דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המילה האחרונה בעיצוב הבית-בטון מוחלק 

מאת    [ 19/09/2010 ]

מילים במאמר: 412   [ נצפה 3432 פעמים ]

 

כשאנו מתקינים ריצוף בבית - וזה יכול להיות רצפת פרקט, קרמיקה, אבן וכו' - קל ליצור רצפה חלקה וישרה. כל שצריך ליצירת רצפה חלקה הוא לשטח את השטח מתחת לריצוף ולישר אותו (לרוב באמצעות שימוש במדה מתפלסת, המתיישרת ומתפלסת באופן עצמאי). אחר כך אנו מניחים את הריצוף עצמו - חלקי עץ או מרצפות אבן - שממילא פניו חלקים לגמרי. באשר למשטח שמתחת לרצפות, אין חשוב הגימור שלו לפרטי פרטים. לא כך הוא כשמדובר על רצפת בטון מוחלק.

 

במקרה של בטון מוחלק, אין מרצפות המגיעות מראש מוכנות מהמפעל כשפני השטח שלהן מיושרים ומוחלקים לעילא באופן מושלם. כאשר אנו רוצים ליצור ריצוף העשוי בטון, חובה עלינו לעשות את העבודה של יישור והחלקת פני השטח ליצירת רצפת בטון מוחלק חלקה ויפה ללא רבב. חשיבות איכות הגימור היא מכרעת במקרה של רצפת בטון מוחלק. הלא אין אנו רוצים רצפה שיהיו בה סדקים, שריטות, עקמומיות, קימוטים וכן הלאה. עבודת ההחלקה חייבת להיות מאוד מדויקת ומאוד קפדנית. היות ורצפת בטון מוחלק חביבה מאוד על גני אירועים, יש חשיבות מרבית לכך שההחלקה תהיה מושלמת, כך שלא יקרו תאונות או מעידות כתוצאה מהליכה על שטח שאינו ישר דיו.

 

פעולת ההחלקה היוצרת בטון מוחלק הינה עבודה מקצועית ומהוקצעת, הנעשית על ידי חברות המתמחות בתחום ועוסקות בעבודות בטון שונות. בנוסף, יצירת בטון מוחלק מחייבת בעלות על מכשור מתאים עבור פעולת ההחלקה, וידע וניסיון הדרושים להפעלתו של מכשור זה.

 

בטון מוחלק עובר את תהליך ההחלקה בעודו רטוב, שכן לאחר התייבשותו הופך חומר גלם זה לקשה וחזק מאין כמוהו, ואזי קשה יותר ובעייתי לעבוד עמו, כמו גם להחליק או לפלס את פני שטחו. על כן, אין מחכים להתייבשותו של הבטון - הפיכת הבטון לבטון מוחלק נעשית זמן קצר לאחר יציקתו של הבטון, ולפני שייבש כליל ויתקשה לכדי מוצק.

 

לאחר גמר הליך היציקה לתוך מסגרת טפסנות ותשתיות מתאימות, קודם כל נעשים תהליכי היישור והפילוס של פני השטח של רצפת בטון מוחלק. לאחר ביצוע הליכים אלו יהיה אפשר לגשת אל עבודת ההחלקה המוקפדת יותר, המסלקת כל עיוות קטן מפני השטח, שכבר מיושרים ומפולסים כיאות כמסה אחת. המכשור היוצר בטון מוחלק הוא כלי עבודה טכני משונה למראה הקרוי בלשון עממית "הליקופטר". מכשיר ייעודי זה נראה מעט כמאוורר עם להבים המסתובבים כלהבי מאוורר או להבי הליקופטר. מכשיר ההליקופטר מקנה לפני השטח של הבטון את החלקלקות הרצויה, וכך נוצר למעשה בטון מוחלק.

 

אך העבודה לא מסתיימת כאן, כמובן, שכן הבטון עודנו רטוב, ועל כן לא יציב. על בטון מוחלק זה להתייבש כראוי כדי לשמש כרצפה יציבה וחלקה, ואזי ניתן גם להוסיף לו שכבות גימור ואיטום, כמו גם להוסיף לו ברק וגוון צבע.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב