הסודות מאחורי המדפים - מהו הירק שנולד בגרמניה, נאכל בארץ ונהפך ללהיט בהודו ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הסודות מאחורי המדפים - מהו הירק שנולד בגרמניה, נאכל בארץ ונהפך ללהיט בהודו ? 

מאת    [ 19/05/2011 ]
מילים במאמר: 366   [ נצפה 2440 פעמים ]

 
 

הסודות מאחורי המדפים –מה הירק שנולד בגרמניה, נאכל בישראל והפך ללהיט בהודו ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

הישראלים אוהבים לאכול ירקות ופירות ובנוסף לזה הם עם פתוח אשר

אוהב לנסות ולהתנסות. הירק הזה נמצא על מדפי הירקות בארץ, אולם נראה שעדיין לא אמר את המילה האחרונה, נראה בגלל העדר מודעות ושמרנות במגוון התפריטים והשימושים.

מדובר על ירק אשר גדל בגרמניה  כבר לפני כ- 2000 שנה, נקלט  שם יפה והחל להתפשט באירופה, בעיקר בחלקים  הדרום מערביים. להודו ובעיקר לצפונה, לאזור קשמיר הגיע רק במאה ה 17, שם התקבל בברכה והפך ללהיט אשר נאכל ברמת פופולאריות רבה, ניתן לומר כמעט  ברמה של האורז. ההודים מרבים לאכול אותו ולהתקין ממנו מאכלים לרוב, טרי, מבושל ומטוגן בלביבות ואפילו כמו צ'יפס ואפילו מוחמץ.

הגרמנים הם שהעניקו לו את שמו, אשר נקלט גם  בשאר הארצות.

את שמו קיבל מצירוף של שתי מילים בגרמנית, אשר משמען כרוב ושורש,

(כרוב – קוהל , שורש – רבי) = קולרבי.

הקולרבי הוא קרוב משפחה של הכרוב, הכרובית והברוקולי, אשר נמנים על משפחת המצליבים.

לירקות ממשפחה זו מעבר "לגזים" הנוצרים בקיבת האדם, קיימת תכונה טובה לאדם. הם מכילים חומרים בשם אינדול 3 וכן סולפורן, אשר מונעים את התפתחות הפוטנציאל אשר קיים בחומרים מסוימים להיהפך לסרטן.

במילים אחרות בלם/חסם/מעכב  לסרטן.

מחקרים מראים שלשני חומרים אלו יכולת לעכב ואו להרחיק סוגי סרטן שונים כמו שד, מעי גס, שלפוחית השתן, קיבה וערמונית.

ניתן להפיק את המירב מחומרים אלה, במידה וקולרבי יהיה במצב מבושל.

בנוסף הוא דל בקלוריות,27 ל- 100 גרם, עשיר בויטמין C  ,אשלגן, סידן וסיבים תזונתיים ומתאים במיוחד לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה.

הצמח גדל מזרעים, אשר הפרי מגיע לבשלות לאחר 55-60 ימים בלבד ולמשקל ממוצע של 150 גר ליחידה.

הוא קיים בשני צבעים לבן/ירקרק ובצבע סגול/וורוד.

אין הבדל גדול בטעם בין שניהם. הסגול הקרא גם הדוכס הגדול, סגול הדנובה ואו סגול וינה ומקובלים יותר במערב אירופה.

חיי המדף שלו ארוכים יחסית ויכולים להגיע עד 30 ימים.

מומלץ לקנות את הקולרבי הקטנים יותר, שכן לגדולים יש נטייה להיות קמחיים ועציים מדי.

בתיאבון !

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב