דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות מנהל - מערכות מידע ניהוליות 

מאת    [ 24/07/2016 ]

מילים במאמר: 675   [ נצפה 2759 פעמים ]

אנו חיים בתקופה בה מערכות מידע ניהוליות הן חוד החנית של התפתחות ארגונית ועסקית. קשה לדמיין, גם בטווח של העתיד הקרוב, ארגונים וחברות שלא יפעלו על בסיס של מערכות מידע ממוחשבות. מנהל מערכות מידע ראשי (מנמ"ר, ובאנגלית – CIO – CHIEF INFORMATION OFFICER), אחראי על ניתוח של הארגון ושל הצרכים העסקיים והארגוניים שלו, על אפיון ומציאת הפתרונות הטכנולוגיים הנדרשים לו, על ההטמעה של המערכות ועל ניהולן. למעשה, פעילותו ויציבותו של העסק או הארגון תלויה בניהול תקין של מערכות המידע, ובשל כך לתפקיד של מנהל מערכות המידע יש חשיבות אסטרטגית גבוהה.

ניהול מערכות מידע – הלב של הארגון

מנהל מערכות המידע בארגון אחראי על עיצוב ובניית אסטרטגיית המחשוב, כך שתשרת את המשתמשים בארגון, את לקוחותיו, ואת קשרי החוץ ושיתופי הפעולה השונים. אסטרטגיה זו תכריע את יכולתו של העסק או הארגון לפעול באופן תקין ולממש את מטרותיו. בשל כך, משאבים רבים מוקצים בחברות ובארגונים השונים לניהול מערכות המידע. תחום זה נמצא לכן בהתפתחות מתמדת, הן במסלולי הלמידה המכשירים לתחומים השונים בו, והן בארגונים ובחברות על כל סוגיהם. בעלי חברות מזרימים משאבים כדי לשכלל, לעדכן ולחזק את המערכות, ועסקים שלא מופעלות בהן עדיין מערכות כאלו ממהרים להשתלב בתחום ולפתח אותו לצרכי העסק שלהם. יתר על כן, פעילותם של ארגונים המושתתים על עבודה מקוונת, כמו עסקים של מסחר אלקטרוני, או הבורסה לניירות ערך, תלויה לחלוטין בתקינותן ויעילותן של מערכות המידע.

 

 

שוק המשרות בהתפתחות מתמדת

בשל התפתחותו של תחום זה בשנים האחרונות, וההתפתחות הצפויה לו בעתיד הקרוב והרחוק, הוא נמצא במקום גבוה בהתפלגות זמינות המשרות בשוק. בתוך כך, מעסיקים רבים מעוניינים גם בעובדים שעדיין מצויים במהלך הכשרתם האקדמית, משום הביקוש הגבוה לידיים מקצועיות בתחום. ההתנהלות העסקית של ארגונים וחברות כיום מתרחשת על בסיס פלטפורמות רבות, ונוצר צורך מתמיד באנשי מקצוע. במקביל, מסלולי הקידום בתוך החברות השונות מהירים, וניתן להשתלב בתפקידים מרכזיים כבר בשנים הראשונות של ההעסקה. בעלי תואר ראשון בלימודי מערכות מידע ניהוליות יוכלו להשתלב במגוון גדול של משרות ותפקידים, כמו ניתוח, הדרכה, יישום והטמעה של המערכות, ביקורת מערכות מידע, ניהול פרויקטים, ייעוץ תהליכים, תכנות ובדיקת תוכנה, ועוד. כמו כן, מגוון החברות והארגונים בהם ניתן להשתלב הוא עצום, וכולל את כל תחומי השוק.

קריירה משמעותית, שכר גבוה

מנהלי מערכות מידע אקדמאיים יכולים להשתלב בתעשייה עתירת הידע ובתחומי השוק השונים, ולפתח קריירה רבת משמעות, במסלול קידום מהיר למגוון רחב של תחומים. כאמור, הענף נמצא בהתפתחות מתמדת ולכן נוצרות אפשרויות חדשות כל הזמן. כמו כן, קיים מרחב ליזמות ולחדשנות, ואפשרות להשפיע על אופיים ועל הצלחתם של גופים שונים, ועל התקדמות תחום מערכות המידע ואופיו. בהתאם לכך, טווח המשכורות הוא גבוה ויכול להתחיל מכ- 8,000 - 10,000 ש"ח לעובדים מתחילים, להכפיל את עצמו בטווח של כמה שנים, ולעלות במאות אחוזים בהמשך. תחום מערכות המידע, לפיכך, מאפשר פיתוח של קריירה אקדמאית כדאית ומגוונת, בתחום מוביל ומתפתח, ובשכר גבוה.

התכנית לתואר ראשון במערכות מידע ניהוליות

תוכניות לתואר ראשון במערכות מידע ניהוליות מכשירות את בוגריהן להשתלבות מהירה ומיטבית בתחומי מערכות המידע בתעשייה עתירת הידע בעולם ובארץ. היא שמה דגש על התנסות מעשית, הן כמקדמת את הלמידה, והן במטרה לסלול את ההשתלבות המוצלחת של בוגריה בתעשייה, ולאפשר פיתוח של הדור הבא של העובדים האקדמאיים ובעלי התפקידים הבכירים בתעשיית ההיי-טק וה-IT . מטרת התכנית היא להכשיר עובדים אקדמאיים בעלי יכולות טכנולוגיות גבוהות והבנה רחבה של תהליכים ארגוניים, כדי שיובילו ניתוח, עיצוב, תכנות, הטמעה, וניהול של פרויקטים בתחומי מערכות המידע, ותרגום הפעילות של ארגונים וחברות לשפה טכנולוגית מבוססת תוכנות ויישומים. לימודי התואר משלבים ידע מדיסציפלינות שונות כמו כלכלה ואסטרטגיה, לימודי מחשבים ומערכות מידע, לימודי ניהול ומנהל עסקים, ומקנים כלים להשתלבות בענף ההיי-טק כבר עם סיום שנת הלימודים הראשונה. בוגרי התכנית יכולים לפתח ולקדם קריירה רבת עניין ומשמעות, ולעצב את פני החברות והארגונים השונים ואת התפתחות התעשייה עתירת הידע.

 

לסיכום – מקצוע אקדמאי מבוקש ומשתלם

בעידן בו אנו חיים תחום מערכות המידע הוא אחד המרתקים והמשתלמים ביותר. הוא מאפשר השתלבות וקידום מהירים בשוק מגוון לצד רמות שכר גבוהות. המרכז ללימודים אקדמאיים מציע תכנית הכוללת את כל תחומי הידע הרלוונטיים, וכן תמיכה בשילוב סטודנטים במשרות שונות בשוק כבר במהלך לימודיהם. בוגרי התכנית משתלבים בתעשייה עתירת הידע או בתחומי השוק השונים, ומהווים אנשי מקצוע אקדמאיים בעלי יכולות גבוהות ומגוונות.

 

אמיר ריטר


מחלקת שיווק, המרכז ללימודים אקדמאיים אור יהודה


www.mla.ac.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב