דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראיית חשבון וחשבונאות לתואר ראשון 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 1954 פעמים ]

לימודי תואר ראשון בראיית חשבון זוכים לביקוש רב, על אף העובדה כי מדובר במסלול ארוך וקשה. לאחר סיום לימודי תואר ראשון, יש לעבור התמחות של שנתיים ולצלוח את בחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון, ורק לאחר מכן זכאים המאושרים לתעודת רואה חשבון. משך ההסמכה הינו ארוך במיוחד, אך המקצוע עצמו נחשב למרתק ומתגמל, ומי שמסיים אותו משתלב במגוון רחב של תפקידים מאתגרים.

 

חשבונאות וראיית חשבון הינם שני תחומים שונים אך משלימים, ועל כן הם נלמדים בדרך כלל ביחד. חשבונאות עוסקת בתכנון פיננסי, מדידות כמותיות וניתוח מידע כלכלי. ראיית חשבון, לעומת זאת, מתמקדת בניתוח ובקרה של דוחות כספיים. השילוב בין שני תחומים אלו מקנה לרואה החשבון כלים מקצועיים מתקדמים, המסייעים למקסם את הפוטנציאל הכלכלי של הארגון על ידי תכנון נכון של התקציב, ובכלל זה התחשבות בהוצאות שונות.

 

ראיית חשבון וחשבונאות נוגעים לתחומים רבים ומרתקים, ובכלל זה מנהל עסקים, כלכלה ומשפטים, ולימודי תואר ראשון בתחום מקנים ידע בנושאים מגוונים. בנוסף, רבים בוחרים בלימודי תואר ראשון בראיית חשבון בשילוב עם חוג לימודים נוסף, דוגמת ביולוגיה, לוגיסטיקה, ביטוח, מנהל ומדיניות ציבורית, או מתמטיקה. מוסדות אקדמיים רבים מציעים לימודי תואר ראשון בראיית חשבון וחשבונאות במסגרת בית הספר לכלכלה או בית הספר למינהל עסקים. במקרה זה, חשוב לוודא כי תוכנית הלימודים אכן מקיפה וכוללת את כל המידע הנחוץ לרואה חשבון לעתיד.

 

עולם החשבונאות הינו מגוון במיוחד, ומקיף נושאים רבים. משום כך, בדומה לתחומים אחרים, גם בראיית חשבון יש קשת רחבה של התמחויות. כל מוסד אקדמי מציע לימודי תואר ראשון בחשבונאות בהתמחות שונה, אך ישנן מספר התמחויות מבוקשות במיוחד. לימודי ראיית חשבון לתואר ראשון  בהתמחות מימון, וכן לימודי תואר ראשון בראיית חשבון בהתמחות כלכלה זוכים לביקוש גבוה, כמו גם לימודי תואר ראשון בחשבונאות בשילוב עם ניהול, ולימודי תואר ראשון בחשבונאות בשילוב עם משפטים.

 

מטרת לימודי תואר ראשון בחשבונאות היא הכשרת רואי החשבון לעתיד, תוך הקניית רקע תיאורטי מקיף וכלים מקצועיים עדכניים. מטרה מרכזית נוספת של לימודי תואר ראשון בראיית חשבון היא הכנה לבחינות ההסמכה השונות של מועצת רואי החשבון, כאשר סיום בהצלחה של הלימודים מקנה פטור ממרבית הבחינות של המועצה. עם זאת, לימודי תואר ראשון בחשבונאות אינם מספיקים בכדי לזכות בדיפלומת רואה חשבון, ויש צורך להתמחות במשך שנתיים במשרד רואי חשבון או במשרד ממשלתי, ולעמוד בבחינות נוספות.

 

לימודי תואר ראשון בראיית חשבון אורכים שלוש שנים, כאשר לימודי שנת השלמה המקנים פטור מחלק מבחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון מאריכים את הלימודים בשנה נוספת. בעלי תואר אקדמאי המעוניינים בלימודי תואר ראשון בראיית חשבון זכאים להכרה בלימודים הקודמים, והם יכולים להשתלב במסלול לימודים ייעודי האורך ארבעה סמסטרים. מוסדות אקדמיים רבים מציעים כיום לימודי תואר ראשון בחשבונאות במסלול לימודי ערב, המאפשר גם לאנשים עובדים להשתלב בלימודים ולרכוש מקצוע מבוקש.

 

רוצים לקרוא עוד על לימודי תואר ראשון בראיית חשבון וחשבונאות? אתר NERD  חיפוש לימודים מספק את כל המידע בנושא, ומאפשר ליצור קשר ישירות עם מוסדות הלימוד המעניינים אתכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב