דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיתוק מוחין CP, השתלמות למטפלים בהדרכת פאול דורון, בקיבוץ יזרעאל, יום שלישי 13.9.2011 

מאת    [ 11/09/2011 ]

מילים במאמר: 518   [ נצפה 3066 פעמים ]


השתלמות של פאול דורון למורי שיטת פלדנקרייז ומטפלים במקצועות רלוונטיים, עם הדגמות והסברים על טיפול בילדים עם שיתוק מוחין;  את הרעיון יזמה לאה געתון, מורה ותיקה לפלדנקרייז המטפלת בילדי CP בטבריה.

בארגון השתתפו אדי סולו מקיבוץ יזרעאל, ואלי גיא מרמת רזיאל. זמן ומקום: יום ג' 13.9.2011, בשעות 10:00-16:30 בקיבוץ יזרעאל; קיבוץ יזרעאל שוכן על כביש 60, דרום מזרחית לעפולה. 

לכל המידע, עם סרטון מדהים של הדגמת טיפול בילדה עם CP קשה ולינקים לדפים אחרים של פאול דורון, הקליקו כאן

המטופלים: ילדים שיובאו על ידי הוריהם או מטפליהם מטבריה ומהקריות; 

המשתלמים: בטיפולים יצפו כ-25 אנשי מקצוע, מוסמכים בשיטת פלדנקרייז ומטפלים בדיסציפלינות רלוונטיות - ליווי התפתחותי, ריפוי בעיסוק וכדומה. 

סדר יום 

1. מבוא: פאנל, ד"ר גליה שמי ופאול דורון על מאפייני שיתוק מוחין, גורמים, פרוגנוזה, דרכי טיפול; ד"ר שמי היא אחות מוסמכת בעלת תואר MPH בבריאות הציבור ו-PhD במדעי הבריאות. חברת קיבוץ יזרעאל, מרצה (מומחה) בחוג לסיעוד בפקולטה למדעי הרווחה והבריאות באוניברסיטת חיפה ובאקדמיית עמק יזרעאל.

2. הדגמות: פאול ייתן טיפולי FI לארבעה מטופלים. אחרי כל שיעור הוא יסביר את גישתו למקרה, ויידונו היבטים של טיפול בנפגעי שיתוק מוחין; 

3. אחרי שני הטיפולים הראשונים אלי גיא ייתן שיעור ATM קצר ורלוונטי, שהוכן בהדרכת פאול, ובו דוגמאות להמחשת חוויית פגועי CP וההיגיון של חיפוש דרכים לעבוד בהקשר שלה; 

4. הפסקה של 45-60 דקות, ואח"כ ארוחת צהריים קלה בחדר האוכל של הקיבוץ. 

5. אחרי ההפסקה עוד טיפול או שניים והסברים כנ"ל; 6. בסוף היום שיחת סיכום בת כ-45 דקות, שאלות ותשובות, רשמים, וכו'.  

בעקבות המשוב של משתתפי הסדנאות הקודמות נשים יותר דגש ב"דיבוב" של אלי גיא לדברי פאול, כדי שלא יהיה מצב שדבריו של פאול לא יובנו בבהירות. 

מחיר למשתתף: 280 שח. למעוניינים בארוחת צהריים קלה בקיבוץ: תוספת של 25 שח.למשתתפי סדנאות קודמות ששילמו עליהן יותר מ-200 שח המחיר יהיה 200 שח, +25 לארוחת צהריים. 

הגעה: נארגן הסעה של רכב הקיבוץ מהתחנה המרכזית עפולה ובחזרה, למי שיבקש זאת. המעוניינים בשיתוף נסיעה עם עמיתים, אנא כתבו לאדי: הציעו את עצמכם כנהגים או פנו להצטרפות לנוהגים אחרים, וכתבו מאין אתם מגיעים. איש הקשר: אדי סולו 052-3756240, "מעיין הנעורים" קיבוץ יזרעאל solowvip@yizrael.org.il 

למשתתפים יוענק אישור רשמי מטעם פאול דורון על השתתפותם. ההשתלמות תוקלט בווידאו, ואם יתקבלו חומרים מעניינים אחרי העריכה יוצעו למשתתפים DVD של תיעוד העבודה. 

אלי גיא, רשמים: "ביותר משבוע שבו ניתן לי להיות נוכח בטיפוליו של פאול עם ילדי CP ולשמוע את הסבריו (המבוססים על היגיון אחר ממה שאנו רגילים לפעול ממנו), ומהמשוב שקיבלתי מעמיתים, השתכנעתי שזוהי הזדמנות ייחודית בהחלט לעליית מדרגה משמעותית בהבנת המקצוע. מהלכי העבודה של פאול והיחס שהוא יוצר עם הילדים הם באיכות המקצועית והאנושית הגבוהה ביותר (כפי שגם ניתן להבין מסרטוני היוטיוב שלו). הסבריו על חוויית עולמו של פגוע CP נותנים אוריינטציה שלמה והגיונית מאוד של מאפייני הפגיעה ושל ההיגיון של הטיפול: "עיוורון" קינסתטי הכרוך בתגובת-יתר קיצונית לגירויים ומעורר צורך בכיווץ שרירים עז כדי להעביר למוח מסרים תחושתיים למרות ה"עיוורון" הזה; טקטיקות פשוטות לכאורה של גירויים שמטרתם לסייע למוח למפות את תמונת הגוף במוח ולהתוות את "הדמות העצמית", הגדרת איכויות המגע וגירויים אחרים המתאימים בדיוק לדרגות הרגישות הגבוהות של המטופל ומתחברים לפוטנציאל הפעולה שלו, ומהלכים המיועדים להרחיב בהדרגה את המרחב המוגבל שהוא רגיל להגן עליו בגלל הנתונים המולדים של מערכת העצבים". 

נשמח לראותכם עמנו ביום שלישי הקרוב בקיבוץ יזרעאל. 

אלי גיא, מוסמך פלדנקרייז 1988, רמת רזיאל (סביבת ירושלים), פרטים מלאים באתרי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב