דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול לזגרב - טיול לבירת קרואטיה 

מאת    [ 20/12/2010 ]

מילים במאמר: 785   [ נצפה 4110 פעמים ]

 

המטייל שיוצא מישראל לקרואטיה יכול להרגיש בה כמעט בבית, שכן גם קרואטיה ממוקמת לחופי הים התיכון. קרואטיה, בדומה לשכנותיה, הייתה בעברה רפובליקה יוגוסלבית, שחווה היום עדנה - זוהי מדינה מדהימה ביופיה ובעושר הנופים שלה, טיול לקרואטיה יוכל לקחת אתכם אל אתריה המרכזיים של המדינה הזו. בקרואטיה תוכלו לראות כנסיות מימי הביניים המוקדמים, כאלה שלא ניתן לראות באירופה המערבית. המסלול המומלץ של טיול בקרואטיה יכלול את מפלי פליטוויצה, אופאטיה ? עיר נופש, דוברובניק ? הנודעת ביופי רחובותיה עוצרי הנשימה וכמובן, עיר הבירה זגרב שבה דן מאמר זה.

בבירתה של קרואטיה, זגרב, תוכלו למצוא אם בטיול מאורגן ואם טיול פרטי שנתפר במיוחד עבורכם אינספור אטרקציות עירוניות: מוזיאונים, קונצרטים והופעות, סיורים בפארקים וכנסיות עתיקות ? כולם מחכים לכם בזגרב. הטיול בעיר הבירה של קרואטיה אינו שונה מערים אירופאיות אחרות מבחינת החוויות והיופי השקט של העיר.

בירת קרואטיה היא העיר הגדולה במדינה, אשר ממוקמת בדרום מערב האגן הפאנוני. מתוקף היותה עיר בירה, היא העיר שבה קורים הדברים, וכל טיול לקרואטיה לא יפספס ביקור עומק בעיר הזו. זהו מרכז השלטון של קרואטיה, כמו גם המקום שבו המרכז התרבותי, המדעי והכלכלי של קרואטיה. בעיר זו חיים למעלה מ-800,000 תושבים הנהנים ממטעמי העיר הגדולה ? זגרב בירת קרואטיה.

בין שלל האטרקציות של עיר הבירה של קרואטיה תוכלו למצוא הרבה מוזיאונים (שבהם מוזיאון העיר זגרב, מוזיאון לאומנות ומוזיאון לטכנולוגיה) ולצידם אינספור פעילויות תרבותיות אחרות ? בשנים האחרונות מתקיימים בעיר פסטיבל סרטים דוקומנטריים, פסטיבל האנימציה העולמי, פסטיבל המוסיקה הפילהרמונית ועוד. אם אתם מגיעים אל זגרב בקיץ תוכלו ליהנות ממבחר רב של אירועים, כמו הצגות, קונצרטים ואירועים רבי משתתפים אחרים.

טיסות לקרואטיה אפשר למצוא בכל רחבי הרשת, אך חשוב לבחור בטיסה לקרואטיה שמוצעת על ידי חברה אמינה.

זגרב מחולקת לשני אזורים עיקריים ? העיר העילית והעיר התחתית. בכל אחת מהן תוכלו למצוא אטרקציות ופעילויות שיתאימו לכם, אך רובן מתרכזות בעיר העילית:

העיר העילית  (Gornji Grad)

כיכר ילצ`יץ (Ban Jelacic Trg)
רוצים לקבוע פגישה עם תושב זגרב? סביר להניח שתפגשו בכיכר המרכזית וההומה של זגרב, כיכר ילצ'יץ'. טיול לקרואטיה לא שלם ללא ביקור בכיכר מרכזת סביבה את הרחובות המרכזיים של העיר, ובה ממוקמות תחנות רבות של הטראם וקווי האוטובוס שפועלים בעיר. הכיכר קרויה על שמו של מנהיג קרואטיה שחי במאה ה-19, ופסלו מוצג שם בגאון. כאשר עלו הקומוניסטים לשלטון בקרואטיה הם עקרו את הפסל ממקומו, והחליפו את שם הכיכר. לאחר שקרואטיה קיבלה עצמאות בשנת 1991 הוחזר הפסל למקומו כמו גם שם הכיכר.

הקאפטול (Kaptol) 
המשיכו את הטיול בזגרב ללב הקאפטול, אחד מהאזורים המרכזיים של זגרב, שם ממוקמת כיכר מריה. שמה של הכיכר יצא בזכות פסל המזרקה של הבתולה מריה הקדושה, שניצבים סביבה ארבעה מלאכים. אל תפספסו ביקור בכנסיית מריה הקדושה שנבנתה ב-1880. גם מבחוץ היא מרשימה מאוד, אך מבפנים - עוד יותר. סמוך לכיכר תוכלו למצוא את ארמון הבישופ, הסגור למבקרים (אפשר להתרשם ממנו רק בחוץ) ומערכת ביצורים וחומות.

כנסיית סנט מרקו  (Sv. Marko)
טיול בקרואטיה משלב ביקורים בכנסיות רבות, וזגרב נודעת בכנסיות שלה. כנסיית סנט מרקו נשארה עימנו מהמאה ה-13, ומשום כך היא מעניינת במיוחד. גג הרעפים הנודע שלה, לעומת זאת, הוא תוספת מהמאה ה-19. בכנסיית סנט מרקו תראו את הסמלים של קרואטיה, זגרב, דלמטיה וסלאבוניה.

ארמון הפרלמנט  (Sabor) וארמון הנשיא  (Banski Dvori)
חבל על הטיסה לקרואטיה אם תפספסו את שני הארמונות, השכנים זה לזה, ומהם נשלטת קרואטיה כולה. תראו כאן את הפרלמנט, משכן הנשיא, בתי משפט ועוד משרדי ממשלה. בין אפריל לספטמבר אף תוכלו לראות את טקס חילופי המשמר מול ארמון הנשיא.

שער האבן  (Kamenita Vrata)
שער האבן, מהשרידים האחרונים של חומת העיר העתיקה שעלתה באש במאה ה-17, בעל משמעות מיסטית ואף קדושה. יש המאמינים כי הוא נותר על כנו מכיוון שמופיע עליו הציור של מריה הקדושה וישו התינוק.

כנסיית קתרינה הקדושה  (sv. Katarina)
כנסיה בארוקית יפהפייה, מהמדהימות בקרואטיה, שנבנתה במאה ה-17. מומלצת לביקור.

מגדל לוטרשצ`אק  (Lotr??ak)
מחפשים נקודת תצפית עוצרת נשימה על זגרב? התחילו בטיפוס למגדל לוטרשצ'אק שנבנה במאה ה-13. תכננו לעלות לכאן לפני 12 בצהריים כדי להספיק ולשמוע את התותח שבמאה האחרונה מרעים בדיוק בשעה 12 בצהריים.

טיילת סטרוסמאייר (Strossmayerovo setaliste) 
ממש מתחת למגדל משתרעת הטיילת שגם ממנה תוכלו להתרשם מיופייה המרהיב של העיר. בטיילת שוררת אווירה מיוחדת, ונעים להעביר בה זמן.

העיר התחתית  (Donji Grad)

התיאטרון הלאומי הקרואטי (Hrvatsko Narodno Kazaliste)
אם משעמם לכם בערב, למה שלא תפנקו עצמכם בהצגת תיאטרון, בלט או אופרה באחד הבניינים המרשימים בזגרב ? לא אחר מהתיאטרון הלאומי. התיאטרון, שעוצב בסגנון ניאו-בארוק ורוקוקו, נפתח על ידי קיסר האימפריה האוסטרו הונגרית פרנץ יוזף בעצמו,

כיכר פרראדוביצ`ב (Preradovicev Trg) : 
כיכר מקסימה וחמודה ביותר, שצעירי זגרב גודשים אותה בשבת בבוקר. אין ספק שתיהנו שם מספל קפה ומדוכני הפרחים הרבים מספור שבה.

הגנים הבוטניים  (Botanicki Vrt)
אם רוצים לתבל את הביקור העירוני בקצת טבע, צאו אל הגנים הבוטניים שמכסים שטח של שטח של 50 אלף מ"ר. שוטטו בין הפינות הנחמדות והנעימות שבגן והקדישו מחשבה אל מיני הצמחים הרבים ובריכות צמחי המים הגדולות. 

 

מרום תעופה מציעה ללקוחותיה המתכננים חופשות ונסיעות לחו"ל את החופשה המושלמת: מגוון טיסות, חבילות נופש וטיולים מאורגנים ליעדים ומדינות רבות מסביב לעולם: טיולים פרטיים, טיולים מאורגנים, טיולי משפחות, כרטיסי טיסה, דילים מבצעים ועוד כי מי לא רוצה קצת חופש לפעמים?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב