דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האזנה להרצאות בשעות הפנאי 

מאת    [ 14/12/2010 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 4231 פעמים ]

תואר ראשון באוניברסיטה מביא עמו לרוב חוויה ייחודית. הסטודנטים הצעירים מגיעים עם רצון גדול ללמוד ולהחכים, הנושאים רבים ומגוונים ומספקים ידע חדש מידי יום ומידי שיעור. החוויה של האזנה לסוגים שונים ומגוונים של הרצאות בתואר הראשון נחרטת בזיכרון במיוחד, מכיוון שבניגוד לתואר שני, הן מספקות ידע כללי רב ולא ספציפי לנושא הנלמד.

התקופה הזו של הלמידה לא פסה מן העולם ומי שמעוניין לחדש את ימיו כקדם או לפצות על כך שלא הלך לאוניברסיטה, יכול פשוט ללכת להאזין להרצאות שמעניינות אותו בשעות הפנאי שלו – היכן שירצה.

זה משהו שאפשר לעשות על ידי הרשמה כשומעים חופשיים באחת האוניברסיטאות בישראל או על ידי הצטרפות כלקוחות של חברות ייעודיות להרצאות שממלאות בדיוק את הצורך הזה, כמו למשל מכון המרצים.

כיצד עובדות חברות הרצאות?

חברות הרצאות מאתרות מרצים איכותיים ומובילים בתחומם ומציעות להם הכנסה נוספת ודרך טובה להגיע לקהל גדול יותר. המרצים יכולים להיות משפטנים בעבר או בהווה, אלופים במילואים, שרים וחברי כנסת לשעבר, ספורטאים שפרשו, אנשי תקשורת וטלוויזיה, פסיכולוגים, סוציולוגים, אנשי עסקים מובילים ועוד רבים וטובים. למעשה, כל אדם עם סיפור חיים מעניין, יכול להיות מרצה בחברה כזאת.

המטרה היא להעביר הרצאות בכל הנושאים שעולים על הדעת וקשורים לחיינו, בין אם בפוליטיקה, בתרבות הפנאי, בעסקים וכדומה. מרצים מומחים שמכירים את הנושא על בוריו משתפים את הקהל מניסיונם ומתובנותיהם, וכולם יוצאים נשכרים. למי שמעוניין לעשות משהו באמת מיוחד בזמנו הפנוי ולהרחיב את ידיעותיו, סוג כזה של הרצאות הוא אידיאלי.

הרצאות איכותיות במיוחד

הרצאה הופכת למעניינת ויוצאת דופן כאשר המרצה יכול להעניק זווית ייחודית ובלעדית לגבי אירוע מסוים בזכות הגישה וזווית הראייה השונה שהייתה לו או בשל העובדה שנחשף למידע שלשאר הציבור לא הייתה גישה אליו. 

הרי בזמן שאנו חיים את החיים הרגילים ועוברים משגרה לשגרה, ישנם אנשי שררה שמושכים בחוטים שמשפיעים על כל אחד מאיתנו. ובינינו, מי לא רוצה לגלות איך הדברים האלה עובדים באמת?

למשל, עיתונאי שישב עם שועי עולם יכול לעשות סדרה של הרצאות על ההתרשמות האישית שלו ממנהיג מסוים, על שפת הגוף, הכריזמה והיחס שלו לסביבה. משפטן מוביל עשוי לשתף את הקהל בנעשה בחדרי חדרים בעולם המשפטי, כמו בדרכים בהן נסגרות עסקאות טיעון. אנשי עסקים יגלו מה הם קודי ההתנהגות בחברה הגבוהה – וזהו רק קצה הקרחון. כל מרצה מכניס את הקהל בסוד העניינים של העולם המרתק ממנו הוא מגיע.

ראשי ממשלה ונשיאים לשעבר בסבב הרצאות עולמי

הסקרנות האנושית הטבעית שלנו לשמוע איך הדברים עובדים מאחורי הקלעים הפכה מנהיגים רבים לעשירים. אחרי שהודחו מתפקידם כראשי ממשלה, יצאו בנימין נתניהו ואהוד ברק לסבבי הרצאות ברחבי העולם, וגבו מחירים שהגיעו לפי דיווחים עד כ-60 אלף דולרים להרצאה בודדת. הם מילאו אולמות בארצות הברית ובאירופה, וכך מינפו את הקריירה הפוליטית שלהם גם לקריירה עסקית. 

דוגמה נוספת למנהיג שהפך למרצה פופולארי מאוד הוא נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון. אולם במקרה של קלינטון, הוא גם השתמש בפופולאריות שלו בשביל לקדם מטרות ציבוריות ואוניברסאליות, כגון שיקום אזורי אסון, הפקת פרויקטים לאומיים במדינות עניות, מלחמה בעוני, וכדומה. ומי מאיתנו לא רוצה להיות נוכח בסבב הרצאות של אדם כזה?

 



למאמרים נוספים בקרו באתר מרכז המרצים לישראל www.hamartzim.co.il



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב