דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להוציא מדולר יותר- הקוד של שם המודעה. 

מאת    [ 13/12/2010 ]

מילים במאמר: 1303   [ נצפה 2507 פעמים ]

איך להוציא מדולר יותר- הקוד של שם המודעה.


    • הרבה עסקים משתמשים במודעות פייסבוק ומשקיעים כסף במודעות. מציאת המודעה היעילה היא עבודה קשה ביותר.
    • פייסבוק מציעה הרבה שיטות לכתוב את המודעה אך הינה חסרת כלים לניתוח מהיר של הקמפיין במהלכו ואחרי הסיום.
    • המאמר מתיחס לעסק שיש לו דף אחד ומשתמש במודעות לקדןם הדף או האתר.
    • במאמר זה אני משתמשת בשם המודעה ככלי מרכזי לאתור מודעה טובה ביותר מבין הרבה מודעות הרצות בקמפיין.
    • המשמעות המיידית של מציאת המודעה הטובה ביותר היא קדום הדף או האתר במינימום עלות.

המגפיים של פייסבוק

אחרי שראינו כי הרבה כי נשים אוהבות נעליים השתמשהו בהם להגדיל טראפיק. ,מייד שהתחילה הסערה חשפנו מעל מאה אלף מופעים למגפיים שחורות אמיתיות (סקלסקי).הקמפיין נבנה מראש לאחר שידענו מי ברשת פייסבוק תקליק על נעליים. הסופה והגשם ביחד עם המידע עשו את שלהם. אחת הלקוחות ראתה את המגפיים בפייסבוק -אולם המודעה כנראה ברחה = פייסבוק בא, פייסבוק נעלם אבל מגפיים לא שוכחים. חיפוש באתר לא הבשיל והגיע מייל בלילה באמצע הסופה- אני רוצה את המגפיים- כאן ועכשיו.

מה עושה konot.com   ומה מטרת הקמפיין :


    • אם ראיתם מוצר בחנות והמוצר יקר.אתם יכולים באמצעות KONOT להשאיר מחיר למוצר ולחכות לסייל.
    • אתם מקבלים הודעה מהחנות (דרכנו) שהמחיר של המוצר יורד- וחוזרים לחנות( או מותרים) ..
    • כדי לקדם את האתר חיפשתי מודעה יעילה בפייסבוק שתביא צרכן מפייסבוק אל האתר ואל הדף העסקי במינימום עלות.
    • כיום המועדון מונה מעל 1800 צרכנים שגויסו בעלות לא גבוה של מודעות.


איך מצאתי איזה מודעה יעילה ומביאה קליק במינימום כסף?


    • בניתי הרבה מודעות כאשר כל שתי מודעות נבדלות במשתנה אחד (ראו גם מאמר קודם שלי).
    • אחת ליום ביצעתי ניתוח של התוצאות.
    • פרמטר ההצלחה שלי הוא מחיר קליק והשוותי הצלחה לכל מודעה.
    • אחת לתקופה הפקתי דוחות של פייסבוק יצאתי לאקסל וניסיתי לבודד את המודעה הטובה ביותר ואת הסיבות שגרמו לכך.


בעיות טכניות וניהוליות במהלך בניית הקמפיין

בעיה 1 : ניתוח : לא ניתן להבין מתוך הדוח של פייסבוק מי היו המשתנים מאחורי המודעה - אילו גילים, אילו יעדים, איזה תמונה היתה וכו- רואים תוצאה שקשה לנתח.
בעיה 2 : בניה: במהלך בנית המודעה פייסבוק  מסרבל את התהליך.
בעיה 3 : בניה: בתוך הטופס יש המלצה למחיר (BID) והיא שונה מה BID  המופיע לאחר שמירת המודעה.
בעיה 3: ניתוח: קשה להחליט במהירות איזה מודעה  להפעיל היום, את מי להפעיל מחר ואת מי לסגור באמצע היום.(שיש הרבה )

נתבונן רק בבעיה 1

הקמפיין.


    • פונקציית המטרה היא יצירת טראפיק גדול לאתר (ולדף הפייסבוק)  במינימום כסף. 
    • השיטה : בחרנו בשיטת (Pay for Impressions (CPM  כי היא יותר זולה עבור הקמפיין שלנו (נבדק).
    • מדדים שנקבעו בראשית הקמפיין- אחוז ההקלקות מאלף מופעים, CPM
    • מדיניות שנקבעה- מודעות נכשלות נסגרות כעבור זמן קצר מודעות טובות משכללים במהלך היום.
    • תדירות - כדי לא לעייף אותו קהל, מרווחים ימים למודעה ספציפית.
    • מועדים- כדי לקבל יותר הקלקות הסתבר כי  שעות הערב יעילות ביותר( בקמפיין שלנו)
    • עלויות מומלצות של פייסבוק מהוות בסיס להתחלה.
    • הדינאמיות- פעילות אינטינסיבית בעת ההפעלה- מעקב אחר כל מודעה.

למה לשם של המודעה יש השעה על העלות?


    • כאשר מקימים  מודעה חדשה יש לקחת בחשבון לפחות ששה משתנים. לכל מודעה, צריך לבחור כותרת , תמונה, טקסט, קהל, גיל, לינק.
    • בקמפיין נוצרות הרבה מודעות- צריך להבחין ביניהן כדי לדעת מה יעיל ומה מבזבז את כספנו לריק-  סעיף  4 בקמפיין..
    • כדי להבחין בין המודעות , השם צריך להציג בבהירות ובמהירות את המשתנים החבויים במודעה- סעיף 4 בקמפיין

דוגמאות


    • אם שלוש מודעות מראות חוסר הצלחה, ואם במבט ציפור הבחנו שבכולן גילאי הצרכנים הינם  25-35  - אז נוכל להסיק שהמודעה לא מענינת צעירים ולסגור מייד את כל המודעות לגילאים אלו-.

    • אם שלוש מודעות מצליחות מאוד, נירצה להבין איזה פרמטר החבוי בהן גרם להצלחה- למשל התמונה של הנעליים מהמאמר הקודם.


מה המשתנים ואיך הם יוצרים הרבה אפשרויות?

 במודעה הכללית שלנו: מופיעה  תמונה של מוצר והלקוח צריך להחליט אם להירשם לסייל על המוצר שהוא רואה בתמונה.
האפשרויות:
1 כותרת המודעה -:הירשם לסייל ב Konot או הירשמי לסייל  ב Konot  ,או הירשמו לסייל בחנות. (3 אפשרויות)
2.התמונה-מגפיים או שעון או צניחה חופשית (3 אפשרויות)
3.הטקסט- ."יקר לך תירשם להנחה?" (1)" אהבת ויקר לך- רוצה הודעה שהמחיר יורד" (2) " אהבת את המגפיים ויקר לך? החנות תשלח לך הודעה" (3)
4. קהל היעד-  20 יעדים: מועדוני אופנה  בתחום האופנה..(20)
5 הגילאים.- 13-25 או 25-35 או 35-45 (3)
6.הלינק- לינק לאתר החנות ב KONOT   או לינק לעמוד facebook.com/konot.il.(2)

כמות האפשרויות - מכפלת האפשרויות בכל סעיף
3X3X3X20X3X2= 1080

איך מייצרים כמות מודעות גדולה בפייסבוק?


    • לא ניתן לייצר סדרות אוטומטיות ולבחון ביום אחד הכל זה דורש שלבים והרבה סבלנות.
    • לא ניתן לייצר 1080 מודעות ( וגם לא צריך) כדי לדעת מי הכי טוב.
    • מבצעים למשל שלוש מודעות, מתקנים ומתקדמים לשש ורק שמוצאים מה יעיל משקיעים כסף.

 

למה לייצר למשל 27 מודעות?

היתרון של פייסבוק שניתן להפיץ הרבה מודעות ולבחון בזמן קצר באמצעות התגובות =הקליקים וכו. מסתכלים איזה מודעה ואיזה משתנה מביאים טראפיק גדול ביותר ומה העלות.


    • נניח בנינו  מודעה על מגפיים המיועדת לגילאים 35-45, לקהל יעד "קסטרו", ותוכנה:   " יקר לך בחנות תירשם להנחה"
    • נוסיף כותרת : הירשם לסייל ב Konot 
    • נבנה  שלוש מודעות - מגפיים שחורות, מגפיים חומות, מגפיים אדומות..
    • נוכל לבחון את שלושת המודעות ביותר מצבים למשל 3 כותרות שונות ו-3  קבוצות גיל- נגיע ל 27 
    • נחליט על לינק אחד facebook.com/konot.il

      נכנה את 27 המודעות בשמות : מודעה 1, מודעה 2.....מודעה 27


    • כעת, מריצים את הקמפיין:


למה צריך שם עם קוד ?


    • כשיש 27 מודעות ברשימה קשה לזכור מה מסתתר מאחורי השם- מודעה 1, מודעה 2, מודעה 27-  לא אומר כלום.
    • במהלך הקמפיין יהיו מודעות טובות ויהיו מודעות גרועות ונירצה לדעת להבחין ביניהם במבט הציפור, כלומר לבחון תוצאות תוך שניות..(סעיף 4)
    • למשל השם : "חומות-25-35 "  מסביר  למנהל הקמפיין שיש נעליים חומות ושהמודעה  מופנית לגילאים 25-35 .

    • יש לזכור כל רגע שמודעה לא טובה רצה בקמפיין אקטיבי - זה הפסד. יכולנו באותו כסף לייצר יותר טראפיק.


איך בחרנו שמות קוד?

טקסטים במודעה:    s1,s2,s3  
מודעה 1
s1 Wb 3545 Betty L1
טקסט  s1 , לשעון כחול Wb, לגילאי 2535 ,מיועד לבוטיק  Betty , ו- מפנה ללינק L1 .

מודעה 2
s1 Wy 2535 Betty L1
טקסט  s1 , לשעון yellow  WY, לגילאי 2535 ,מיועד לבוטיק  Betty , ו- מפנה ללינק L1 .

מודעה 3
s1 Wb 3545 Betty L1
טקסט  s1 , לשעון כחול Wb, לגילאי 3545 ,מיועד לבוטיק  Betty , ו- מפנה ללינק L1 .

סיכום הקמפיין: יחס ההקלקה בשלושת המודעות היה שונה רצינו לדעת- למה?
C TR         המודעה
 s1 Wb 3545 Betty L1       0.13
s1 Wy  2535 Betty L1       0.07
s1 Wb  3545 Betty L1       0.12 

משלוש המודעות לעיל נובע :


    • משתי המודעות ראשונות נובע-  לשעון כחול יש אפקט חזק מאוד - מומלץ לזרוק מודעה שניה עם השעון הצהוב.
    • ממודעה 1 וומודעה -3  נובע - כי כדאי לנסות לשנות פרמטרים ולהגיע ל CTR גבוה  מ 0.17.

    CTR              המודעה


    •  s1 Wb 3545 Betty L1        0.13
    • s1 Wb  2535 Betty L1        0.02
    • s1 Wb  1525 Betty L1        0.05
    • s1 Wb 3545    Fly L2       0.27
    • s1 Wb  2535  FLY L2       0.07
    • s1 Wb  3545 FLy L2       0.12 


משש המודעות לעיל נובע :

המודעה הטובה ביותר - מודעה 4 , שעון כחול לגילאי 3545  לקהל יעד FLY


הערה: במאמר התעלמנו מהמחיר של פייסבוק BID - לפעמים יש יחס הקלקות טוב CTR אך העלות ל BID  גבוהה כלומר אנו מתקדמים לבדיקות נוספות- כמה עולה הקליק. לפעמים המנהל רוצה רעש וקליקים ואז בוחנים פונקציית מטרה אחרת .

המסקנה : אם נריץ כעת קמפיין עם מודעה 4 - כמות הקליקים יכולה להיות גדולה מאוד.כעת שיודעים שמודעה 4 מנצחת נשקיע כסף גדול יותר לקבל טראפיק גדול יותר.

 

 

KONOT להירשם היום להנחה של מחר .konot.com facebook.com/konot.il


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב