שיווק במדיה חברתית - איך מודדים הצלחה?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שיווק במדיה חברתית - איך מודדים הצלחה? 

מאת    [ 05/04/2011 ]
מילים במאמר: 393   [ נצפה 3264 פעמים ]

 
 

שיווק באינטרנט - אני עושה כבר מעל 10 שנים, ולאורך כל הדרך תמיד אמרתי ללקוחות ששיווק באינטרנט היא ריצה לטווח הרחוק. זה לא קמפיין זה או אחר, אלא סך כל הפעילות שמשנה.

 

מדידת הצלחה של שיווק באינטרנט - בעידן שלפני הרשתות החברתיות היתה יחסית קלה, כי כולה התרחשה אצלך באתר.

 

היום - בעידן הרשתות החברתיות, המדידה קצת יותר קשה, ונשאלת השאלה - כיצד נמדוד אותה?

מהם היעדים אליהם עלינו לשאוף במסגרת פעילות שיווק ברתות חברתיות?

 

היום קראתי כתבה מצויינת במאשבל, שהיא למעשה ראיון עם שלושה מקצועני שיווק במדיה חברתית:

http://mashable.com/2011/03/31/measure-social-media-roi/

במסגרת הכתבה, נשאלו המשווקים כמה שאלות לגבי מהי הצלחה במדיה חברתית לדעתם,

והתשובות שהם נתנו היו מרנינות, וחיזקו עבורי כמה נקודות משמעותיות.

 

א.

ראשית - ההבנה הבסיסית כי מדידת יעדים כמותיים היא פחות רלוונטית לשיווק ברשתות חברתיות.

זה פחות משנה כמה "לייקים" השגת בקמפיין זה או אחר.

מה שמשנה הוא מה ה"לייקים" האלה עושים עם המידע שאתה מוסר להם יום אחרי הקמפיין.

האם הם צרכנים פוטנציאלייים?

האם הם מבצעים מטרה עסקית שהגדרת מראש?

האם הם מסייעים במהלך המיתוגי שלך בפייסבוק, ובהאדרת שם המותג שלך?

 

ב.

שיווק ברשתות חברתיות הנו מהלך מתמשך. ההתייחסות לפעילות השיווקית כ"קמפיין" היא לא רלוונטית.

אין יותר קמפיינים - אלא פעילות ארוכת טווח של טיפוח שיח מתמשך עם הלקוחות.

 

ג.

מדידה של כמות אזכורים בטוויטר - היא פחות רלוונטית.

מה שמעניין יותר בטוויטר - הוא מי אזכר אותך, באיזה קונטקסט עשה זאת, ומהי מידת ההשפעה שלו.

היות ועדיין אין כלים אפקטיביים לניטור של שפה טבעית בטוויטר, מדידת אזכורים הוא מה שנשאר לנו לעסוק בו, אבל לא רחוק היום בו נצטרך למצוא כלים איכותיים מסוג זה.

 

ד.

לא כל מוביל דעת קהל משרת את המותג שלך.

צ'ארלי שין הוא הילד החדש בשכונת המשפיעים ביותר בטוויטר. אבל דווקא במקרה של צ'ארלי שין - צריכים מותגים מאוד להיזהר.

אורח החיים שלו והנושאים עליהם הוא מדבר יכולים לפגוע במותג יותר מאשר להועיל לו.

(צ'ארלי שין - הוא כמובן רק דוגמא.)

אם אתם משווקים באמצעות מובילי דעת קהל - בחרו את האדם בו תעשו שימוש היטב.

 

ה.

ובסופו של דבר - היעדים המשמעותיים ביותר בשיווק במדיה החברתית עדיין אינם מדידים,

ולכלים של ניטור הפעילות במדיה החברתית יש עוד דרך ארוכה מאוד לפניהם.

עד אז - שילוב של כלי מדידה במסגרת האפשרי, הוא מה שניתן לעשות.

 

באילו כלי מדידה אתם עושים שימוש שפעילות השיווק שלכם?

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב