דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בחירת בית אבות 

מאת    [ 03/11/2010 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 2119 פעמים ]

 

מי אמר ש"העולם שייך לצעירים"? היכן בדיוק כתוב שעם הפרישה לגמלאות החיים מגיעים לקיצם, ושבני ובנות גיל הזהב לא יכולים ליהנות מאיכות חיים? מדובר בעוד אחת מהסיסמאות שמשרדי פרסום מנסים למכור לנו כאמיתות. בפועל, גם בני ובנות גיל הזהב יכולים ליהנות מהחיים, ואולי אף יותר מהצעירים. ואין ספק שהמעבר לבית אבות רק יכול לתרום לאותה איכות חיים.

בית אבות - לא מה שחשבתם...

לבתי אבות יש תדמית מטעה. בעיני הצעירים בית אבות נתפס כ"תחנה האחרונה", כמקום שאליו מגיעים כדי לקבל סיוע רפואי והשגחה לעת זקנה. אך למעשה בית אבות הוא הרבה יותר מזה. בית אבות בעידן המודרני מציע לבני ולבנות גיל הזהב מענה לכל הצרכים החשובים להם. פרט להשגחה רפואית צמודה (שאין לזלזל בה, כיוון שהיא מעניקה תחושת ביטחון חשובה וחיונית), בית אבות מספק מענה גם במישור החברתי.

לא אחת, גילאי הזקנה מביאים עימם גם בדידות נוראית. לאחר גיל הפרישה, כשבן / בת הזוג הלכו לעולמם וכשהילדים כבר מזמן עזבו את הבית והקימה משפחה, לא מעט אנשים נשארים לבדם, ללא חברה או פעילות שיוכלו למלא את זמנם ואת עולמם. מציאות שכזו גוזרת על לא מעט אנשים סגירות חברתית ובדידות קשה מנשוא. לעיתים רבות, הבדידות קשה אף יותר מכל מחלה או בעיה בריאותית אחרת שמגיעה עם הגיל.

אחד הצרכים החשובים שאותם מספק כל בית אבות הוא הצורך בביטחון חברתי. בבית אבות בני ובנות גיל הזהב יוכלו ליהנות מחברה בכל שעות היממה. הם יוכלו להכיר אנשים חדשים בני גילם, לפתח חברויות חדשות ולעיתים גם קשרים רומנטיים.

בבית אבות אין רגע דל. בבית אבות בני ובנות גיל הזהב יוכלו ליהנות משפע של פעילויות חברתיות מגוונות, המהוות עוד מסגרת להכרת אנשים חדשים: ערבי משחקים, ערבי ריקודים, ערבי שירה בציבור ועוד. בבית אבות בני ובנות גיל הזהב גם יוכלו למלא את זמנם ואת עולמם הפנימי בחוגים ובפעילויות מגוונות, ואף להתנסות בתחביבים חדשים: ציור, פיסול, רקמה, סריגה, חוגי ספורט מותאמים לגיל הזהב ועוד.

בית אבות - כי החיים מתחילים בגיל 70

מקובל לחשוב שהמעבר לבית אבות נובע מכורח ולא מבחירה. כאשר המצב הרפואי מידרדר וכאשר אין קרובי משפחה שיוכלו לטפל ולסייע לקשיש בכל צרכיו, אין מנוס אלא לעבור לבית אבות. אולם המציאות היא שישנם לא מעט אנשים אשר בוחרים מיוזמתם לעבור לבית אבות, גם אם מצבם הרפואי מאפשר להם להישאר עוד שנים רבות בביתם.

עם הפרישה לגמלאות, ולאחר שעבדו כל חייהם לפרנסת משפחתם ולגידול ילדיהם, אנשים רבים מחליטים שהגיע הזמן שמישהו אחר ידאג עבורם. בבית אבות בני ובנות גיל הזהב יכולים להיות חופשיים מדאגות: הם לא צריכים לצאת לקניות שבועיות ולבשל לעצמם - הם מקבלים ארוחות חמות בכל יום. הם לא צריכים לדאוג לניקיון ולתחזוקת ביתם - בית האבות דואג לכך. הם לא נדרשים לכתת רגליהם לקופת החולים או לבית המרקחת - בבית האבות ידאגו לכל צורכיהם הרפואיים. הם לא צריכים לדאוג לתשלום חשבונות מדי חודש - התשלום ששילמו לבית האבות מיועד לכסות את כל השירותים שהם מקבלים. בבית אבות בני ובנות גיל הזהב לא נדרשים לעשות דבר מלבד לדאוג לעצמם וליהנות מהחיים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב