דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אקווריום 

מאת    [ 01/08/2010 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 2738 פעמים ]

אקווריום הוא בית לצמחים ובעלי חיים ימיים. המונח אקווריום מורכב משני מילים בשפה הלטינית,  aqua  = מים, ו- arium  =  מקום שמתקשר ל... כלומר, מקום שקשור למים. האקווריום כולל ציוד מיוחד וייחודי שמטרתו לתחזק את איכות המים ולספק תנאי מחייה מותאמים לבעלי החיים המצויים בו.

האקווריום יכול להיות בכל צורה שהיא וגודלו לא מוגבל. לאקווריום לפחות צד אחד שקוף כך שיהיה ניתן לראות דרכו. צד זה יהיה מורכב מזכוכית פלסטיק שקוף וקשיח. לרוב יהיו בנויים אקווריומים מארבע פאות זכוכית המודבקות באמצעות סיליקון, ומסגור של פלסטיק מלמעלה ולמטה. בנוסף, ישנם סוגי אקווריום הבנויים מחומר אקרילי (חומר המכיל בתרכובת אקרוליאין), וזה הפך זמין לקהל הרחב רק בשנות ה-70. בדרך כלל בעלי אקווריומים יעדיפו אקווריום  מזכוכית בגלל המחיר המשכנע, אך זה מגיע עם חסרונות לא מעטות: הזכוכית פחות מתנגדת לסדקים מאשר האקרילי, והיא כבדה כמעט פי שתיים. יתר על כך האקרילי משמש יותר שחומר מבודד ומופיע במגוון רחב יותר של צורות מעניינות, כגון משושים.האקרילי יותר שקוף מהזכוכית ויותר חזק. עם כל זאת, רבים עדיין מעדיפים את הזכוכית הן בגלל שהיא לא מצהיבה עם זמן, והן בגלל שהיא לא מצריכה תמיכה רבה כמו האקרילי.

גודלו של האקווריום נע בין כערה המכילה פחות מליטר מים לגדלים עצומים. יחסית, אקווריומים ביתיים גדולים מונעים תנודות חדות של טמפרטורה וחומציות, כך נוצרת יציבות גדולה יותר במערכת עבור דגי נוי.

האקווריום דורש ציוד רב לתחזוקו. הציוד המורכב ביותר באקווריום ביתי הוא ציוד הפילטר. כיום, על מנת לשמור על תנאי מחייה מותאמים, רמת הסינון באקווריומים אמורה להכיל שלושה סוגים שונים של פילטרים: מכני, ביולוגי וכימי. השילוב הנפוץ היום הוא מכני-ביולוגי, הממיר אמוניה לניטראט (חנקה) ולעיטים מסלקים זרחה. פילטר ביולוגי מאסן חיידקים המווסתים את כמות החנקן במים.

על מנת לשמור על טמפרטורה קבועה ומותאמת ישנם מקררי ותנורי אקווריום המשלבים בתוכם תרמוסטט. בנוסף יש מדי-חום מסוגים שונים, למשל פסי פלסטיק חיצוניים ודביקים, או LCD על סוללות.

ישנם אקווריומים המכילים משאבות אוויר או משאבות מים במטרה להעצים את הסירקולציה במים ולספק חילוף גזים הולם על פני השטח. בנוסף ישנם מתקנים המייצרים גלים במים למען אותה תכלית.

מלבד כל אלה, אלמנטים רבים משפיעים על התנהגות ושרידות האורגניזמים באקווריום, כמו תאורה, גודל, צפיפות בעלי חיים וצמחים, אדמה, מזון ועוד... על כן אחזקת האקווריום חייבת להיות תמידית כדי לשמור על בריאות הדגים ושאר האורגניזמים.

 

חוות "דיסקוס הגליל" ממוקמת בקיבוץ שדה-נחמיה בגליל העליון. בחווה מגוון דגי נוי, אקווריומים וציוד נלווה ממיטב היצרנים. בתחום הקמת בריכות נוי וגידול צמחי מים- מגוון רחב של מיני צמחים הכוללים יעוץ. החווה פתוחה במשך כל שעות היום בתאום מראש.


www.Discus.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב