דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדסה אזרחית 

מאת    [ 25/07/2010 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 1803 פעמים ]

הנדסת בניין הינה תחום מרתק הנוגע בכל תחומי החיים, החל מבניית בתים ועד תכנון וביצוע של סכרים מורכבים המשמשים ליצירת חשמל. לימודי הנדסה אזרחית מיועדים לשם הכשרת מהנדסים איכותיים ומקצועיים, בעלי ידע אקדמי וכלים מעשיים לשם תכנון, פיקוח, בקרה וביצוע של פרויקטים מורכבים. בנוסף, לימודי הנדסה מעניקים ידע רב תחומי, המאפשר להשתלב במגוון רחב של מקומות עבודה מבוקשים גם בתפקידים אשר אינם קשורים בצורה ישירה ללימודים.

 

לימודי הנדסה אזרחית עוסקים בתכנון וביצוע של תשתיות שונות, דוגמת שדות תעופה, אספקת מים וביוב, בניינים לדיור ומפעלים לתעשייה, נמלים, דרכים, ועוד. למעשה, הנדסת בניין עוסקת בכל תחומי ההנדסה אשר אינם נוגעים לצבא, ומשום כך היא מכונה לעתים הנדסה אזרחית. בעידן של התפתחויות טכנולוגיות וחידושים בלתי פוסקים, לימודי הנדסה מתעדכנים ללא הרף ומעניקים אפשרות תעסוקה מועדפת לאוהבי אתגר ולמידה בלתי פוסקת.

 

תוכנית לימודי הנדסת בניין עשירה ומרתקת, ונוגעת למגוון רחב של תחומים. מאחר וההכשרה של בוגרי לימודי הנדסה הינה לתכנון וביצוע של מבנים שונים ומגוונים, נושאי הלימוד כוללים קורסים מעולם המתמטיקה, הפיזיקה, ההנדסה, מדעי הטבע, ועוד. בנוסף, ישנה מניפה רחבה של התמחויות במסגרת לימודי הנדסה אזרחית, דוגמת התמחות הנדסת תחבורה, הנדסת הסביבה, הנדסה חקלאית, הנדסת מיפוי, הנדסת מים, וכמובן הנדסת בנייה.

 

משך לימודי הנדסה אזרחית הוא ארבע שנים במסלול בוקר, ומוסדות אקדמיים רבים מציעים לימודי ערב במתכונת של שלושה סמסטרים בשנה או משך לימודים של חמש שנים. בעת ההחלטה היכן ללמוד הנדסת בניין, מומלץ לבדוק את עדכנות תוכנית הלימודים, איכות סגל המרצים, מידת היוקרה של המוסד האקדמי, ואת התעודה המתקבלת לאחר הלימודים. גורמים חשובים נוספים הם מידת ההתנסות המעשית במהלך הלימודים, כמות התלמידים בכיתות, וכמובן גובה שכר הלימוד והמלגות השונות המוצעות לסטודנטים.

 

תנאי הקבלה של לימודי הנדסת בניין נחשבים לגבוהים במיוחד יחסית למקצועות אחרים, וכוללים תעודת בגרות מלאה, אנגלית ומתמטיקה ברמה של ארבע יחידות לפחות, פסיכומטרי, ושקלול של כל אלו. מועמדים אשר אינם עומדים בחלק או בכל תנאי הקבלה יכולים להשתלב בלימודי מכינה הנדסית, אשר מאפשרת לשפר את הציונים ולהגדיל את הסיכוי להתקבל ללימודים. יתרון נוסף של מכינה קדם אקדמית הינו הסתגלות הדרגתית לצורת הלימודים באקדמיה, אשר שונה משמעותית מזו הנהוגה בבתי ספר.

 

תפקידו של מהנדס בניין הינו אחראי במיוחד, וכולל תכנון של מבנים מורכבים, פיקוח על מהלך העבודה, ובקרה של הבניין לאחר השלמת בנייתו. מהנדסי בניין איכותיים יכולים להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה, ובהם חברות תשתית, חברות בנייה, משרד השיכון והבינוי, חברות תכנון בתחומי התשתית, ועוד. חשוב לציין כי תחום ההנדסה אינו קופא על שמריו, ומומלץ להמשיך וללמוד ללא הרף על מנת להישאר מעודכנים ולהתקדם מבחינה מקצועית.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי הנדסה אזרחית? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב