דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות, שיקום מבנים ועוד. 

מאת    [ 03/01/2011 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 1859 פעמים ]

חודשי הקיץ מגיעים לקיצם. החמסינים הגדולים כבר מאחורינו ועוד מעט יגיע הגשם הראשון. זהו בדיוק הזמן לבצע איטום גגות. רבים מכם בוודאי מתפלאים ושואלים "מדוע לבצע איטום גגות לפני שהגיע החורף, במיוחד כשהחורף הישראלי אינו מרובה בגשמים?". במאמר הבא תמצאו את כל התשובות על חיוניותו של איטום גגות ומדוע יש לבצעו הרבה לפני שמתחיל לרדת גשם.

איטום גגות – כדי שיהיה לנו חורף יבש

רבים סוברים שהחורף הישראלי אינו מצדיק ביצוע איטום גגות. רבים לא מעוניינים להשקיע כסף רב באיטום גגות, כשממילא יש לנו ימי גשם ספורים בשנה. אולם גג שלא נאטם לקראת החורף יסבול מרטיבויות ומנזילות גם אחרי יום גשם אחד בלבד. ללא איטום גגות, כולנו נמצא את עצמנו במהרה רודפים אחרי טיפות מים המטפטפות לתוך ביתנו באמצעות דליים וסירים. לכן, איטום גגות נועד בראש ובראשונה להבטיח שיהיה לנו חורף יבש לחלוטין.

איטום גגות – למניעת מפגעים אסתטיים וליקויי בנייה

מבנה שלא עבר איטום גגות נדון למפגעים אסתטיים רבים. מי הגשם שחודרים דרך התקרה יגרמו במהרה לכתמי רטיבות, לעובש, לטחב ולהתקלפות סיד. אין ספק שכל אלו פוגעים באופן משמעותי בחזות האסתטית של חלל הבית שלנו. אחרי הכול, איש אינו אוהב כתמים כעורים בסלון ביתו או ריח של טחב בחדר השינה.

אך מלבד להיותם מפגע אסתטי, כתמי רטיבות, טחב, עובש והתקלפות סיד הם גם ליקויי בנייה חמורים. תקרה שספוגה במי גשמים יכולה בסופו של דבר לקרוס על דיירי הבית. ליקויים שכאלו גם מורידים באופן משמעותי את ערכה של הדירה, אם וכאשר תרצו למכור או להשכיר אותה.

איטום גגות מבצעים רק בקיץ

למרות שאיטום גגות נועד לסייע לנו בתקופת החורף, הזמן האידיאלי לביצוע איטום גגות הוא דווקא בקיץ. הסיבה לכך היא פשוטה למדי. כדי לאטום את הגג וליצור בידוד מושלם מפני גשמים, חשוב לייבש אותו לחלוטין. בחורף, גם אם עברו ימים רבים ללא גשם, קשה מאוד לייבש את הגג. טל הבוקר מרטיב קלות את הגג מדי יום וקרני השמש אינן חזקות דיין כדי לייבש את הגג באופן מוחלט. לכן, התקופה הטובה ביותר לביצוע איטום גגות, בכל שיטה שהיא, היא בחודשי הקיץ.

כל השיטות עימן מבצעים איטום גגות

כיום ניתן לבצע איטום גגות באמצעות מגוון שיטות וחומרים: איטום גגות באמצעות זפת, איטום גגות באמצעות יריעות ביטומניות, איטום גגות באמצעות יריעות  PVCו- EPDM, איטום גגות באמצעות חומרים ביטומניים משחתיים, איטום גגות באמצעות חומרים אקריליים ואיטום גגות באמצעות חומרים פוליאוריטנים.

הבחירה בשיטת איטום גגות כזו או אחרת צריכה להתבצע תוך התחשבות בשני פרמטרים מרכזיים: סוג הגג (החומר שממנו הוא עשוי: בטון, פח, אסבסט וכדומה) וסוג חומרי האיטום שכבר קיימים עליו, אם בכלל. אם קיימים על הגג חומרי איטום ישנים שיעילותם פגה, ניתן יהיה לבצע איטום גגות חדש רק באמצעות חומרי איטום השייכים לאותה משפחה. קבלני איטום גגות מבצעים גם עבודות שונות כמו שיקום מבנים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב