דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להיות צרכן חכם 

מאת    [ 13/02/2012 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 4090 פעמים ]

עידן האינטרנט, השוואת המחירים המהירה והזמינה והקניה האימפולסיבית גרמו לכך שיותר ויותר אנשים עושים טעויות צרכניות ורוכשים מוצרים או שירותים שהם לא צריכים.

צרכנות חכמה היא לא רק סיסמא היא יכולה להפוך להיות דרך חיים ודרך חיים מאוד משתלמת.

אז מה צריך לעשות בכדי להפוך ולהיות צרכן חכם:

בראש ובראשונה אנחנו צריכים להבין שמי שמחליט אצלנו על הקניה הוא הרגש ולא השכל.כן, שמעתם נכון. הרגש מקבל את ההחלטה לקנות והשכל שלנו מתחיל להצדיק את הקניה. שאנחנו מודעים לעניין הזה אנחנו יכולים להבין טוב יותר למה אנחנו רוצים לרכוש את המוצר או השירות ולנסות להבין את המניפולציה השיווקית שהפעילו על הרגש שלנו ועלינו.

דבר שני שחשוב להבין זה שאנחנו קונים דברים שאנחנו רוצים ולא דברים שאנחנו צריכים. שיש משהו שאנחנו רוצים הכסף לא משחק תפקיד, לדוגמא:

רכישת בית בלי כסף= משכנתא

רכישת רכב בלי כסף= ליסינג.

רכישת מזון בסופר בלי כסף= אשראי.

לאחר שהבנו את הנושא הנ"ל נמשיך בתהליך.

לפני כל רכישה מומלץ לבצע מספר צעדים ברורים על מנת לעשות "רכישה נכונה":


    • ראשית יש לבדוק  האם אנחנו באמת צריכים  את המוצר או השירות או שהוא שייך לקטגוריה של קנייה אימפולסיבית מיותרת. 
    • במידה והחלטנו שאנחנו באמת צריכים ורוצים את המוצר/שירות ממשיכים לשלב הבא שהוא איסוף השאלות אותן צריך לשאול לפני שמוציאים שקל מהכיס.
    • בישראל יש אתר שנקרא WhatToAsk.co.il  שנותן רשימה של שאלות שצריך לשאול לפני כל רכישה. מומלץ מאד להדפיס את רשימת השאלות ולנסות להגדיר שאלות נוספות. מי שיידע לשאול את כל השאלות הנכונות והחשובות, בסופו של דבר יקבל מוצר/שירות טוב יותר וישלם פחות, ולא פחות חשוב -לא יתקל בהפתעות לא נעימות בהמשך.

לאחר שהוכנה רשימת שאלות מומלץ לבצע סקר שוק המתחלק לסקר שוק חברותי וסקר שוק מקצועי :

 סקר שוק חברותי- משתמשים בפייסבוק לשאול חברים מה דעתם על מוצר או שירות X  והאם יש להם המלצות בנוגע אליו.

סקר שוק מקצועי- גולשים למספר  אתרי השוואות המחירים (המומלצים – X, Y, Z) וקוראים חומר מקצועי וכך מקבלים ידע בסיסי על המוצר/שירות המבוקש. במידה ומדובר בשרות פיננסי או שירות הדורש בעל מקצוע - מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע אובייקטיבי על מנת להבין מה חשוב ומה פחות.

בשלב האחרון אנחנו ניגשים עם רשימת השאלות והידע שצברנו לחנויות/ בעלי מקצוע ומבקשים תשובות לשאלות שהכנו. את התשובות אנחנו מנתחים ובהתאם בוחרים את המוצר שמתאים לנו יותר.

בעבר תהליך כזה היה לוקח זמן רב מאוד, אך כיום בעזרת האינטרנט ואתרים כמו מה לשאול? התהליך הפך מהיר וקל יותר.

חשוב לעצור ולבצע תהליך "רכישה נכונה" בהתאם לכל השלבים שהצגנו ולא לבצע "קנייה אימפולסיבית".

בהצלחה ברכישה הבאה...

 

עדי שטרן- יזם אינטרנט חברתי ובעל סדנאת החיסכון- פשוט לחסוך כסף




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב