דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק במדיה חברתית - איך מודדים הצלחה? 

מאת    [ 05/04/2011 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 4718 פעמים ]

שיווק באינטרנט - אני עושה כבר מעל 10 שנים, ולאורך כל הדרך תמיד אמרתי ללקוחות ששיווק באינטרנט היא ריצה לטווח הרחוק. זה לא קמפיין זה או אחר, אלא סך כל הפעילות שמשנה.

 

מדידת הצלחה של שיווק באינטרנט - בעידן שלפני הרשתות החברתיות היתה יחסית קלה, כי כולה התרחשה אצלך באתר.

 

היום - בעידן הרשתות החברתיות, המדידה קצת יותר קשה, ונשאלת השאלה - כיצד נמדוד אותה?

מהם היעדים אליהם עלינו לשאוף במסגרת פעילות שיווק ברתות חברתיות?

 

היום קראתי כתבה מצויינת במאשבל, שהיא למעשה ראיון עם שלושה מקצועני שיווק במדיה חברתית:

http://mashable.com/2011/03/31/measure-social-media-roi/

במסגרת הכתבה, נשאלו המשווקים כמה שאלות לגבי מהי הצלחה במדיה חברתית לדעתם,

והתשובות שהם נתנו היו מרנינות, וחיזקו עבורי כמה נקודות משמעותיות.

 

א.

ראשית - ההבנה הבסיסית כי מדידת יעדים כמותיים היא פחות רלוונטית לשיווק ברשתות חברתיות.

זה פחות משנה כמה "לייקים" השגת בקמפיין זה או אחר.

מה שמשנה הוא מה ה"לייקים" האלה עושים עם המידע שאתה מוסר להם יום אחרי הקמפיין.

האם הם צרכנים פוטנציאלייים?

האם הם מבצעים מטרה עסקית שהגדרת מראש?

האם הם מסייעים במהלך המיתוגי שלך בפייסבוק, ובהאדרת שם המותג שלך?

 

ב.

שיווק ברשתות חברתיות הנו מהלך מתמשך. ההתייחסות לפעילות השיווקית כ"קמפיין" היא לא רלוונטית.

אין יותר קמפיינים - אלא פעילות ארוכת טווח של טיפוח שיח מתמשך עם הלקוחות.

 

ג.

מדידה של כמות אזכורים בטוויטר - היא פחות רלוונטית.

מה שמעניין יותר בטוויטר - הוא מי אזכר אותך, באיזה קונטקסט עשה זאת, ומהי מידת ההשפעה שלו.

היות ועדיין אין כלים אפקטיביים לניטור של שפה טבעית בטוויטר, מדידת אזכורים הוא מה שנשאר לנו לעסוק בו, אבל לא רחוק היום בו נצטרך למצוא כלים איכותיים מסוג זה.

 

ד.

לא כל מוביל דעת קהל משרת את המותג שלך.

צ'ארלי שין הוא הילד החדש בשכונת המשפיעים ביותר בטוויטר. אבל דווקא במקרה של צ'ארלי שין - צריכים מותגים מאוד להיזהר.

אורח החיים שלו והנושאים עליהם הוא מדבר יכולים לפגוע במותג יותר מאשר להועיל לו.

(צ'ארלי שין - הוא כמובן רק דוגמא.)

אם אתם משווקים באמצעות מובילי דעת קהל - בחרו את האדם בו תעשו שימוש היטב.

 

ה.

ובסופו של דבר - היעדים המשמעותיים ביותר בשיווק במדיה החברתית עדיין אינם מדידים,

ולכלים של ניטור הפעילות במדיה החברתית יש עוד דרך ארוכה מאוד לפניהם.

עד אז - שילוב של כלי מדידה במסגרת האפשרי, הוא מה שניתן לעשות.

 

באילו כלי מדידה אתם עושים שימוש שפעילות השיווק שלכם?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב