דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים - מהו הירק שנולד בגרמניה, נאכל בארץ ונהפך ללהיט בהודו ? 

מאת    [ 19/05/2011 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 3113 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים –מה הירק שנולד בגרמניה, נאכל בישראל והפך ללהיט בהודו ?

 

 

יובל לובנשטיין

 

הישראלים אוהבים לאכול ירקות ופירות ובנוסף לזה הם עם פתוח אשר

אוהב לנסות ולהתנסות. הירק הזה נמצא על מדפי הירקות בארץ, אולם נראה שעדיין לא אמר את המילה האחרונה, נראה בגלל העדר מודעות ושמרנות במגוון התפריטים והשימושים.

מדובר על ירק אשר גדל בגרמניה  כבר לפני כ- 2000 שנה, נקלט  שם יפה והחל להתפשט באירופה, בעיקר בחלקים  הדרום מערביים. להודו ובעיקר לצפונה, לאזור קשמיר הגיע רק במאה ה 17, שם התקבל בברכה והפך ללהיט אשר נאכל ברמת פופולאריות רבה, ניתן לומר כמעט  ברמה של האורז. ההודים מרבים לאכול אותו ולהתקין ממנו מאכלים לרוב, טרי, מבושל ומטוגן בלביבות ואפילו כמו צ'יפס ואפילו מוחמץ.

הגרמנים הם שהעניקו לו את שמו, אשר נקלט גם  בשאר הארצות.

את שמו קיבל מצירוף של שתי מילים בגרמנית, אשר משמען כרוב ושורש,

(כרוב – קוהל , שורש – רבי) = קולרבי.

הקולרבי הוא קרוב משפחה של הכרוב, הכרובית והברוקולי, אשר נמנים על משפחת המצליבים.

לירקות ממשפחה זו מעבר "לגזים" הנוצרים בקיבת האדם, קיימת תכונה טובה לאדם. הם מכילים חומרים בשם אינדול 3 וכן סולפורן, אשר מונעים את התפתחות הפוטנציאל אשר קיים בחומרים מסוימים להיהפך לסרטן.

במילים אחרות בלם/חסם/מעכב  לסרטן.

מחקרים מראים שלשני חומרים אלו יכולת לעכב ואו להרחיק סוגי סרטן שונים כמו שד, מעי גס, שלפוחית השתן, קיבה וערמונית.

ניתן להפיק את המירב מחומרים אלה, במידה וקולרבי יהיה במצב מבושל.

בנוסף הוא דל בקלוריות,27 ל- 100 גרם, עשיר בויטמין C  ,אשלגן, סידן וסיבים תזונתיים ומתאים במיוחד לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה.

הצמח גדל מזרעים, אשר הפרי מגיע לבשלות לאחר 55-60 ימים בלבד ולמשקל ממוצע של 150 גר ליחידה.

הוא קיים בשני צבעים לבן/ירקרק ובצבע סגול/וורוד.

אין הבדל גדול בטעם בין שניהם. הסגול הקרא גם הדוכס הגדול, סגול הדנובה ואו סגול וינה ומקובלים יותר במערב אירופה.

חיי המדף שלו ארוכים יחסית ויכולים להגיע עד 30 ימים.

מומלץ לקנות את הקולרבי הקטנים יותר, שכן לגדולים יש נטייה להיות קמחיים ועציים מדי.

בתיאבון !

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב