דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מעבר לבית אבות סיעודי 

מאת    [ 09/08/2010 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2123 פעמים ]

 

יום אחד זה עלול לקרות לכל אחד מאיתנו. מחלה, נפילה או שבר בגיל מבוגר יכולים להפוך אותנו לקשישים סיעודיים בעל כורחנו הזקוקים לעזרה סיעודית צמודה ולפיקוח. זה יכול לקרות ללא התרעה מוקדמת ולמרות שהיינו בריאים מרבית חיינו. במקרה כזה, מעבר אל בית אבות סיעודי היא אופציה שיש לקחת בחשבון. בית אבות סיעודי הוא אינו בית אבות רגיל ומאפשר טיפול צמוד של צוות בית אבות לקשיש הזקוק לעזרה סיעודית.

 

מהו בית אבות סיעודי?

בית אבות סיעודי מיועד לאוכלוסיה מבוגרת. הכוונה היא לקשישים שנמצאים במצב סיעודי, בין אם מצב זמני בעקבות החלמה מניתוח או במצב סיעודי קבוע בעקבות שבץ או התדרדרות במצב הבריאותי. קשיש סיעודי הוא קשיש המתקשה בביצוע פעולות יום יומיות פשוטות וזקוק לעזרה צמודה בביצוע פעולות אלו.

בית אבות סיעודי מסוגל לספק את העזרה הסיעודית הדרושה, המשמעות היא ליווי צמוד של  מטפלת סיעודית, רופא וגם פעולות משלימות כדוגמת פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק.

במעבר אל בית אבות סיעודי מבטיח לעצמו הקשיש כי יטופל בצורה הצמודה והמקיפה ביותר. אם כך, מדוע לא לפנות פשוט אל בית אבות רגיל?

 

בית אבות סיעודי - יחי ההבדל הקטן

הבחירה במגורים בתוך בית אבות סיעודי, יכולה לעתים להיחשב כתמוהה. מדוע לעבור אל בית אבות סיעודי ולא אל בית אבות רגיל? התשובה אינה פשוטה ואין קביעה חד משמעית בעניין. יש הסבורים כי בית אבות סיעודי יכול לתת מענה לקשיש הנמצא באופן קבוע ומתמיד במצב סיעודי, והוא אלטרנטיבה פחות טובה כאשר מדובר בקשיש הנמצא רק באופן זמני במצב סיעודי. הסיבות לכך הן בעיקרן סיבות של חשש להתדרדרות במצבו של הקשיש הנמצא באופן זמני במצב סיעודי עד כדי כך שבסופו של דבר יגיע למצב סיעודי מוחלט.

בתוך  בית אבות רגיל מתרחשות פעילויות חברתיות שונות ומגוונות המעבירות בהנאה את שגרת יומו של הקשיש. בביצוע פעילויות שונות אלו הוא לא נזקק לעזרה מגורם חיצוני. זה ההבדל המהותי בין מגורים בסביבת בית אבות סיעודי לבין בית אבות רגיל.

 

בית אבות סיעודי - או נטל כלכלי?

מעבר אל בית אבות, סיעודי או שאינו בית אבות סיעודי, מכיל בתוכו גם שיקולים כלכליים שונים. המעבר כולל גם "ויתור" על סכום כסף נכבד והשקעתו בדירה חדשה בתוך בית האבות. במידה והקשיש לא חסך סכום כסף מספיק, הוא עתיד לגלות כי זו תהייה משימה כלכלית לא פשוטה העלולה להותיר אותו נסעד על ידי ילדיו, וזאת במידה והם מסוגלים לקחת עליו אחריות כלכלית.

על כן, מעבר אל בית אבות סיעודי מעלה שאלות חשובות שיש לשאול את עצמנו בטרם נהפוך אנו לקשישים סיעודיים. הבירור המקדים, החיסכון לאורך זמן והקדמת המחשבה למעשה יכולים להקל עליכם את המעבר אל בית אבות סיעודי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב