דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בנק הזרע - המפעל האנושי הגדול ביותר 

מאת    [ 12/12/2010 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 3162 פעמים ]

בתוך בנק הזרע מוקפאים כמה מיליארד זרעי אדם, שניטלו מתורמים והם מוחזקים בקשיות קטנות צהובות, המזכירות משהו את צורתה של קשית המוכרת לנו ממשקה ה"טרופית", ומוחזקות קבוצות, קבוצות בתוך מכלים דמויי דודי שמש.

בנות הזוג ירוס- חקק, זוג נשים לסביות, שהצליחו לפרוץ את "קיר הזכוכית" של בנק הזרע בישראל, עת התגברו באמצעות בית המשפט העליון, על פקודת בריאות העם המנדטורית וזכו בהזדמנות נדירה, להסתייע בשירותי בנק הזרע. על אף היותן נשים רווקות ואף מבלי לעבור בדיקה פסיכולוגית להתאמה הורית. הייתה זו הפעם הראשונה בה הכירו בתי המשפט בכך שנשים רווקות אינן צריכות להוכיח מסוגלות הורית מעבר לנשים נשואות ובזכותן הושווה מעמדן של הרווקות למעמד הנשים הנשואות לעניין הזכות להולדה. פריצת הדרך הזו, מזמנת לנו בדורות הבאים צאצאים חדשים, שלא יידעו את אביהם, אם יזכו לגדול אצל זוג הורים, קרוב לודאי שיהיו אלה בני זוג מאותו המין ואם לאו ככל הנראה יסתפקו בהורה יחיד. השימוש בבנק הזרע בדרך זו, יוצר שינוי דרמטי כל כך, בדפוסי החשיבה שלנו, באופן שלא נוכל עוד להתעלם מן העובדה שאפשר להביא ילדים לעולם גם מבלי שתהיה להם דמות מיתולוגית של אב. השאלה עד כמה הדבר נכון, כלל איננה רלוונטית, כי המציאות הזאת כבר קיימת ותוצאותיה מהלכות בינינו. לפני כשנתיים, העליתי לראשונה את הרעיון, להעמיד את בנקי הזרע לרשות הקפאת זרע של חיילים. יסודות הרעיון, טמונים בניצול האפשרות לסייע לגברים שנפגעו במהלך שירותם הצבאי, בדרך של נטילת מנת זרע שלהם, הקפאתה ושימורה, למצב בו בעתיד, אם מסיבה כלשהי, יפגעו החיילים, ניתן יהיה לעשות שימוש לטובתם בזרעם שהוקפא. על אף השאלות המוסריות העשויות להתעורר בהקשר זה בעיקר לגבי מי זכאי לעשות שימוש בזרעו של החייל, זהו פתרון טכנולוגי מופלא, המשרת את יכולתו של הפרט לבטא את שאיפותיו ולבחור בדרכים להגשמתן. ככל שגוברת ההכרה בזכות האדם על גופו, כך גוברת ההכרה בזכות האדם לקבל החלטות הנוגעות לגופו. עובדה היא כי חיילי הצבא האמריקאי לפני צאתם למשימה בעיראק הקפיאו את זרעם וייתכן כי אחדים מהם כבר נדרשו לעשות בו שימוש. אין ספק כי עצם קיומה של הטכנולוגיה יביא בסופו של דבר את הצורך להכריע, גם בסוגיות המוסריות המתעוררות כתוצאה מהשימוש בה, כפי שקרה בנושא הפונדקאות.

בראשית שנת 2007 פסק בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב, בעתירה שהגיש ארגון משפחה חדשה בשמה של משפחת חייל שנהרג בעזה, אשר ביקשה לעשות שימוש בזרעו שניטל ממנו לאחר מותו. בדיון ממושך שהתנהל למעלה משנה, קבע לבסוף בית המשפט, כי אישה רווקה אשר ביקשה להרות מזרעו של אותו החייל שנהרג, תוכל לעשות שימוש בזרע ולהפוך לאם. "האם המיועדת" הזו, על אף שלא הכירה את החייל, ביקשה להיות בין מגשימי "צוואתו הביולוגית" הצוואה שהפכה אותו לאב, גם לאחר מותו. כל זאת נעשה משום שזה היה רצונו האחרון של החייל, בו הביע משאלה, כי אם יקרה לו משהו מהלך שירותו הצבאי, הוא מבקש מהוריו כי יעשו הכול על מנת לדאוג לו לצאצאים. פסק דין זה מהווה מפנה דרמטי והיסטורי בתהליך ההולדה הטבעי והופך את סוגיית ההולדה לסוגיה אלמותית, זהו תקדים בינלאומי אשר יחולל מהפיכה של ממש בעתיד הנראה לעין.

המשך המאמר באתר "ארגון משפחה חדשה" תחת בנק הזרע

פרטים נוספים באתר ארגון "משפחה חדשה"

ובטלפון: 03-5660504




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב