האם תאונות הדרכים הן גזירה משמים?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

האם תאונות הדרכים הן גזירה משמים? 

מאת    [ 03/02/2012 ]
מילים במאמר: 644   [ נצפה 1895 פעמים ]

 
 

תאונה היא אירוע טראומטי. אדם החווה תאונת דרכים (במיוחד קשה) לא ישכח אותה במהרה.

אולם טרם מעורבותו בתאונה, יהיו נהגים שיאמרו "לי זה לא יקרה". ובכלל אם זה לא נוגע לו או למעגל הקרובים לו , קיימת זילות וקלות ראש בהתייחסות לתאונות דרכים.

לאחרונה התרחשה תאונת דרכים קשה בחיפה, בה אשה מצאה את מותה עקב איבוד שליטה ברכבה, ודהרה אל תהום של 300 מטר לערך. התשתית : עיקול דרך, אין מעקה ביטחון בצד הכביש, ירידה די תלולה. (תנאי דרך לא פשוטים) כמובן יש להוסיף כביש רטוב, גשם שיורד כל העת, ראות קשה ועוד.

כל היודע מעט על תשתית ובטחון סבירים ובסיסיים, היה מבין שיש פגם בכך שאין מעקה בטחון אשר יגן על רכב ונהג הסוטים מנתיבם מסיבה כל שהיא.

אבל!! יש כאן אבל גדול! מאחר ונתוני הדרך ידועים. בנקודת הזמן הזו לא ניתן לשנות כלום.(מבחינת תשתיות) על הנהג לנהוג בהתאם לתנאי הדרך, תוך נקיטת כל אמצעי הזהירות הדרושים על מנת למנוע תאונה. (תקנה 21) ולנהוג במהירות הסבירה בכל סוג של דרך, ולהגיב בהתאם.

אין ספק כי קיים כשל גדול מאד בתשתית הדרך בה אירעה התאונה, והדבר עלה בחיי אדם.

עירנות , דריכות , ואי התעסקות בדברים הגורמים להיסח דעת וחלוקת קשב בנהיגה, יעלו במידה ניכרת את רמת השליטה והתגובה בזמן הנהיגה, ובכך הימנעות ממעורבות בתאונת דרכים.

אם נחלק את הגורמים לתאונות הדרכים באחוזים לשלושת המרכיבים שהם : נהג. רכב. תשתית.

                           תשתית - כ -7 %

                           רכב - כ -3 % 

                           נהג - כ - 90 % 

מבחינת תשתית , בזמן נהיגה ברכב על הנהג לקרוא תמרורים בדרך המתריעים על שינויים או קטעי דרך הנמצאים בדרכך. (צמתים, עקומות,מעברי חציה, דרך משובשת, ועוד) אם נציית ונערך לקראתם נצליח לעבור גם קטעי דרך משובשים ותשתיות לקויות. ומי שאמור לבצע זאת הוא כמובן הנהג.

מבחינת הרכב - אין ספק כי כיום הרכב בטוח בהרבה ממה שהיה קיים לפני כמה עשורים. הן מבחינת מבנהו, מערכות התרעה ממוחשבות אשר מונעות מהנהג לטעות. כל שיש לנהג לעשות הוא פשוט לבצע תיקון את הדרוש תיקון. (שוב זה תלוי בנהג)

הנהג - על הנהג להיות עירני, דרוך, לא שתוי, לא עייף, לא לדבר בפלאפון, לא לסמס, ועוד הרבה התעסקויות בדברים שאינם קשורים בתפעול הרכב. (אגב, גם אם הנהג מדבר בפלאפון ובדיבורית כחוק, עדיין קיימת חלוקת קשב קשה, ואין הנהג מרוכז במאת האחוזים בנהיגה , גם אם הוא חושב אחרת) כמו כן על כל תקלה ברכב על הנהג לטפל בכך. זה תלוי רק בו. בנהיגה בדרכים קשות ובתנאים מכבידים , כאמור לנסוע בהתאם לתנאי הדרך.

 בתקווה לצמצום תאונות הדרכים. 

                                                                                                      עמרני נועם

                                                                                                     ק. בטיחות בתעבורה

                                                                                                     מורה למקצועות תחבורה

                                                                                                     מרצה לנהיגה נכונה, והשתלמויות נהגים 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב