דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה בין חברות ביטוח לחברות ביטוח ישיר 

מאת    [ 21/12/2010 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2794 פעמים ]

לחיצה על מקש מפיקה ביטוח רכב, שיחת טלפון מניבה ביטוח נסיעות לחו"ל. נראה שרק מעטים עדיין מכתתים רגליהם למשרדי חברות הביטוח. בשנים האחרונות חברות הביטוח הישיר שינו את שוק הביטוח בישראל

 

שנים רבות מכרו חברות הביטוח את מרכולתן דרך סוכני ביטוח. על הסוכנים מוטל היה לאתר את הלקוחות, להציע להם את הפוליסה המתאימה, ולדאוג שבכל שנה הם יחדשו אותה. חברות הביטוח הישיר שנכנסו לישראל באמצע שנות התשעים ניסו להפוך את סדר העניינים המוכר. הפעם הלקוח הוא זה שפונה לחברה, שמפעילה מוקד טלפוני וחוסכת את תיווך הסוכנים, לא מפעילה משרדים המקבלים קהל ובזכות כל זאת מבטיחה להוריד את מחיר המוצר.

לפני שנעבור ליתרונות וחסרונות, ראוי לציין כי מרבית חברות הביטוח מאפשרות כיום השוואת מחירי ביטוח אונליין באתרים שלהם - חלקן כגון הפניקס מאפשרות רכישה מלאה של מספר מוצרי ובהם ביטוח רכב או ביטוח נסיעות לחו"ל, בעוד שאחרות, כגון הכשרה ביטוח, מספקות הצעת מחיר של ביטוח רכב בלבד ללא אופציית רכישה באינטרנט. כך או כך, יש באפשרותך לקבל מידע על רמת המחירים של כל חברה ולערוך השוואה לפני רכישה בפועל.

יתרונות וחסרונות לביטוח הישיר

נוחות - לאחר ההלם הראשוני של הצרכנים, הצליח הרעיון בשל נוחותו והמחיר הנמוך יחסית. לאחר מכן נפתחו חברות ביטוח ישיר ומחלקות ביטוח ישיר ברבות מחברות הביטוח. כיום, בעשור השני של המאה ה-21, עיקר הפעילות עוברת לאינטרנט. הצרכנים יכולים לרכוש ביטוח ישיר ברשת מהחברות השונות, אך עדיין מתקשים להשוות מחירים בין חברות ביטוח שונות אונליין.

מחיר - יתרון ברור בביטוח ישיר הוא המחירים הזולים יותר לעומת סוכנות הביטוח הרגילות. חברות הביטוח תולות את החיסכון בביטול התשלומים לסוכני הביטוח המתווכים. אך יש מקום לחשדנות צרכנית בריאה, ורצוי להשוות מחירים בכל זאת מפני שלחברות ביטוח הישיר הוצאות נוספות על פרסום ובונוסים לסוכני המכירות הטלפוניים.

זמינות - לצד אלו, אי אפשר שלא לייחס חשיבות להבדלים באופן הזמינות והחיסכון בזמן של חברות הביטוח הישיר. חברות הביטוח הישיר מעמידות צוות גדול של טלפנים הזמינים כמעט בכל שעות היממה, ומעניקים מענה ותמיכה ללקוחות החברה בכל שאלה או פנייה. לעומת זאת, בחברות ביטוח רגילות קבלת הקהל היא רק בשעות פעילות המשרד, ועל מנת לקבל טיפול בעניינך יש להגיע ישירות אל סוכן הביטוח.

כיצד לבחור בין השתיים?

ביטוח הוא מוצר ככל המוצרים, ולפני הרכישה כדאי להגדיר בדיוק את הצרכים שלכם, השונים ממשפחה למשפחה, וממצב למצב. מהם המשתנים שיש לקחת בחשבון:


    • מסגרת תקציב
    • אופן יצירת קשר - האם נוח לכם להתכתב בדואר האלקטרוני, להתייעץ ארוכות עם סוכן בטלפון או לקבל תשובה מהירה במוקד הטלפוני?
    • חשיבות היחס האישי - רבים מעדיפים לוותר על היחסים עם הסוכן מסיבות רבות, חלקן תקציביות וחלקן נובעות מהעדפה אישית. מה עמדתכם בסוגיה?
    • פניות - האם יש לכם זמן להקדיש לפגישות פנים אל פנים?
    • האם תנאי הפוליסה בסוכנות שונים מאלו שניתן לקבל בביטוח ישיר?
    • צרכים מיוחדים - במקרים מיוחדים יש צורך בהיכרות עמוקה יותר של הסוכן עם המשפחה. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב