דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה לקחת בחשבון בתכנון החתונה? 

מאת    [ 28/09/2010 ]

מילים במאמר: 904   [ נצפה 1921 פעמים ]

אז כבר החלטתם שאתם מתחתנים... מה עכשיו? מאיפה מתחילים?

חשוב מכל לזכור כי את כל הזמן שיש לכם חשוב לנצלו ביעילות רבה ככל האפשר. אתם לא תשימו לב כמה מהר יעברו החודשים שנותרו עד החתונה. אז קדימה, להתחיל להתכונן לאירוע הבלתי נשכח בחייכם.

חשוב להספיק לעשות דברים רבים לפני החתונה, בלי לפספס דבר.

 

שישה חודשים לפני החתונה  
זה הזמן לקבוע מהו הקונספט:  חתונה צנועה או מפוארת, האם  יהיה ירח דבש או לא. חשוב לחשוב על התקציב. בתקציב הכללי יהיו לעיתים קרובות שינויים, לכן חשוב לחשב עלויות לכיוון ה"יותר יקר" מהצפוי, כך תימנעו מהפסדים. אתם יכולים לבחור בשירותי הפקות אירועים והם יעזרו לכם בניהול של כל האירוע, דבר שיקל עליכם מאוד.

במהלך שישה חודשים לפני החתונה כדאי להתחיל לחסוך את הכסף ואז לא תצטרכו לקחת הלוואות.    אלא אם כן, ההורים של החתן והכלה מעורבים בארגון החתונה. אבל במקרה שההורים לא מסכימים לכך, כדאי להסתמך רק על עצמכם ואז עדיפה חתונה צנועה יותר, ללא מריבות של ההורים על הכסף.

נותרו ארבעה חודשים

 
צריך לקבוע את התאריך המדויק של החתונה ולבחור באיזה מקום יתקיים הטקס. כדאי לחשב את המספר המדויק של האורחים יחד עם ההורים. אפשר להכין קודם רשימת אורחים שאתם רוצים לראות ואותם חשוב ליידע בהקדם, ואז אם מישהו מהם לא יכול להשתתף בשמחתכם יש לכם מספיק זמן לתקן את רשימת המוזמנים. בעריכת רשימות המוזמנים חשוב גם לקחת בחשבון שמישהו מהאורחים עשוי להיות בחו"ל ביום החתונה (בחופשה, נסיעת עסקים). בנוסף, אם יש לכם מוזמנים מחו"ל, תהיו חייבים לדאוג ללינה שלהם.

 

בשלב זה, כדאי לסגור על תאריך רצוי עם אולם אירועים. בעת בחירת אולם האירועים מומלץ לערוך היכרות עם התפריט, חשוב לשאול מה כלול במחיר ואילו שירותים ניתנים. ייתכן ויהיה רווחי יותר להזמין קייטרינג ולהביא  את המשקאות ולשלם רק עבור השכירות של המקום ושירותי המלצרים. אם בחרתם בחברת הפקות אירועים, הם בהחלט מכירים את רוב המקומות בהם ניתן לערוך את טקס החתונה שעליו חלמתם ויוכלו לעזור לכם בבחירת המקום.
נקודה חשובה נוספת בתכנון החתונה זה בחירת צלם ווידאו, מנחה או שירותי די-ג'יי.
את הצלם ניתן למצוא דרך חברים או באינטרנט (במקרה השני אתם תוכל לראות באופן מיידי את העבודות שלו). בפגישה אישית עם הצלם, בכל זאת תבקשו לראות את העבודות הקודמות שלו, ולא את כולן, אלא את צילומי החתונות. בשיחה עם צלם ועורך וידיאו תסכמו על חומר גלם וגרסה הסופית של הסרט החתונה. ישנם אנשי מקצוע מיומנים שמסוגלים להפיק לכם את הקליפים והצילומים בצורה יוצאת דופן, כך שלא תצטערו על העלות הגבוהה שלהם.

רצוי מראש לדון בנושא מסלול הטיול שלכם, לפי זה הם יחליטו כמה סוללות נוספות ואמצעי אחסון עליהם להביא (כרטיסי זיכרון, דיסקים, קלטות וידאו).
אגב, מומלץ לשאול את הצלם אם הוא מכיר מישהו מתחום המוזיקה, די-ג'יי או תקליטן טוב. ברוב המקרים, הוא יכול לייעץ לכם על אפשרות סבירה. יחד עם הצוות המוזיקלי תצטרכו לדון ולבחור את המוזיקה לחתונה. חשוב לבחור לא רק מוזיקה בת זמננו, אלא גם כמה שירים של שנות ה-70-80, כך ההורים שלכם גם יוכלו לרקוד וליהנות. לפעמים שירותי הדי-ג'יי כוללים גם שירותי תאורה והגברה והסידור הזה ישתלם לכם.

 

חודשיים לפני החתונה

זה הזמן למצוא את המאפרת ואת הספר (תשאלו חברים, אולי הם יכולים להמליץ על סלוני כלה טובים). אל תשכחו לעשות גרסת ניסיון של תסרוקת ואיפור (אבל זה צריך להיעשות רק אחרי שהוחלט לגבי הסגנון של שמלת הכלה).
הצעד החשוב הבא בתכנון החתונה - הגשת המסכים לרבנות בעיר המגורים שלכם ורישום התאריך. כעת צריך לתכנן את ירח הדבש: כדאי לקבוע מראש לאן אתם רוצים לנסוע, ולכמה זמן. אל תשכח לברר את תנאי מזג האוויר במקום אליו אתם נוסעים.
והדבר המרגש (עבור כלה) הוא קניית הבגדים, נעליים ואביזרים לאירוע המיוחד. שמלת כלה ניתן להשכיר וזה יכול להיות משתלם יותר. חשוב לזכור שכל הבגדים, הנעליים ואביזרים אמורים להיות לא רק יפים, אלא גם נוחים (אתם תסתובבו בזה כמעט יום שלם ואולי יותר). 

בחרו זמן לקנית טבעות. לא לשכוח לקנות חליפה, נעליים ואביזרים לחתן.

 

 

חודש לפני החתונה

עכשיו כדאי לשלוח הזמנות לאורחים. אם כבר מדברים על הזמנות ... אם יש לכם מספיק זמן ודמיון אתם לא מוגבלים בהזמנות רגילות, אלא יכולים לבוא עם אפשרויות העיצוב משלכם.

בשלב זה יש עליכם לחץ רב, כי צריך לסגור את כול הדברים הקטנים, כמו: מתנות לאורחים, בחירת זר וקישוטים לאוטו, סגירה עם כל נותני השירותים (צלמים, מעצב, אולם אירועים) וכל העניינים החשובים שנותרו. אם יש לכם עזרה ממפיק אירועים זה יקל עליכם מאוד.


שבועיים לפני החתונה

שבועיים לפני החתונה, הנושאים המשמעותיים ביותר אמורים להיות מסודרים. עכשיו עליכם לעבור שוב על רשימת המוזמנים וחשוב לאשר מולם את הגעתם. יש לדאוג לסקיצת הישיבה באולם השמחות (מול מקום של כל אחד ואחד ניתן לשים כרטיסיות או לבקש שירותי מארחת).

 

מחר החתונה!
ביום האחרון לפני החתונה, כדאי לעשות טיפולים כגון פדיקור ומניקור. ניתן לנהל בפעם האחרונה שיחות עם אולם אירועים, הדי-ג'יי, הצלם וכו'. יש לאסוף את השמלה במידת הצורך, ולוודא שהכול מוכן. הפקת האירוע הוא דבר לא פשוט, לכן רוב הזוגות מעדיפים לבחור בחברות הפקת אירועים ולהירגע מכל הריצות. אם אתם יודעים שעליכם לנהל חיים מאוד דינאמיים מעבר לתכנון החתונה כדאי לפנות למפיק אירועים ולהיעזר בו, כך תחסכו זמן יקר ותקבלו תוצאות יוצאות מן הכלל.

 

ביום המאושר בחייכם אל תשכחו לחייך וליהנות אחד מהשני, הרי שכל המרתון מאחוריכם וכל החיים לפניכם.

מזל טוב!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב