דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנות תואר ראשון 

מאת    [ 01/08/2010 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 1801 פעמים ]

בעקבות העלייה ברמת החיים וגידול במספר שעות הפנאי, ישנו ביקוש רב למסלולי לימודי אומנות השונים. בין אם מדובר באמנים ידועים ובעלי שם המבקשים לרכוש טכניקות מקצועיות חדשות, אנשי עסקים המעוניינים בפיתוח והעשרה אישיים או יוצרים למגירה המנסים להשתלב בתחום, מספרם של המתעניינים בלימודי אומנות גובר עם השנים.

 

לימודי אומנות לתואר ראשון מקנים היכרות מעמיקה עם תולדות האמנות בתקופות השונות, תוך שילוב עם התנסות מעשית נרחבת. במהלך הלימודים הסטודנטים חוקרים את התקופות השונות בהיסטוריה של האמנות, דוגמת תקופת הבארוק, ימי הביניים או העת העתיקה, ובעזרת השוואה וניתוח באמצעות כלים מחקריים רוכשים תובנות על מצב האומנות כיום. פן נוסף של לימודי אמנות לתואר ראשון הוא סיורים במוזיאונים, גלריות וסטודיו בארץ, בכדי להכיר מקרוב את הזרמים העדכניים בארץ ובעולם.

 

תחום מדעי הרוח בכלל, ולימודי אומנות בפרט, נחשבו בעבר לבלתי מעשיים ועל כן בלתי מבוקשים. עם זאת, בשנים האחרונות ישנה פריחה ניכרת בתחום האמנות, ויוצרים צעירים רבים משתלבים בתחום. אפשרות מבוקשת במיוחד היא לימודי תעודת הוראה יחד עם לימודי אומנות, דבר המאריך את הלימודים בשנה אך מאפשר להשתלב במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית. מסלול זה מקנה מקצוע מבוקש, המאפשר להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה.

 

עולם האומנות הינו נרחב ומקיף קשת רחבה של תחומים, ובהתאם לכך הסטודנטים של לימודי אמנות לתואר ראשון יכולים לבחור את אופן ההבעה המתאים להם ביותר. ישנם מסלולים רבים ללימודי אומנות, ובהם לימודי ציור, פיסול, תיאטרון, מחול, ריקוד, אומנות פלסטית, עיצוב תעשייתי, עיצוב אופנה ולבוש, קולנוע, עיצוב גרפי ותקשורת חזותית, ועוד. מוסדות אקדמיים רבים מאפשרים לשלב ולהעמיק בכמה אומנויות במקביל, דבר המעשיר את הסטודנט ומפתח את תפישת עולמו האומנותית.

 

מכללות ואוניברסיטאות רבות מציעות לימודי אמנות לתואר ראשון, אולם כל מוסד אקדמי בונה את תוכנית הלימודים מתוך ראייה פדגוגית שונה. באופן כללי ניתן להגיד כי המכללות השונות מתמקדות בפן המעשי של לימודי אומנות, ובכלל זה התנסות מקיפה במספר רב של סוגי אמנות. לעומת זאת, לימודי אומנות לתואר ראשון באוניברסיטה מעניקים ידע אקדמי נרחב והבנה מקיפה של היסודות התיאורטיים העומדים בבסיס האומנויות השונות.

 

בעת חיפוש לימודים, מומלץ לבדוק את רמת סגל ההוראה, איכות מוסד הלימודים, וסוג התעודה המתקבלת. גורמים נוספים שחשוב לבדוק הם משך הלימודים ותדירות הפגישות, מידת ההתנסות המעשית במהלך לימודי אומנות לתואר ראשון, כמות הסטודנטים בכל כיתה, מספר שיעורי הסטודיו והביקורת האישית במהלך הלימודים, וכמובן גובה שכר הלימוד ומחיר החומרים הנוספים שיש לקנות. למי שמבקש להשתלב בלימודי תואר ראשון באמנות על מנת לעסוק בתחום, כדאי לברר את אפשרויות הסיוע התעסוקתי של מוסד הלימודים.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי אומנות לתואר ראשון? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב