דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ג'ון קארטר על העצים 

מאת    [ 10/03/2012 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 3697 פעמים ]

ג'ון  קרטר, איש מאדים.  השבוע עלה לאקרנים סרט ההרפתקאות של דיסני שיוצא לאקרנים השבוע. אין זה סרט ילדים, אלא סרט אקשן קלאסי . מה שחשוב  לזכור שהסרט ג'ון קארטר, מבוסס על ספר.  ספר שפורסם לפני יותר ממאה שנה! אחד מסיפורי המדע הבדיוני הראשונים. האמת שזה לא היה ספר אחד, אלא סדרת ספרים שמספרת את סיפורו של ג'ון קארטר.

סדרת הספרים כוללת, לא פחות מ11 ספרים שונים. 
הדבר המפתיע, הוא זהות הסופר.
הסופר של הסדרה, הוא  אדגר רייס בורוז. בורוז שכתב כמה סדרות ספרים נוספות, היה אחראי אבל על שתיים ידועות במיוחד, אחת זה ג'ון קרטר,אבל ללא ספק הידועה בהם, היא הסדרה על טרזן, מלך הקופים.

 

הסרט והספר מספרים סיפור זהה כמעט לחלוטין,

'ג'ון קרטר' (טיילור קיטש), מפקד שפרש מהצבא, מועבר למאדים ומתמודד עם תנאים ומציאות שלא הכיר- בניגוד לכדור הארץ המיושב, מאדים הוא כוכב שומם, שנהרס בעקבות סכסוכים שמתקיימים בין שני שבטים על אדמתו כבר יותר מאלף שנים. ה'זודגנים' נלחמים עם ה'הליומיטים', וביניהם נמצאת הנסיכה היפהפייה דג'ה (לין קולינס) שנאבקת כדי למצוא פתרון ולהרגיע את הקרבות המתחוללים בכוכב.

קרטר מגיע לכוכב ומגלה שאובדן כח המשיכה מעניק לו כוחות יוצאי-דופן, המצליחים לבלבל את השבטים הלוחמים, והם יודעים שאם ילכדו אותו הכוחות האלו יעבדו לטובתם. כשקרטר נשבה ע"י אחד השבטים, הוא מצליח להתיידד עם מנהיגם ולברוח תחת חסותו. הוא פוגש את הנסיכה דג'ה, שנחלצת לעזרתו ומנסה לעזור לו לעזוב את הכוכב ולחזור לכדור הארץ. אבל רגע לפני שג'ון עוזב את הכוכב, צצה בעיה חדשה- אביה של דג'ה משתכנע לחתן את ביתו עם מלך ההליומיטים. המלך אומר שהחתונה תביא לסוף הסכסוך, אבל כשג'ון מבין שזו עוד תחבולה של המלך, הוא מצליח לעצור את החתונה. כעת, חייה של הנסיכה, של המלך ושל הכוכב כולו תלויים באדם אחד- ג'ון קרטר.

 

הספר כמובן השפיע רבות על עולם הספרות מדע הבדיוני, אך לא רק. שיוני בכוח השיכה בין הפלנטות, שמאפשרות כוח מהירות וקפיצות ענק, השפיעו גם על היוצרים של סופרמן

את הסרט ביים אנדרו סטנטון, כשאנדרו סטנטון (וול אי) ניגש לביים את הסרט את הסרט הראשון שלו שאינו אנימציה, הוא רצה ליצור סרט שיהיה שונה משאר סרטי המדע הבדיוני. "בעיניי זה סיפור גדול שמשלב רומן, מדע-בדיוני ואקשן באותה נשימה. למרות שהוא נכתב לפני זמן רב, הוא היווה השראה ליצירות רבות שנכתבו במאה האחרונה. זה היה סוג של קומיקס לפני שהומצאו ספרי הקומיקס. מדהים לחזור לספר שנכתב לפני מאה שנים ולחשוב שהוא לא הושפע משום יצירה דומה". סטנטון מוסיף שהוא רואה בבסיסו של הסרט סיפור אנושי, על אדם שנקלע לסיטואציה לא מוכרת, ונאלץ לבחור בין טוב לרע. 

 

מנהל הבלוג העולם המופלא של התרבות, בעל תואר שני בקולנוע ואומנות פופלרית


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב