דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטות לטיפול בכאבי גב 

מאת    [ 28/09/2010 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 2114 פעמים ]

אלפי אנשים היו רוצים לדעת כיצד לטפל בכאבים נפוצים על בסיס יומיומי. אם אתה סובל מכאבי גב ואינך זקוק לטיפול רפואי יוצא דופן, ישנם מספר דברים שתוכל לעשות בעצמך, אם בסך הכל הפעלת את השרירים יתר על המידה.

כמה דוגמאות לטיפולים בהם תוכל להשתמש:

מנוחה במיטה - מנוחה במיטה בעלת מזרון קשיח שמעניק תמיכה מלאה לגב היא מקום טוב להתחיל. במידה וזה נוח, אפשר אפילו לשכב על הרצפה.

טיפול רפואי או טיפול אלטרנטיבי בכאב - ישנן תרופות רבות ללא מרשם שתוכל לרכוש, וקיימת גם תנועה גוברת לכיוון שימוש בתרופות טבעיות. תרופות אלו יכולות להקל על כאבי הגב ולהרגיע את השרירים. כאן מומלץ, בכל אופן, להתייעץ ראשית עם רופא ולא לעשות אבחון עצמי.

הנחת קומפרסים קרים או חמים - חום וקור יכולים גם הם לעזור פעמים רבות. לאנשים מסוימים חימום האזור יכול להעניק הקלה מיידית בכאב. זאת ניתן לעשות באמצעות בקבוק חם, שק שעועית או אמבטיה חמה וארוכה עם נוזלים צמחיים.

לאחרים ההקלה מהכאב היא דווקא באמצעות קירור. פתרון מתאים הוא שק אפונים מהמקפיא, עטוף בבד על מנת לשמור על העור. עם זאת, אם אתה סובל מדלקת מפרקים שגרונית, עליך להימנע מקירור האזור.

טיפול באמצעות מסאז' או הרפיה - אם הגב של נוקשה ואתה חש שהשרירים שלך מכווצים, תוכל לגלות שמסאז' עדין יכול לחולל פלאים עבורך. במקרה זה גם בן הזוג שלך יכול להירתם למשימה. שימוש בשמן תינוקות הוא רעיון טוב לשדרוג המסאז'. אם המסאז' מחמיר את המצב, הפסק מיידית וגש לרופא.

תרגילים - לא מדובר בסדרת תרגילי פיזיותרפיה, אלא בכמה תרגילים קלים להפחתת הכאב. לרוב אנשים נלחצים ונעשים נוקשים כדי להגן על הגב בזמן כאב. ככל שהם נלחצים, כך הם עושים פחות תנועות עם הגב ובכך יוצרים מצב של הגבלת קבוצות השרירים. עם עשיית מספר תרגילים קלילים ומתיחת כל הגוף, ניתן להרגיש את התוצאות במהירות. הסיבה לכאבים היא חשובה ויש לוודא שלא מדובר בפציעה אלא בתוצאה של עומס יתר. שילוב של תרגול עדין לגב ומנוחה מחזיר את הגב על פי רוב למצבו הקודם. המנוחה מאפשרת לשרירים לנוח מפעילות יתר.

במידה והשאלה היא האם לעסוק בפעילות המונעת כאבי גב או המרפאת אותם, התשובה היא כמובן שהתרופה הטובה ביותר היא מניעה. לכן, כדאי לעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע ולהקפיד על יציבה נכונה ואיזון במשקל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב