דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהיכן נובעת התמכרות לאהבה? 

מאת    [ 09/01/2011 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 3992 פעמים ]

מהיכן נובעת התמכרות לאהבה? / מאת יואב ברנזון

 

 

דרישה לאהבה

 

אדם שמכור לאהבה אינו סתם רוצה אהבה - הוא זקוק לאהבה ברמה כזאת שהוא אינו יכול בלעדיה, הוא חייב אהבה והוא חייב אותה בכמויות לא רגילות ובעוצמות לא רגילות.

 

ההבדל בין אדם שמכור לאהבה לבין אדם שלא מכור לאהבה הוא ששאדם שלא מכור לאהבה הוא אדם שבוחר לאהוב, שמסוגל לתת אהבה ומסוגל גם לא לקבל אהבה בחזרה. לעומת זאת, מכור לאהבה הוא אדם שדורש אהבה, נואש לאהבה ואינו מסוגל לקבל את המילה "לא".

 

 

 

מדוע הצורך באהבה כה משמעותי?

 

אדם שאינו מכור לאהבה לא מתעקש בכוח לאהוב, לא דורש בכוח שיאהבו אותו, לא הופך את האהבה למלחמה - אלא הוא מניח, משחרר, עובר הלאה, ממשיך לאהבה אמיתית.

 

לעומת זאת, מכור לאהבה לא מסוגל לסגת מאהבה, כי הוא מכור לאהבה. גם אם לא נותנים לו אהבה - הוא ינסה לקחת אותה בכוח. גם אם ינסו להגיד לו שזה לא מתאים - הוא יאטום את עצמו, לא יקשיב וימשיך לנסות ולקוות בצורה מעוררת רחמים. גם אם יבקשו ממנו להניח - הוא לא יניח ולא ישקוט, כי הוא מכור לאהבה ולא בוחר לאהוב, ולכן ההיזדקקות שלו לאהבה היא כה גדולה שהוא אינו מסוגל לשלוט בה או לרסן אותה.

  

 

 

חוסר אהבה עצמית וחוסר הערכה עצמי

 

אדם שאינו מכור לאהבה הוא אדם שאוהב את עצמו מספיק כדי לקבל דחייה בצורה מאוזנת ואמיתית. מכור לאהבה הוא אדם שאינו מספיק אוהב את עצמו - ולכן דחייה היא מכת מוות עבורו.

 

מכור לאהבה חי מאהבה. אהבה, תשומת לב, חום והיזדקקות - זה החיים שלו, זה החמצן שלו, זה האוויר שלו. לכן, במקרה שהוא אינו מקבל את החמצן שלו הוא מתמוטט, הוא נואש, הוא הופך לסמרטוט, הוא נגמר לגמרי.

 

 

 

אהבה עצמית היא התשובה להתמכרות לאהבה

 

מכור לאהבה אינו יודע לאהוב את עצמו, ולכן אהבה הופכת אצלו לאובססיה, לביטחון הקיומי שלו, לצורך הבסיסי שלו במקום כתוספת משלימה לאהבה העצמית שלו לעצמו. הוא הופך את עצמו לתלוי באהבה של אחרים כי הוא אינו אוהב את עצמו מספיק והוא אינו מחובר מספיק לעצמו ולכוח שלו.

 

כדי להיגמל מאהבה יש בין היתר ללמוד לאהוב את העצמי, את האני, את הלבד, את האמת הפרטית שלך ולהיות מסוגל להחזיק בה ולהעריך אותה. התמכרות לאהבה נובעת באופן פדרוכסלי מחולשה עצמית גדולה, משנאה עצמית, מניתוק מהעצמי ומחוסר אמונה במיה שאני ובמה שאני.

 

 

וטיפ לסיום: יש משהו מאוד פאתטי במכורים לאהבה. אלה אנשים שזקוקים לאהבה מבחוץ כי חסרה להם אהבה מבפנים. למרבה הצער שבדבר, מרבית המכורים לאהבה הם אנשים שחווים דחיות סדרתיות מאחרים, כי אנשים נוטים לזהות מתי אדם הוא נואש לאהבה ומתי אדם הוא פשוט אוהב ממקום רגוע ומאוזן.

 

 

יואב ברנזון הוא אבי תורת התרפיה הגנטית ומומחה עולמי בתחום הגמילה מהתמכרויות באמצעות שיטת GET שהיא שיטה חדשה ומהפכנית לגמילה באמצעות נטרול גנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב