דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחן האהבה - סיפור קבלי בהמשכים מאת דר. שי שגב. פרק ראשון: השאלה המכריעה 

מאת    [ 25/09/2010 ]

מילים במאמר: 635   [ נצפה 2922 פעמים ]

בס"ד

מבחן האהבה (שם זמני) - סיפור קבלי מאת דר. שי שגב

פרק ראשון: השאלה המכריעה

מחיאות כפיים סוערות. קריאות "הידד!!" נשמעו מכל עבר. אין ספק, בשבילם, דוד הוא נסיך אמיתי, אי אפשר לקחת את זה ממנו.

שקט השתרר באולם. עיני הכל פנו לרחל. האם די לה בכל המבחנים הקשים שהעבירה את דוד בשבועות האחרונים, או שיש לה עוד שאלה.

דוד עמד זקוף, ממתין למוצא פיה של הנסיכה. מימינה ישבו הוריה, המלך והמלכה, מלאי פליאה עד כמה ניתן להקריב בעבור האהבה. בליבם תפילה חרישית, שדוד לא יישבר, וימשיך עד שהנסיכה תיעתר להינשא לו.

אין פלא שדוד כבש את לב הקהל הרב שגדש את הטירה. דוד היה יפה תואר, חכם ושנון. שמו הלך לפניו כאיש מלא חמלה, לוחם בעוולות. המבחנים הרבים שעבר גם הוכיחו שיש לו אומץ לב בלתי רגיל. יום אחרי יום הופיעו עוד ועוד תושבים לצפות במחזה המדהים, איך דוד מוכן לעבור עוד ועוד מבחן, עד שאהבתו תיקבע בליבה של הנסיכה היפה.

בין כל אלה הופיעו בחצר המלכותית נשים יפות תואר מכל רחבי הממלכה, ממתינות בכיליון עיניים, כי דוד יוותר על המשך התחרות, יתייאש מלהוכיח לנסיכה עד כמה רבה אהבתו אליה, ואז, כמוצאות שלל רב, הן תילחמנה על ליבו.

כמה שניות של שקט... רחל מישירה את עיניה אל דוד, מביטה בו את המבט הזה, שכבש את ליבו מאז הפעם הראשונה בה ראתה אותו, ואמרה:

דוד היקר, אתה אדם מרשים, אין כל ספק. אף אחד לא הצליח לעבור מבחנים כמו שאתה עברת בהצלחה רבה. הוכחת אומץ לב בלתי רגיל, נחישות ודבקות במטרה. הוכחת, כי אתה אביר אמיתי, ועקרונות המוסר שלך עמדו לך גם בעת לחץ. ומהתשובות שלך מהיום, הוכחת גם כי אתה חכם ונבון. לכאורה, כל אישה רק תחכה להזדמנות להתמסר לידיך.

אולם, רגע לפני שאפקיד את ליבי בידיך, אני חייבת לדעת, וזוהי שאלתי האחרונה.

אם איעתר להינשא לך, אתה תקבל כמה מתנות יקרות מפז.

המתנה הראשונה, אתה תהפוך להיות הנסיך של הממלכה. לאחר פטירתו של אבי, אתה תזכה להיות מלך ישראל. זהו כוח אדיר. מניין לי שלא כוח זה הוא הגורם לך לעשות מאמצים כבירים כאלה לזכות בי?

המהום קולות נשמע באולם. שאלה קשה ביותר. וכי האם רע זה לרצות להיות מלך ישראל? האם לא ברור כי מדובר ב"עסקת חבילה"? מדוע כל כך נורא שלב ישים עיניו גם לכתר?

המתנה השניה שתקבל ממני, היא פרי בטן. אני אשא ברחמי את ילדיך. הבן הבכור שלך יהפוך להיות מלך ביום מן הימים. מניין לי שלא תקווה זו, היא שנתנה לך את הנחישות להמשיך במסכת מבחנים אלה עד הסוף?

עתה גם המלך והמלכה החלו לנוע בכיסאם באי נוחות. נו באמת, חשבו לעצמם, מה את רוצה, רחל? מה רע בכך שהנסיך יפה התואר הזה מבקש להינשא בכדי להביא יורשים לעולם? האם את לא רוצה בזה? האם את מעדיפה אבא אחר לילדים שלך?

אולם רחל התעלמה מכל אלה, הישירה את עיניה ללב. המתח שבר שיאים, דומה שאפשר היה לחתוך את האווירה בסכין. רחל המשיכה, תוך שהיא מתמקדת בלב, ורק בו:

המתנה השלישית שתקבל, הינה הלב שלי. אתה יודע היטב, לב, כמה נסיכים רצו בי, כמה מסרו את נפשם, כמה אהבו אותי. אולם ליבי זך ונקי. מעודי לא התאהבתי באף גבר. המתנה השלישית שתקבל, ובעיניי היא החשובה ביותר, הינה ליבי - אהבת אמת ומסירות אין קץ. ובהנחה שגם אתה באמת אוהב אותי, והיית נישא לי, גם אלמלא הייתי נסיכה, ואף אילו לא יכולתי לשאת ברחמי את ילדך, שאלה לי אליך, בטרם אתן את החלטתי - - - מניין לי שאהבתך זו אליי תישאר בך לעד? מניין לי, כי לאחר שתקבל את הממלכה, לא תהיה כל כך עסוק, עד כי תשכח לשאול לשלומי מדי פעם? מניין לי, כי לאחר שאביא לך יורש, לא תקדיש את חייך עבורו, ואהבתך אלי לא תפנה את מקומה לאהבתו? ומניין לי שתמשיך לאהוב אותי גם כשעורי לא יהיה מתוח, שערי יחסר את הברק, וקמטי זקנה יופיעו על שפתיי?

רחל סיימה את שאלתה, והעיניים הופנו לדוד.

דוד, שעמד כל העת והקשיב בקשב רב לשאלתה של הנסיכה, בעיניים אוהבות ומבט מחייך ומלא רוך, פתח את פיו, והשיב....

 

ד"ר שי שגב, עו"ד ונוטריון - פילוסוף, עורך דין בנושאי מקרקעין, ירושות, חברות, משפט מסחרי ועוד. מרצה במשפטים ובתחומים נוספים. מעביר סדנאות בתחומים: זוגיות, חינוך, העצמה אישית. dr.shay.segev@gmail.com. * בלוג: הבלוג של ד"ר שי שגב. * לאתר הסדנאות: סדנאות. * לסרטים על פעילויות ושיעורים: סרטים. * פייסבוק "רק שאלה קטנה".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב