דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תסמונת הנהג המתאבד 

מאת    [ 09/02/2012 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 2438 פעמים ]

תסמונת הנהג המתאבד

ההתמודדות מול שוק ההון היא התמודדות מנטאלית בלבד!

רוב האנשים מחפשים ללמוד שיטות מסחר וכלים טכניים שיעשו להם כסף קל. כמרצה, אני יודע שהרבה יותר קל ללמד ולהראות כלים טכניים. איך הם עובדים וכמה קל לראות מה המגמה בשוק. אך אני יודע שבמציאות, רוב האנשים לא מצליחים להרוויח בעזרת הכלים הטכניים ורובם "קופצים" משיטה לשיטה ומגורו כזה לאחר.

להרוויח משוק ההון אפשרי ומה שמפתיע זה הרבה יותר פשוט ממה שחושבים. משפט כמו "אם זה כל כך פשוט אז כולם היו עושים את זה", הוא למעשה ביטוי של תיסכול רב שנצבר אצל רוב אלו שהתנסו במסחר והפסידו.

אין כלי או שיטה שתאפשר לכם להרוויח הרבה כסף משוק ההון. למעשה כל השיטות טובות באותה מידה ומכל שיטה אפשר להרוויח גם במיקרים ששיטה אחת יכולה להיות הפוכה משיטה אחרת. היכולת להרוויח משוק ההון תקבע אך ורק מהיכולת שלכם לשלוט ברגשות ולהצמד למשמעת עבודה שנכתבה מראש.

למעשה תוכנית עבודה, תפקידה הוא כללים למניעת הפסדים גדולים. מהרגע שלומדים לצאת מפוזיציות כאשר הן מפסידות, ברגע הזה אתם הופכים להיות סוחרים. סוחרים שמפסידים מעט בחלק מהפוזיציות ומרוויחים לפעמים יותר ולפעמים מעט ברוב הפוזיציות.

התוצאה יצירה של תוחלת חיובית לאורך זמן!

הקושי הגדול של רוב האנשים הוא לצאת מפוזיציה מפסידה בעת ניהול הפוזיציה. כאשר אנחנו מחוץ לשוק, זה נראה פשוט, קל והגיוני לצאת מהר מפוזיציה מפסידה. אך כאשר אנחנו נמצאים בתוך השוק בפוזיציה, פתאום אנחנו מקווים לטוב ולנס ומחכים שהשוק יסתובב. עד, שההפסד גדול מספיק כדי שמחוסר ברירה נצא מהשוק בהפסד.

כדי להתגבר על תופעה זו, יש לקבוע כללי פעולה מראש לכל מצב שהשוק יעשה ולפעול בהתאם לכללים שקבענו. דרך טובה להתמודד עם הקושי בעמידה בכללים בעת חשיפה לשוק, היא דמיון מודרך. יש לדמיין מראש איך אתם נכנסים לשוק ואיך אתם מגיבים לתנועה של השוק בכל מצב. כאשר אתם מתרגלים התנהלות בזמן פוזיציות מספיק פעמים, קל יותר להגיב נכון גם בזמן חשיפה אמיתית בכסף.

על הסוחר לחשוב תמיד האם הוא פועל לטובת האינטרס שלו. ההגיון אומר שכך רצוי להגיב, אך מסתבר שהרוב מגיבים על-פי אינטרס של השוק ולא שלהם.

כדי ללמוד לקטוע הפסדים מהר חשבו על המצב בו אתם נוהגים בכביש כאשר התנועה זורמת. לפתע ללא התראה מוקדמת הרכב שלפניכם בולם בבת אחת. מה תעשו כתגובה אוטומטית? כנראה תיבלמו מהר כדי למנוע התנגשות. בלימה מהירה ומניעת התנגשות זה האינטרס שלכם ולכן תגיבו כך מיד. לעומת זאת בשוק ההון כאשר השוק נע בניגוד לכיוון התנועה שאליה נכנסתם לפוזיציה, הרוב נמנעים מלבלום ובפועל מחכים ומקווים שהרכב לפניהם יתן גז וכך תמנע ההתנגשות. יותר מכך, הרוב במקום לבלום נותנים עוד גז בתקווה שזה יעזור והתאונה תמנע.

כדי להצליח במסחר בשוק ההון יש ללמוד ולהכיר את נקודות התורפה והחולשות שלכם ולא של שיטת המסחר. אתם החוליה החלשה. לכן תתבגרו וקחו אחריות אישית לכל פעולה בעת המסחר. למדו לקחת רווחים ברוב הפוזיציות על-פי התנהגות השוק בלבד ולמדו לקטוע הפסדים מיד כאשר אתם מבינים שהשוק נע אחרת משחשבתם. אל תקבעו מה השוק צריך לעשות, תגיבו למה שהשוק עושה בפועל!

בהצלחה לכולם,

גבע גזית - מנכ"ל -
Geva International Trading
09-7678138, 054-2076655
חוזים והעתיד נראה מבטיח!
www.gevatrade.com

מאמרים נוספים - לחץ כאן.

גבע גזית - מנכ"ל
Geva International Trading
סוחר פעיל, מאמן ומרצה מדהים
www.gevatrade.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב