דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודים מול מצלמה 

מאת    [ 04/12/2010 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 3175 פעמים ]

 

אנשי במה, אמנים, שחקנים, סטנדאפיסטים, קומיקאים, זמרים ומוזיקאים - כל אותם האנשים שהמקצוע שלהם, הפרנסה שלהם, העבודה שלהם והכישרון שלהם באים לידי ביטוי בעבודה מול קהל. עבודה מול קהל היא עבודה קשה ותובענית שדורשת מבעל המקצוע להוציא את עצמו החוצה, לבטא רגשות, ולמסור מסרים אל מעבר לעצמו באמצעים ויזואליים מוחשיים. אחת השיטות המוכרות והידועות בלימודי עולם הבמה היא לימודים מול מצלמה.

תואר במשחק

מעבר ללימודי התיאוריה, ההיסטוריה, והדקויות של אמנות המשחק, כל מי שלומד תואר במשחק מחויב לעבור השתלמויות אל מול גורם ביקורת חיצוני. על מנת להשיג את האפקט המקסימלי, לימודים מול מצלמה של תואר במשחק מאפשרים לשחקן הלומד לקבל מראת אמת ושיקוף ריאלי בו הוא רואה את החסרונות והיתרונות שלו בעמידה מול קהל.

חלק מהאוניברסיטאות בארץ מציעות לימודי תואר במשחק המוכרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה כתואר אקדמי לכל דבר. הלימודים נמשכים כארבע שנים, ובחלק מהמוסדות - שלוש שנים בלבד. במהלך לימודי משחק נדרש הסטודנט להכיר את עולם המשחק על בוריו, את השיטות והזרמים השונים במשחק, ולהציג את כישרונותיו בצורה ויזואלית ונתפסת לעין.

לימודי תיאטרון

לימודי תיאטרון עוסקים בהקניית המיומנויות הנדרשות בעולם התיאטרון והבמה, תוך כדי לימוד של עולם התיאטרון, ההיסטוריה והזרמים השונים. לימודי תיאטרון פותחים בפני הסטודנט את יסודות שפת התיאטרון, את אומנות המופע אל מול קהל, ואת מקומו של התיאטרון בחברות ובתרבויות השונות, כיום ולאורך ההיסטוריה. במהלך לימודי תיאטרון, הסטודנט נדרש לבחור את ההתמחות הרצויה בתחומי המשחק השונים וביניהם הדרמה, הקומדיה, הבימוי והליהוק. לימודי תיאטרון משלבים את מקצועות הבימוי, ההוראה, הביקורת והמשחק המעשי. לימודי תיאטרון נחשבים לתואר A.B. מוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה.

תחומי הלימוד בעולם הבמה

כשמדובר בלימודים אקדמאיים בתחום המשחק והתיאטרון נדרשת השלמה של ידע מקצועי נרחב בתחום הבמה. כל סטודנט המעוניין לרכוש את הידע המתאים לתחום עיסוקו נדרש לבחור את מסלול הלימוד הנבחר, ככל אחד ממסלולי הלימוד מציעים את הרקע המקצועי התיאורטי והמעשי הנדרש להשלמת התמונה. תחום אחד של לימודי הבמה הוא לימודי משחק. תחום זה מציע את הכלים הפרקטיים לצד הידע התיאורטי הנדרשים על מנת להפוך לשחקן תיאטרון מקצועי. תחום נוסף של לימודי הבמה הוא לימודי בימוי. תחום זה מאפשר לסטודנט לרכוש את הידע הדרוש בעולם הדרמה ומאפשר לסטודנט לכתוב ולביים מחזות והצגות מתחומי התיאטרון השונים. תחום לימוד נוסף הוא לימודי עיצוב במה. בתחום זה נלמדות השיטות השונות לעיצוב הבמה, והדרכים להביע מסר או ליצור אווירה באמצעות התפאורה המוצבת על הבמה.

לימודי משחק מול מצלמה

אחת משיטות הלימוד הנפוצות ביותר בכל הקשור בחלק המעשי של לימודי תיאטרון ותואר במשחק היא לימוד משחק מול מצלמה. לימוד משחק מצריך ביקורת עצמית וחיצונית מתמדת לגבי האופן בו מוצג הרעיון המרכזי של המציג. השחקן נדרש להעביר את הרגש המתאים בשפה בלתי אמצעית: על ידי הבעות פנים, אינטונציה בקול ושפת גוף. כל אלו הם אמצעים ויזואליים שמצריכים את העין החיצונית שמאשרת או מבקרת את אופן הביצוע. לימודי משחק מול מצלמה מאפשרים לשחקן לקבל תמונת מצב אמיתית ונתפסת לעין, ולבקר את עצמו בכל הקשור לשפה הבלתי אמצעית בה הוא משתמש ולאופן העברת הרגש או הרעיון המרכזי בעת המשחק עצמו. המצלמה הינה כלי חיוני בביקורת העצמית בכל תחום פרונטלי כמו הוראה, שירה ועמידה מול קהל, על אחת כמה וכמה כשמדובר בלימודי משחק. לימודי משחק מול מצלמה מאפשרים לסטודנט לקבל את האסמכתא הסופית בדבר מידת ההצלחה של העברת הרעיון המרכזי.

 

מחלקת לימודי משחק ותיאטרון במכללת מנשר לאמנות מכשירה שחקנים ובמאים לתפקידי משחק ובימוי.

במכללה ניתן ללמוד מגוון קורסים של תיאטרון קלאסי, תיאטרון ישראלי , לימוד סוגים שונים של תיאטרון - אוונגרד, רחוב וכדומה.    תואר באמנות במכללת מנשר יעניק לסטודנטים B.A בשלל מקצועות האמנות החל מלימודי משחק ותיאטרון, לימודי אנימציה, לימודי צילום, קולנוע ותסריטאות, תקשורת חזותית ועוד.. 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב