דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהם המאפיינים של הפרפקציוניסט? 

מאת    [ 16/01/2011 ]

מילים במאמר: 712   [ נצפה 2280 פעמים ]

מהם המאפיינים של הפרפקציוניסט? / מאת יואב ברנזון

 

 

להיות תמיד מספר 1

 

הפרפקציוניסט הוא אדם בעל נטייה מאוד חזקה להתבלטות, להצלחה, לתחרותיות, למצויינות ולהגעה לעמדת המוביל, מספר 1, זה שהוא הכי טוב, הכי אהוב, הכי חרוץ והכי מצליח.

 

הצורך להיות מספר 1 ולהתבלט מעל לכל האנשים האחרים מוביל את הפרפקציוניסט למגוון של בעיות: הוא אגרסיבי בדרך ההתקדמות שלו, הוא משקיע המון בהישגים ובציונים ופחות ביחסי אנוש, הוא מושך אליו אש, הוא גורר תגובות של קנאה מאחרים והוא לחוץ מאוד בגלל הצורך להוכיח את עצמו כטוב ביותר כל הזמן.

 

 

 

להשתעבד בשביל הדימוי החיצוני

 

לפרפקציוניסט מאוד חשוב הדימוי החיצוני שלו, איך הוא נתפס בעיני אחרים ומה אחרים חושבים עליו. הפרפקציוניסט מאוד רגיש לדימוי שלו והוא יעשה הכל כדי לטפח דימוי מושלם ונקי מפגמים.

 

עבור הפרפקציוניסט גם בני הזוג הם חלק מהדימוי החיצוני שלו, ולכן הוא יסרב לצאת עם בני זוג שהם אינם ייצוגיים מספיק, חכמים מספיק, מכובדים מספיק או מוצלחים מספיק. הוא תופס את בני הזוג שלו כחלק בלתי נפרד ממנו עצמו ומהדימוי שלו ולא כמשהו נפרד ועצמאי העומד בפני עצמו. לכן, הוא יחפש עבור עצמו את בני הזוג המושלמים, שיתמכו ויתרמו לדימוי החיצוני המושלם שלו עליו הוא עמל כל כך.

  

 

 

חוסר מוכנות לבצע פשרות

 

הפרפקציוניסט הוא אדם שאינו יודע מהי פרגמטיות או פשרה. מגיל ילדות הוא פועל בצורה של שחור ולבן כי הוא אינו מוכן לפשרות. הגישה של הכל או לא כלום מאפיינית את מרבית החלטותיו ובחירותיו.

 

ברגע שהוא מגיע למסקנה שמשהו פגום - הוא מוכן לוותר עליו לחלוטין. הוא מתקשה לראות מצבים מורכבים שהם מעבר לשחור ולבן. לכן, אם יש פגם מסויים - מבחינתו זה משליך על הכל. למשל, אם יש בעיה מסוימת בעבודה - מבחינתו עדיף להתפטר ולאבד הכל מאשר לנסות ולפתור את הבעיה בצורה נקודתית. או למשל, אם יש בעיה קטנה בזוגיות - מבחינתו עדיף להיפרד לגמרי מאשר לנסות ולעבוד על הקושי שמפריע. הוא מתקשה לראות ולקבל מצבים בלתי מושלמים שבהם יש "טוב" ויש "רע" והכל חלק ממכלול שלם.

 

 

 

דרישה עצמית מוגזמת

 

הפרפקציוניסט הוא גם אדם שדורש מעצמו הרבה מעבר למה שאדם רגיל ידרוש מעצמו. הפרפקציוניסט דורש מעצמו לעמוד בסטנדרטים גבוהים ואף מושלמים של התנהגות, נתינה, הקרבה עצמית, חברות או השקעה.

 

כתוצאה מכך, הוא נכווה ומתאכזב כמעט כל הזמן מרמת ההחזר של אנשים אחרים, הוא מתקשה להבין מדוע אחרים נותנים מעט והוא כה הרבה, הוא מרגיש מנוצל באופן תדיר, והוא אינו יודע לתת באופן יחסי לצד השני אלא הוא נותן "בכל הכוח" ואת "כל הנשמה" בלי שום קשר למה שהוא אמור לקבל בחזרה ולכן הוא מתאכזב כאשר הצד השני אינו עומד ברמת הנתינה הגבוהה שלו ומחזיר לו רק מעט.

 

 

וטיפ לסיום: פרפקציוניסט הוא אדם שהגישה שלו לעצמו ולמציאות היא קשה ובלתי מתפשרת. חייו רצופים במאמץ מוגזם ובלתי נלאה שבדרך כלל לא מתוגמל מספיק וגם לא מובן על ידי מרבית האנשים.

 

 

יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום הגמילה מהתמכרויות באמצעות שיטת GET שהיא שיטה חדשה ומהפכנית לגמילה באמצעות נטרול גנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב