דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא כל מה שהמוח שלכם אומר לכם הוא נכון, מדוע? 

מאת    [ 01/02/2011 ]

מילים במאמר: 818   [ נצפה 2155 פעמים ]

לא כל מה שהמוח שלכם אומר לכם הוא נכון, מדוע? / מאת יואב ברנזון

 

 

המוח לעולם לא משקר - האמנם?

ההנחה של כמעט כל אדם היא זו: המוח תמיד מספר לנו את הסיפור האמיתי על החיים. הוא תמיד מראה לנו את המציאות כפי שהיא. הוא תמיד מוסר לנו את הגירסה הנכונה של המציאות.

אלא שההנחה הזאת היא שקרית לחלוטין. למשל, נניח שהמוח אומר לכם שאתם רעבים. האמנם אתם באמת רעבים? אנשים שמנים בטוחים שהם רעבים כל הזמן, בגלל שהמוח שלהם כביכול משכנע אותם שהם רעבים ושעליהם לאכול. אבל האמת היא שהם אינם רעבים באמת אלא הם רק חושבים שהם רעבים. וההוכחה לכך שהמוח שלהם משקר אותם היא העובדה שהם בעודף משקל.

 

 

 

המוח הוא העיניים שלכם - שימו לב

 

המוח הוא העיניים של בני האדם. מדוע? מפני שהמוח מפרש את כל האותות והמסרים שמגיעים דרך 6 החושים ולכן הוא "המרכזיה" של כל המידע שיש לכם.

 

אבל המוח עצמו גם הוא עיוור. המוח הוא איבר עיוור משום שהאופן שבו הוא מפרש את כל המסרים המגיעים דרך 6 החושים נעשה על פי תבנית מסויימת שנקבעה לו מראש מרגע לידתו של האדם ועל פי הערכים והאמונות שנצרבו בתודעתו באמצעות חינוך, תרבות ומשפחה. 

 

 

 

המוח משקר כי גם המוח הוא עיוור

 

למעשה, המוח פועל על פי דפוסים קבועים מראש, ולכן הוא מסוגל לפרש את כל המידע שמגיע אליו מבחוץ, מהמציאות, מהחושים, בצורה מאוד מוגבלת, מגמתית וסובייקטיבית.

 

נסביר: המוח הוא כמו מערכת כבישים (נתיבים חשמליים שנועדו להעברת אינפורמציה ומידע). במערכת הכבישים הזאת יש רכבים שנוסעים (הרכבים הם המידע שהמוח מעבד, מקטלג ומעריך כדי להגיע למסקנות ולהוראות הפעלה ותגובה). הרכבים מסוגלים לנסוע ולהתקדם רק בכבישים ולא מחוץ לכבישים. לכן, משמעות הדבר היא שברגע שאצל אדם מסויים יש כביש מסוים במוח, הוא יוכל לפרש אינפורמציה מסויימת רק באופן מסויים. כל עוד המוח של אותו אדם לא יצר בתוכו כביש "חדש" - גם הפרשנות למידע שמגיע למוח תישאר אותה הפרשנות שוב ושוב, והיא לא תשתנה. הדרך היחידה לשנות את הפרשנות למציאות ואת האופן שבו אנחנו רואים את המציאות היא לבנות כביש  חדש  במוח, כלומר נתיב תנועה חשמלי חדש שיעבד את המידע שמגיע למוח בצורה חדשה ושונה.

 

 

 

להתבונן על המציאות האמיתית!

 

אחת הדרכים הפשוטות להראות עד כמה המוח של בני האדם הוא עיוור טמון בדוגמה הבאה: אהבה נכזבת. אהבה נכזבת היא דוגמה מעולה לעיוורון של המוח. אנשים שמאוהבים לחלוטין במישהו שכבר לא רוצה אותם (למשל, אבירם מהאח הגדול המשיך להיות מאוהב בליהיא גם אחרי שהוא ראה אותה בוגדת בו מול כל עם ישראל) מתעלמים מהמציאות ומדחיקים אותה כי הם קשובים למה שהמוח שלהם אומר להם ולא למה שהמציאות מראה להם. כך הם ממשיכים לרדוף באופן חסר סיכוי אחרי אהבה נכזבת, עד שהם מתישים את עצמם או מבינים שזה חסר סיכוי כי המציאות מראה להם ש"זה לא עובד" ושזה לא מביא אותם לשום תוצאה חיובית.

 

כלומר, הדרך להשתחרר מהעיוורון הוא להתבונן במציאות האמיתית, בתכלס, בשטח, ופשוט לראות את התמונה. למשל, אישה שפרודה מבעלה שלוש שנים אבל המוח שלה אומר לה שהיא מתגעגעת אליו והיא רוצה אותו יכולה לעשות אחת משתי האפשרויות הבאות: היא יכולה להקשיב לשקרים של המוח שלה ולנסות להשיג את בעלה בניגוד לכל הסיכויים למרות שהוא כבר המשיך את חייו והוא אינו מעוניין בה. או שהיא יכולה להפסיק להקשיב למוח שלה ובמקום זאת להתבונן במציאות ולראות שלמעשה היא ובעלה פרודים כבר שלוש שנים והקשר נגמר והגיע הזמן להמשיך הלאה.

 

 

וטיפ לסיום: המוח "משקר" לכם כל הזמן כי המוח עצמו אינו רואה את המציאות החיצונית אלא רק את הפרשנות שלו למציאות. כדי להיות מציאותיים באמת עליכם להתבונן במציאות חייכם ללא פרשנות, כלומר ללא השקרים של המוח, ואז תגלו היכן ובאיזו מציאות אתם באמת חיים.

 

יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום הגמילה מהתמכרויות באמצעות שיטת GET שהיא שיטה חדשה ומהפכנית לגמילה באמצעות נטרול גנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב