דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיול לתאילנד 

מאת    [ 09/11/2010 ]

מילים במאמר: 1074   [ נצפה 3975 פעמים ]

מאת: יפתח סנדלון

ארמון המלך

ב-1782 העביר המלך רמה הראשון את הבירה מתון בורי ( מערבית לנהר הצ'אופריה) לבנגקוק (מזרחית). המלך החל בבניית הארמון והקיף אותו חומה. כיום המתחם מחולק לשני חלקים: החלק הראשון שם נמצאים ארמון האירוח שבנוי בסגנון מערבי, ארמון ההכתרה בסגנון תאילנדי, ארמון הלוויות וארמון קבלות הפנים שחציו התחתון מערבי והגג תאילנדי. החלק השני הוא וואט פרה קוו שהוא בעצם המקדש של המלך. במקדש נמצא פסל הבודהה הכי חשוב לתאילנדים והוא עשוי מאבן הירקן. הפסל כל כך חשוב שהמלך שלוש פעמים בשנה מחליף לו את הגלימה לפי עונות השנה. עוד במתחם המקדש 3 פגודות גדולות בשלושה סגנונות בנייה שונים: אחת בסגנון סרילנקי הבנוייה כפעמון הפוך, אחת בסגנון תאילנדי (שפיץ) ואחת בסגנון קמבודי ונראית כקלח של תירס.
על קירות המקדש ציורים המתארים את סיפור ראמאקיין שהוא גרסה תאילנדית לאפוס הגדול – ראמאיינה. הכניסה למתחם הארמונות והמקדש בתשלום (200 באט).
בכניסה לארמון משמרת צניעות שדואגת לודא שהאורחים לבושים בצניעות: כתפיים ורגליים מכוסים ולכפות הרגליים – נעליים או סנדלים סגורים מאחור.

וואט פו

המקדש העתיק ביותר בבנגקוק (המאה ה – 16) ממוקם קרוב מאוד לארמון המלך והוא מוקף חומה עם 16 שערים. הכניסה בשער הראשי בתשלום ואחרי הכניסה מצד ימין נמצא פסל ענק של הבודהה השוכב בתנוחת הנירוונה, 46 מטרים אורכו, 15 מטרים גובהו. הפסל מצופה זהב (טיפ לצלמים: על מנת לתפוס את הפסל כולו צריך לצלם מכיוון כפות הרגליים). במקדש אוסף פסלי הבודהה הכי גדול בתאילנד (תאילנד היא המדינה שבה אחוז הבודהיסטים הכי גדול בעולם). בוואט פו נמצא גם בית הספר למסג' תאילנדי ואפשר לקבל שם עיסוי טוב ומשחרר.
במקדש ארבע צ'דים (פגודות) גדולים ומתחתם טמון אפרם של ארבעת מלכי תאילנד הראשונים של תקופת בנגקוק (שושלת צ'אקרי) – מהרמה הראשון ועד הרמה הרביעי (המככב בסיפור המלך ואני).
 
דוי סוטפ

מקדש יפהפה במחוז צ'אנג מאי שנבנה כבר במאה ה-14 אך הדרך אליו נפרצה רק באמצע המאה ה-20. השם המלא של המקדש הוא – וואט פראטאט דוי סוטפ (המקדש הקדוש על הר סוטפ). המקדש חשוב בעיקר בשל כך שמתחת לצ'די המרכזי קבורה עצם של הלורד בודהה. לפי האגדה קבל המלך מתנה: עצם של בודהה. כדי להחליט היכן לקבור אותו שם אותה על גב של פיל לבן וזה החל לעלות על ההר עד שהגיע כמעט לפסגתו, שם הסתובב שלוש פעמים ומת. אל המקדש אפשר להגיע ברכב או במוניות שרות שעוברות על יד האוניברסיטה (טנדרים).
מחניית הרכבים ניתן לעלות במין רכבל קצר עד למקדש, אך מומלץ להזיע קצת ולטפס 306 מדרגות התחומות בין נחשי הנגה המיתולוגיים. במקדש עצמו ציור חייו של הנסיך סידהרטה (בודהה), תצפית יפה על העיר צ'אנג מאי, שדרת פעמונים והמון קטורת ונרות.

קופיפי

האי המפורסם שם צולם הסרט "החוף" עם החופים המדהימים והמפרצים המשגעים. אל האי ניתן להגיע מהאי פוקט או מקרבי. ההפלגה אורכת כשעתיים. האי פיפי הוא בעצם שני איים קרובים, האחד (פיפי דון) מיושב בבתי מלון, בתי הארחה ומסעדות. והשני (פיפי ליי) קטן יותר לשם מגיעים רק לצלילות ומנוחה ביום. במפרץ מאיה שבפיפי ליי צולם הסרט "החוף" בכיכובו של לאונרדו די קפריו. המים בצבע טורקיז מדהים.
באי הגדול אפשר לשהות כמה ימים של "בטן גב". ולמי שמתגעגע לסממני הקדמה אל דאגה: באי ישנם שרותי החלפת כסף, אינטרנט ושלל מסעדות טובות למדי (מומלץ לנסות את הפנקייק).

מופעי הקברט

בתאילנד נפוצה מאוד התופעה של גברים המשנים את מינם. החברה התאילנדית מאוד סובלנית וסבלנית ומקבלת אותם כפי שהם (הם נקראים קאטוי – שונה). בכמה אולמות בתאילנד מתקיימים מידי ערב מופעי קברט בשלל תלבושות מרהיבות, עם יפים ויפות (קשה להבדיל בין נשים "אמיתיות" ל"ליידי בוייז"). בסוף המופע אפשר להצטלם עם הכוכבים.

מפרץ פאנגה

מישהו אמר לי פעם שנראה כאילו אלוהים לקח חופן של איים ופשוט פיזר אותם באזור. התוצאה: מרהיבה. אחד המקומות היפים בתאילנד הוא מפרץ פאנגה שהשיט בו מהווה חוויה בפני עצמה: השיט מתחיל בין יערות המונגרוב (עצים הגדלים במים מלוחים) ועובר בין ומתחת לצוקים ואיים שפזורים במים.
אחד מהאיים האלה נקרא קו טאפו ובו צולם הסרט "האיש בעל אקדח הזהב"של ג'יימס בונד. ניתן לעצור את הסירה גם בכפר הדייגים המוסלמי הנטוע על כלונסאות ולאכול שם ארוחת צהריים. באמצע המפרץ אפשר לעבור לסירות קנו קטנות ויחד עם חותר תאילנדי לשוט בין ובתוך הנקיקים.
מפרץ פאנגה נמצא בחבל פאנגה שנמצא צפונית לאי פוקט.

נונג נוץ

באזור פאטייה (כ-20 דקות ממרכז העיר) הקים יזם פרטי פארק טרופי מדהים. הכניסה בתשלום. המתחם הגדול מחולק לאזורים שונים, כמו אזור הקקטוסים, אזור הסחלבים, פינת האכלת חיות טרף, גינה שעשוייה כולה מעציצים ריקים. במרכז הפארק נערך כמה פעמים ביום מופע אתני רב משתתפים ובסיומו מופע פילים שם תוכלו לראות איך פיל מצייר וכמה החיה הזו למרות גודלה – עדינה ואצילית.

השוק הצף

באזור דמנואן סדאוק (פירוש: המעבר הקל) נמצא השוק הצף המפורסם של תאילנד והוא מופיע כמעט בכל אוסף גלויות על תאילנד. מומלץ לעשות את הדרך לשוק בסירה כך ניתן להכיר את האזור המדהים הזה עם הכרמים ומטעי הפרי.
לצידי התעלות בהן שטים, בתי מקומיים מסבירי פנים ומטעי בננות. מידי בוקר מביאים המקומיים את מרכולתם לשוק ומנסים את מזלם. בשוק אפשר למצוא תבלינים, עבודות יד, פירות ומזכרות. מומלץ לטעום את הפנקייק (העשוי מקוקוס) שמכינים באחת מהסירות.

איוטאיה

איוטאיה, אחת הבירות הקדומות של תאילנד ( 1350 – 1767) , שהוכרזה על ידי אונס"קו כאתר לשימור, היא ללא ספק מקום ראוי לבקר בו. אל איוטאיה ניתן להגיע ברכב פרטי, באוטובוס או ברכבת. אפשר גם לקחת סיור מאורגן שיוצא מהמלונות בבנגקוק. עוד אפשרות: לשוט לכיוון אחד על נהר הצ'אופריה ממרכז בנגקוק עד למרכז איוטאיה. בצ'אופאיה כמה מתחמים של מקדשים וארמון המלוכה – כל מה שנשאר לאחר שהבורמזים כבשו ובזזו את העיר ב-1767.

סוקותאי

הבירה הקדומה השנייה של תאילנד היא העיר סוקותאי (עלות השחר). העיר הוקמה באמצע המאה ה-13 והתאחדה לאחר מכן עם איוטאיה. בסוקותאי פארק עתיקות שבו ניתן לנוע בעזרת אופניים אותם ניתן לשכור בכניסה או לשכור מונית ריקשה.
בתוך האתר שרידי מקדשים בסגנון התקופה עם צורה של פרח לוטוס בקצה הצ'די. עוד במתחם: פסל של המלך השלישי בתקופת סוקותאי (ראמקמהנג) שחיבר את הכתב התאילנדי ועיצב את הבודהיזם התאילנדי.
בסוקותאי כדאי לעבור  אם עולים צפונה ברכב והיא נמצאת ממש בשדרה המרכזית של תאילנד, אחד האזורים הפוריים בעולם.

כפר הפסטיבלים

בשנת 1999 הוקם באי פוקט מתחם מדהים בעלות של כ-78 מיליון דולר, לא פחות. אל המתחם נכנסים דרך "כפר הפסטיבלים" בו מופעי רחוב, חנויות, רכיבה והאכלת פילים, הדגמות של מלאכת יד ועוד.
בהמשך תמצאו מסעדה ענקית עם לא פחות מ- 4,000 מקומות ישיבה – ובה אפשר לטעום מאכלים מכל העולם: מסושי אוריינטלי ועד צ'יפס אמריקאי. הסדר והעיצוב מדהימים והם בלבד שווים את הביקור.
בערבים מוצג מופע פירוטכני מדהים בתוך אולם ממוזג (כשעה ורבע). על הבמה להטוטנים, פילים, קוסמים ועוד הרבה הפתעות.

אל תפספסו את ההזדמנות ל טיול לתאילנד - ההנאה מובטחת!

המאמר נלקח מתוך פורטל תיירות וטיולים בעולם ובישראל - דיסקברי המארגנים גם טיולים לדרום אפריקה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב