דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם תאונות הדרכים הן גזירה משמים? 

מאת    [ 03/02/2012 ]

מילים במאמר: 644   [ נצפה 2337 פעמים ]

תאונה היא אירוע טראומטי. אדם החווה תאונת דרכים (במיוחד קשה) לא ישכח אותה במהרה.

אולם טרם מעורבותו בתאונה, יהיו נהגים שיאמרו "לי זה לא יקרה". ובכלל אם זה לא נוגע לו או למעגל הקרובים לו , קיימת זילות וקלות ראש בהתייחסות לתאונות דרכים.

לאחרונה התרחשה תאונת דרכים קשה בחיפה, בה אשה מצאה את מותה עקב איבוד שליטה ברכבה, ודהרה אל תהום של 300 מטר לערך. התשתית : עיקול דרך, אין מעקה ביטחון בצד הכביש, ירידה די תלולה. (תנאי דרך לא פשוטים) כמובן יש להוסיף כביש רטוב, גשם שיורד כל העת, ראות קשה ועוד.

כל היודע מעט על תשתית ובטחון סבירים ובסיסיים, היה מבין שיש פגם בכך שאין מעקה בטחון אשר יגן על רכב ונהג הסוטים מנתיבם מסיבה כל שהיא.

אבל!! יש כאן אבל גדול! מאחר ונתוני הדרך ידועים. בנקודת הזמן הזו לא ניתן לשנות כלום.(מבחינת תשתיות) על הנהג לנהוג בהתאם לתנאי הדרך, תוך נקיטת כל אמצעי הזהירות הדרושים על מנת למנוע תאונה. (תקנה 21) ולנהוג במהירות הסבירה בכל סוג של דרך, ולהגיב בהתאם.

אין ספק כי קיים כשל גדול מאד בתשתית הדרך בה אירעה התאונה, והדבר עלה בחיי אדם.

עירנות , דריכות , ואי התעסקות בדברים הגורמים להיסח דעת וחלוקת קשב בנהיגה, יעלו במידה ניכרת את רמת השליטה והתגובה בזמן הנהיגה, ובכך הימנעות ממעורבות בתאונת דרכים.

אם נחלק את הגורמים לתאונות הדרכים באחוזים לשלושת המרכיבים שהם : נהג. רכב. תשתית.

                           תשתית - כ -7 %

                           רכב - כ -3 % 

                           נהג - כ - 90 % 

מבחינת תשתית , בזמן נהיגה ברכב על הנהג לקרוא תמרורים בדרך המתריעים על שינויים או קטעי דרך הנמצאים בדרכך. (צמתים, עקומות,מעברי חציה, דרך משובשת, ועוד) אם נציית ונערך לקראתם נצליח לעבור גם קטעי דרך משובשים ותשתיות לקויות. ומי שאמור לבצע זאת הוא כמובן הנהג.

מבחינת הרכב - אין ספק כי כיום הרכב בטוח בהרבה ממה שהיה קיים לפני כמה עשורים. הן מבחינת מבנהו, מערכות התרעה ממוחשבות אשר מונעות מהנהג לטעות. כל שיש לנהג לעשות הוא פשוט לבצע תיקון את הדרוש תיקון. (שוב זה תלוי בנהג)

הנהג - על הנהג להיות עירני, דרוך, לא שתוי, לא עייף, לא לדבר בפלאפון, לא לסמס, ועוד הרבה התעסקויות בדברים שאינם קשורים בתפעול הרכב. (אגב, גם אם הנהג מדבר בפלאפון ובדיבורית כחוק, עדיין קיימת חלוקת קשב קשה, ואין הנהג מרוכז במאת האחוזים בנהיגה , גם אם הוא חושב אחרת) כמו כן על כל תקלה ברכב על הנהג לטפל בכך. זה תלוי רק בו. בנהיגה בדרכים קשות ובתנאים מכבידים , כאמור לנסוע בהתאם לתנאי הדרך.

 בתקווה לצמצום תאונות הדרכים. 

                                                                                                      עמרני נועם

                                                                                                     ק. בטיחות בתעבורה

                                                                                                     מורה למקצועות תחבורה

                                                                                                     מרצה לנהיגה נכונה, והשתלמויות נהגים 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב