דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פילאטיס | ההיסטוריה הרשמית 

מאת    [ 16/12/2010 ]

מילים במאמר: 489   [ נצפה 2167 פעמים ]

 

 

ג'וזף הרברטוס פילאטיס נולד בעיירה מונכנגלאדבך שבגרמניה. בילדותו סבל ממחלות רבות כמו אסתמה וממחלות טראומטיות פילאטיס עשה ככול שביכולתו להתגבר על מחלות אלו ובתור ילד החל להתאמן בספורט. קל היה לו להתמקצע בהתעמלות, סקי וצלילה בזכות העבודה שאמו הייתה נטורופטית ואביו מתעמל מכשירים. בשלב מאוחר יותר בחייו שאף לאחד את יתרונות כל מקצועות ההתעמלות וליצור שיטה חדשה לאימון הגוף. במחקרו היה מושפע מתרבויות קדומות כמו התעמלות בסגנון יווני-רומי ובמשמעות הכושר הגופני והחוסן המנטאלי.

ג'וזף מתחיל לפתח את השיטה

כשהגיע לאנגליה בראשית המאה 20 החל לפתח שיטת תרגילים אותה קינה בהמשך במונח "contrology" שפירושה הגיון התנועה. תחילה לקח קפיצים וחיבר רותם למיטות המטופלים כדי שאלו המרותקים למיטה יוכלו לעסוק בפעילות גופנית. אלו היו מכשירי השיקום הראשונים בהיסטוריה. בהמשך שב לגרמניה ואימן את המשטרה הגרמנית באומנויות לחימה שונות. בתקופה זו החל להיחשף לאומנויות הוליסטיות שונות מזרחיות והחל לעזור לספורטאים לשמור על תקינות גופם. הפילוסופיה שלו החלה להתפשט בגרמניה.

הפילאטיס מגיעה לארה"ב

ברגע שהגיע לניו יורק, בחר דווקא להתחיל ולאמן במכון אגרוף ובמקביל גם פתח סטודיו למחול. אט אט החלו השמועות בדבר כשרונו של ג'וסף להגיע לאנשים רבים וחוג הלקוחות שלו גדל. אתלטים רבים החלו להגיע לאימונים שלו וליישם את השיטה. רקדני המחול והבלט הגדולים בארה"ב הפכו למורים הראשונים של שיטת הפילאטיס והחלו להפיץ את הטכניקה החדשה ליותר ויותר אנשים. הספרים שכתב "your health" ו "return to life" מהווים את אבן היסוד הכתובה הראשונה לטכניקת האימון החדשה ושימשו כספר הדרכה לרבים.

 

הפילוסופיה של האימון

בבסיסה של הפילוסופיה הייתה המנטרה של ג'וסף ששאפה להפוך את העולם למקום יותר טוב. בבסיס טענתו אמר שבריאות גופנית משפיעה באופן ישיר על זו הנפשית וכי בריאות וכושר הם הבסיס לחברה. לדבריו היה כוח בשיטה על מנת לרפא רבים מתחלואי החברה. פילאטיס הוזמן להרצאות בבתי חולים, לייצר מכשירים ולמוכרם, אך לא משנתו לא התקבלה בידי האקדמיה הרפואית. עם זאת מוסדות רפואיים רבים החלו ללמד את טכניקת האימון המודרנית. במהלך השנים פילוסופיה של ג'וזף השתלטה על ארצות הברית והתפשטה אף לפריז ולניו-מקסיקו.

 

המורשת בשם פילאטיס

בשנות השמונים דור חדש של מורים קם והחל להפוך את שיטת האימון החדשה למסחרית. סטודיו לפילאטיס קם בערים רבות והחל להכשיר מדריכים נוספים. רק בשנית 1996 התקבלה ההחלטה המשפטית להפוך את המונח 'פילאטיס' לגנארי. מהלך זה הפך את הפילוסופיה למוכרת ברחבי העולם יותר מתמיד ורשתות התקשורת והעיתונים התמלאו ידיעות ודיווחים בדבר השיטה הגרמנית. מומחים שונים החלו לפרסם סיקורים של יתרונות הפילאטיס וספרים נוספים נכתבו בנושא.

 

סטודיו מתחת לבית

במאה ה21 הביאה לנו תנוחות פילאטיס חדשות, אביזרים מיוחדים, וציוד נלווה רב. כיום ישנם מכשירים נוספים שנועדו ליצור התנגדות נוספת מלבד זו של הגוף. מכוני פילאטיס נפתחים בכול מכור כושר ובריאות וחוגים רבים מעודדים אימונים על בסיס קבוע. כיום רופאים ומומחים רואים את היתרונות שבאימונים מסוג זה ומבינים את החשיבות שבחיבור בין גוף ונפש. ג'וסף ידע שהטכניקה שהמציא הקדימה את זמנה בעשרות שנים. ההבנה שלו בגוף האדם הייתה רק חלק מהחזון לבריאות תקינה ולאיכות חיים גבוהה יותר. 

 

 

נכתב על ידי דני גלעד מעצב אתרי אינטרנט גר בנווה צדק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב