דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוסך מורשה לא קשור לצומת מורשה 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 565   [ נצפה 2667 פעמים ]

למרבה הצער אנשים רבים בוחרים את המוסך שלהם דרך החור שבגרוש. מכיוון שהוצאות הטיפול והאחזקה לרכב יכולות להסתכם באלפי שקלים בשנה (במקרה הטוב), לא מעט אנשים מעדיפים לשלוח את רכבם לטיפול במוסך הזול ביותר ולא בהכרח במוסך הטוב ביותר.

בישראל פועלים כיום כ- 7500 מוסכים, מתוכם רק כ- 5000 הם מוסכים מורשים מטעם משרד התחבורה. כל היתר הם מוסכים פיראטיים הפועלים ללא רישיון וללא פיקוח. המוסכים המורשים מתחלקים לשלושה סוגים: מוסכי יבואן הנחשבים ליקרים ביותר, מוסכי רשת המוסמכים על-ידי היבואנים ומוסכים מורשים פרטיים. מוסך פולקסווגן למשל, פועל באישור של צ'מפיון מוטורס ומשמש כמוסך וסוכנות של פולקסווגן ישראל, אאודי וסיאט.

באופן טבעי, עלויות הטיפול במוסך פיראטי לעולם יהיו זולות יותר בהשוואה לכל סוג של מוסך מורשה. אולם בניגוד למוסך מורשה, במוסך פיראטי אין לכם כל יכולת להיות בטוחים בטיבו ובאיכותו של הטיפול שנעשה ברכבכם. במוסך פיראטי (המכונה לעיתים גם "מוסך מדרכה") עובדים אנשים חסרי הכשרה מתאימה, ונעשה בו שימוש בחלפים שאינם מקוריים ושזהות היצרן שלהם היא עלומה (ולעיתים אף מדובר בחלקי חילוף גנובים או כאלו שנלקחו מרכבים שעברו תאונה). משמעות הדבר היא שרכב שטופל במוסך פיראטי יכול להיות לא אחת "פצצה מתקתקת" על הכביש, שכן אין כל ערובה לבטיחותו והוא עלול לסכן את שלום הנהג והנוסעים ברכב.

לעומת זאת, במוסך מורשה מכל סוג שהוא אתם יכולים ליהנות משקט נפשי, הנובע מהידיעה שהמוסך נמצא תחת פיקוחו של משרד התחבורה ושעובדים בו אנשי מקצוע בעלי הכשרה מתאימה. רק במוסך מורשה אתם יכולים להיות בטוחים שיש לכם כתובת ברורה למקרה שהתקלה חוזרת ונשנית, כיוון שרק מוסך מורשה יכול להעניק אחריות על הטיפולים שהוא מבצע. ורק עם טיפולי רכב במוסך מורשה אתם יכולים להיות בטוחים שאתם לא נוסעים ברכב שמסכן את שלומכם וביטחונכם. כל אלו הופכים את השיקול הכלכלי למיותר, שכן אין כל מחיר (נמוך ככל שיהיה) ששווה את החיים שלכם או של בני משפחתכם.

אולם גם למי שמעוניין להתנהל בתבונה כלכלית יש פתרון. בתוך הקטגוריה של מוסכים מורשים קיימים, כאמור, שלושה סוגי מוסכים. מוסכי יבואן ומוסכי רשת הם יקרים יותר ממוסך מורשה פרטי בגלל מספר סיבות עיקריות: הם מחויבים לרכוש ידע מיצרניות הרכב ולבצע טיפולים אך ורק בהתאם להנחיות היצרנית, הם חייבים להשתמש בחלקי חילוף מקוריים בלבד, לשלוח את עובדיהם להשתלמויות תקופתיות ולהשתמש בציוד ובכלים שאושרו על-ידי היצרנית. פולקסווגן לדוגמה לא תסכים שישתמשו בחלקי חילוף למוצריה במוסכים מורשים. כל אלו מייקרים באופן משמעותי את העלות של כל טיפול במוסך. כמו כל מוסך מורשה, גם במוסכי יבואן ובמוסכי רשת יש לכם אחריות מלאה על הטיפול, אולם רק במוסכי יבואן ורשת אתם יכולים להיות בטוחים שהטיפול שרכבכם מקבל מתבצע בדיוק בהתאם להוראות היצרן.

ובכל זאת, ישנם סוגי טיפולים שאותם תוכלו לבצע במוסך מורשה פרטי ולקבל עבודה איכותית, שאינה נופלת מזו של מוסך יבואן או מוסך רשת, ובמחיר זול יותר, כמו למשל טיפולי פחחות וצבע. כל מוסך מורשה פרטי יוכל להעניק לכם שירות מקצועי ואיכותי, עם אחריות ובמחיר זול יותר. לעומת זאת, כשמדובר בטיפולים שוטפים או בתיקונים מורכבים (כמו החלפת חלק במנוע, טיפול במחשב הרכב או במערכת החשמל) מומלץ לגשת למוסך מורשה יבואן או למוסך רשת המוסמך על-ידי היבואן, כדי שתוכלו לקבל את הטיפול הטוב ביותר המתאים בדיוק לסוג הרכב שלכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב