איך להיות צרכן חכם
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך להיות צרכן חכם 

מאת    [ 13/02/2012 ]
מילים במאמר: 404   [ נצפה 3808 פעמים ]

 
 

עידן האינטרנט, השוואת המחירים המהירה והזמינה והקניה האימפולסיבית גרמו לכך שיותר ויותר אנשים עושים טעויות צרכניות ורוכשים מוצרים או שירותים שהם לא צריכים.

צרכנות חכמה היא לא רק סיסמא היא יכולה להפוך להיות דרך חיים ודרך חיים מאוד משתלמת.

אז מה צריך לעשות בכדי להפוך ולהיות צרכן חכם:

בראש ובראשונה אנחנו צריכים להבין שמי שמחליט אצלנו על הקניה הוא הרגש ולא השכל.כן, שמעתם נכון. הרגש מקבל את ההחלטה לקנות והשכל שלנו מתחיל להצדיק את הקניה. שאנחנו מודעים לעניין הזה אנחנו יכולים להבין טוב יותר למה אנחנו רוצים לרכוש את המוצר או השירות ולנסות להבין את המניפולציה השיווקית שהפעילו על הרגש שלנו ועלינו.

דבר שני שחשוב להבין זה שאנחנו קונים דברים שאנחנו רוצים ולא דברים שאנחנו צריכים. שיש משהו שאנחנו רוצים הכסף לא משחק תפקיד, לדוגמא:

רכישת בית בלי כסף= משכנתא

רכישת רכב בלי כסף= ליסינג.

רכישת מזון בסופר בלי כסף= אשראי.

לאחר שהבנו את הנושא הנ"ל נמשיך בתהליך.

לפני כל רכישה מומלץ לבצע מספר צעדים ברורים על מנת לעשות "רכישה נכונה":


    • ראשית יש לבדוק  האם אנחנו באמת צריכים  את המוצר או השירות או שהוא שייך לקטגוריה של קנייה אימפולסיבית מיותרת. 
    • במידה והחלטנו שאנחנו באמת צריכים ורוצים את המוצר/שירות ממשיכים לשלב הבא שהוא איסוף השאלות אותן צריך לשאול לפני שמוציאים שקל מהכיס.
    • בישראל יש אתר שנקרא WhatToAsk.co.il  שנותן רשימה של שאלות שצריך לשאול לפני כל רכישה. מומלץ מאד להדפיס את רשימת השאלות ולנסות להגדיר שאלות נוספות. מי שיידע לשאול את כל השאלות הנכונות והחשובות, בסופו של דבר יקבל מוצר/שירות טוב יותר וישלם פחות, ולא פחות חשוב -לא יתקל בהפתעות לא נעימות בהמשך.

לאחר שהוכנה רשימת שאלות מומלץ לבצע סקר שוק המתחלק לסקר שוק חברותי וסקר שוק מקצועי :

 סקר שוק חברותי- משתמשים בפייסבוק לשאול חברים מה דעתם על מוצר או שירות X  והאם יש להם המלצות בנוגע אליו.

סקר שוק מקצועי- גולשים למספר  אתרי השוואות המחירים (המומלצים – X, Y, Z) וקוראים חומר מקצועי וכך מקבלים ידע בסיסי על המוצר/שירות המבוקש. במידה ומדובר בשרות פיננסי או שירות הדורש בעל מקצוע - מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע אובייקטיבי על מנת להבין מה חשוב ומה פחות.

בשלב האחרון אנחנו ניגשים עם רשימת השאלות והידע שצברנו לחנויות/ בעלי מקצוע ומבקשים תשובות לשאלות שהכנו. את התשובות אנחנו מנתחים ובהתאם בוחרים את המוצר שמתאים לנו יותר.

בעבר תהליך כזה היה לוקח זמן רב מאוד, אך כיום בעזרת האינטרנט ואתרים כמו מה לשאול? התהליך הפך מהיר וקל יותר.

חשוב לעצור ולבצע תהליך "רכישה נכונה" בהתאם לכל השלבים שהצגנו ולא לבצע "קנייה אימפולסיבית".

בהצלחה ברכישה הבאה...

 

עדי שטרן- יזם אינטרנט חברתי ובעל סדנאת החיסכון- פשוט לחסוך כסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב