תורמות לפיתוח מרכיבי כושר נוספים (גמישות, יציבות, כוח וסבולת) ונותנים לנו אימון שהוא מכלול ולא חלקי וספציפי. הגוף נמצא בתהליך בריא של למידה מוטורית ומערכת העצבים מרוויחה (גם תפקוד המוח משתפר כתוצאה מכך).

כמובן, יש עוד אין ספור דרכים לגוון את האימון, אני בא מעולם הקרקס ולכן העצות שלי מגיעות מהתחום הזה.[

בהצלחה

גיל אינלנדר - 'קרקס בגיל' להטוטן / ג'אגלר מנחה סדנאות מופעי קרקס לילדים ומופעי אש סדנאות ג'אגלינג, גיבוש, לימוד ג'אגלינג, הליכה על קביים ועל חבל לפרטים נוספים-050-7675152  

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב