דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי תמא 38? 

מאת    [ 03/11/2010 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 1810 פעמים ]

 

בשל החשש המשמעותי מפני רעידת אדמה גדולה בישראל, החליטה המדינה בשנת 2005 על תמא 38 - תוכנית מתאר ארצית לחיזוק בניינים מפני רעידות אדמה. תמא 38 מאפשרת לחזק בנייני מגורים שאינם עומדים בתקנים נגד רעידות האדמה, ובתמורה דיירי הבניין ייהנו מתמריצים כלכליים שיאפשרו לחזק את המבנה. התמריצים הם זכויות בנייה לצורכי מגורים על גג הבניין או בקומת העמודים המפולשת. את הזכויות הללו הדיירים ימכרו ליזם שמבצע את החיזוק, ובתמורה הוא גם ישדרג את הבניין ויישא בכל העלויות הנדרשות.

כדי לממש את תמא 38 גם בבניין מגוריכם לא די בהתקשרות עם יזם שיבצע את עבודות החיזוק והשדרוג. בשל מורכבות התהליך, כדאי ואף רצוי שכל בניין מגורים יתקשר גם עם משרד עורכי דין המתמחה בתמא 38. משרד עורכי דין שכזה יסייע לכם לכל אורך התהליך, משלב ארגון הדיירים והשגת הסכמתם ועד להשלמת הפרויקט.

ליווי של משרד עורכי דין  - הדרך הבטוחה למימוש תמא 38

המציאות מלמדת שלא כולם יודעים בדיוק מה זה תמא 38 ומה המשמעות של בניין שלא עומד בתקנים נגד רעידות אדמה. דיירים שאינם מכירים את מהותה של תמא 38 ואת הסכנות הטמונות באי חיזוק הבניין עלולים להתנגד לפרויקט, להקשות, לעכב או לעצור אותו לחלוטין. משרד עורכי דין יכול להסביר לכל דיירי הבניין את מהות תמא 38, על כלל משמעויותיה: מהן זכויותיהם, מה הם יקבלו בתמורה למכירת הזכויות על הגג בתמורה לחיזוק ועוד. כך ניתן יהיה לנטרל התנגדויות מצד דיירים בבניין ולהריץ את הפרויקט קדימה.

לאחר שקיבלתם הסכמה עקרונית של כלל הדיירים להיכנס לתהליך תמא 38, עליכם לבחור ועד לנושא, שירכז את כל התהליך. תפקידו של הוועד הוא לבחון הצעות של יזמים שונים ולשכור את שירותיהם של אנשי המקצוע שילוו את הדיירים לאורך הפרויקט. כדי שדיירי הבניין יוכלו להשיג את השדרוג המקסימלי לנכס שלהם, וכדי שינהלו מו"מ עם היזם כשידם על העליונה, כדאי ואף חיוני להיעזר בסיוע משפטי של משרד עורכי דין. משרד עורכי דין יכול גם לסייע לדיירים לבחור את היזם שיבצע את הפרויקט.

משנבחר היזם שיבצע את החיזוק והשדרוג במסגרת תמא 38 בבניינכם, עליכם לעמוד על כך שטיוטת ההסכם מולו תיערך על ידי משרד עורכי הדין ששכרו. שלב החלפת הטיוטות וקביעת מהות המפרט הינה מהותית ביותר, שכן במסגרת זו הדיירים מבטיחים את התנאים החשובים ביותר עבורם בפרויקט: הביטחונות של היזם (שמבטיחים שהוא לא יפשוט את הרגל במהלך הפרויקט), לוח הזמנים, אחריות, ביטוח ועוד.

לאחר שההסכם נחתם בין הצדדים, היזם מכין את תוכניות הבנייה על ישי אנשי מקצוע מטעמו ומגישן לרשות המקומית לצורך קבלת היתר בנייה. בטרם ההגשה, חשוב שמפקח מטעם הדיירים יבחן את התוכניות כדי לוודא שאין הבדלים מהותיים בין התוכניות לבין מה שסוכם עם היזם. גם במהלך ביצוע תמא 38 חשוב שמפקח מטעם הדיירים יפקח על ביצוע העבודות על פי המפרט והיתר הבנייה.

לסיכום, תמא 38 מאפשרת לכם לחזק את ביתכם ולמגנו מפני רעידות אדמה, מבלי שתצטרכו לשלם על כך מכיסכם. תמא 38 גם מאפשרת לכם להעלות את ערך הנכס שלכם בעשרות אחוזים. אולם כדי להבטיח שמימוש תמא 38 בבניינכם יתנהל בצורה האופטימלית, אל תוותרו על סיוע משפטי של משרד עורכי דין המתמחה בנושא.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב