אימון בריאות : איך משמרים את ההישגים ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אימון בריאות : איך משמרים את ההישגים ? 

מאת    [ 31/07/2011 ]
מילים במאמר: 505   [ נצפה 1534 פעמים ]

 
 

 

                               אימון לבריאות : איך משמרים את  ההישגים  של הדיאטה ?

                                      מעט : נעמי גינת – מאמנת מוסמכת

                

אחרי חודשים ארוכים של מאמץ ועמידה בפני פיתויים – הפחתנו במשקלנו, והבבואה שבמראה- גורמת לנו קורת-רוח. מגיע לנו  "כל הכבוד" על האתגרים עמם התמודדנו, הנחישות, המוטיבציה,ההתמדה, ההימנעות והויתורים שעשינו, כדי להגיע להישג המחמיא הזה..

 זה כלל אינו פשוט לשנות אורחות-חיים ולהיפטר מהרגלים מזיקים שליוו את חיינו במשך שנים !

למרות שבתהליך ההרזיה- רכשנו ידע חשוב , ופתחנו כלים חשיבתיים והרגלי-התנהגות חדשים - הפיתוי "לנוח ולהרפות מעט" , לאפשר לעצמנו "חטאים קטנים" באכילה,

או לוותר לעצמנו על חלק מהפעילות הגופנית,

או לעשן רק עוד סיגריה אחת – הוא פיתוי חזק, המסכן את ההצלחה שלנו.

 

אז איך משמרים את ההישג - איך שומרים על המוטיבציה הפנימית  ולא "נופלים" ?

איך לא מאבדים הכל בעקבות "מעידה" אחת ?

"שלב השימור" הוא אחד השלבים המאתגרים והמתמשכים של תהליך השינוי. הוא דורש עירנות ודריכות, בצד תיחזוק-פעיל של ההצלחות, כנגד הנטייה האנושית להיתפס לשאננות .

אם נצמד אל  "ארגז הכלים" ששרת אותנו נאמנה בתהליך האימון , ונקיים שיחות-מעקב

פרונטליות או טלפוניות (FOLLOW-UP ) עם המאמן שלנו ! – רבים סיכויינו להמשיך ולהנות מההישגים אליהם הגענו.

הנה כמה  "טיפים"  מ"ארגז הכלים" בו הצטיידנו , בתהליך האימון-לבריאות :

א.      ניטור : רישום מדוייק ועקבי של כל מה שנכנס לפינו

          ושל הפעילות הגופנית השבועית שבצענו. כשרושמים – מתכננים ולא מתכחשים...

ב.      מילוי הצלחת - מתוך מחשבה, פעם אחת ודי.

ג.       אכילה מתונה ומהנה-  לייחד לה זמן, להסב לשולחן ערוך ואסתטי,לגוון וללעוס היטב.

ד.      הגברת שתיית המים- לפני כל ארוחה, בין הארוחות, וכתחליף למשקאות אחרים.

ה.      "עבודה-עצמית" – *להוקיר את עצמנו על ההישגים הנאים אליהם הגענו, ולהתענג עליהם. *לתחזק את המוטיבציה הפנימית : להזכיר לעצמנו מדוע חשוב לנו להצליח בשינוי (דימוי עצמי משופר,חיטוב הגוף, קידום הבריאות והחיוניות, מניעת הידרדרות לתחלואה, הבגדים החדשים שניראים עלינו יפה, המחמאות והסקסיות ...)

*לשחזר לעצמנו את המאמץ וההשקעה שלנו בדרך, שחבל שירדו לטימיון...

ו.         קניות- מתוכננות – להצטייד ברשימה, להתייחס לסימון-התזונתי שעל האריזה,ולהעדיף

מזונות בריאים ודלי-שומן (פרות ירקות ועשבי-תיבול, מוצרי חלב רזים, פחמימות מורכבות

ומגוונות , וכו')

ז.       "מעידה" אינה מעידה  ! גם אם אכלנו "ארוחת שחיתות" או שלא עשינו כל פעילות גופנית

בשבוע האחרון-  זה אירוע אנושי-נקודתי , שאינו מעיד על חולשת-אופי או חוסר תוחלת...שיחה עם המאמן שלך - תסייע לך לראות שלא הכל אבוד, "להתגייס" מחדש, ולחזור לתלם.     

לסיכום: גמילה מהרגלים מזיקים, ואימוץ אורח-חיים חדש המקדם בריאות וחיוניות-

אינו תהליך קל, ואינו לינארי . ישנן עליות ומורדות, גם בשלב השימור של השינוי אליו הגענו.

מודעות לאתגרים שישנם בשלב זה , היצמדות ל"ארגז הכלים" שהטמענו בתהליך, הסתייעות באנשים שבסביבה וההנאה היום-יומית מהתוצאות שהשגנו – ימנעו "נפילה חזרה" .       

 

 

 

 

 

 

 

 

נעמי גינת - מאמנת אישית ועסקית               מאמנת לבריאות ואיכות-חיים          מאמנת לזוגיות                     יועצת חינוכית         מומחית לאימון בעלי ADHD          מנחה סדנאות


                http://www.naomiginat.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב